Predlogi predpisov

Leto
Iskanje
  • 03.12.2025

    Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalnih volitvah – rok: 31. 12. 2025

    S strani DZ RS smo v pregled in v mnenje prejeli nov predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalnih volitvah (v nadaljevanju: Zakon) , ki je nadomestil predlog Zakona, o katerem se je zakonodajni postopek začel 14. 11. 2025 in smo vam o njem že poročali.

    Slovenska pravna ureditev omejevanja pasivne volilne pravice temelji na izhodišču, da morata biti aktivna in pasivna volilna pravica čim bolj izenačeni, razen kadar obstajajo posebni in utemeljeni razlogi za poseg v pasivno volilno pravico. Ustava RS zakonodajalcu v določenem obsegu dopušča polje proste presoje, zato predlagamo, da se možnost kandidiranja omeji osebam, ki so kršile temeljne družbene vrednote in bile zaradi tega tudi pravnomočno obsojene.

    Cilj sprememb zakona je določiti strožja merila za kandidaturo za člane občinskih svetov, župane in podžupane ter ta merila uskladiti s pogoji, ki že veljajo za druge izvoljene javne funkcionarje.

    Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do vključno srede, 31. 12. 2025, na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.

    Prenesi datoteko
  • 01.12.2025

    Predlog Pravilnika o normativih za zaklonišča za zaklanjanje prebivalstva do 24 ur – rok: 10. 12. 2025

    S strani Ministrstva za obrambo RS smo v pregled in v mnenje ponovno prejeli predlog Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o graditvi in vzdrževanju zaklonišč (v nadaljevanju: Uredba) ter predlog Pravilnika o normativih za zaklonišča za zaklanjanje prebivalstva do 24 ur (v nadaljevanju: Pravilnik).

    Med javno obravnavo predloga Uredbe in predloga Pravilnika smo na oba predpisa posredovali pripombe in predloge sprememb. Na MORS so jih proučili ter na njihovi podlagi pripravili novi različici obeh predpisov. V priponkah vam pošiljamo predloga, dopolnjena v skladu z našimi pripombami.

    Predlog Pravilnika o normativih za zaklonišča za zaklanjanje prebivalstva do 24 ur

    Predlog določa pogoje za zaklonišča in za vzdrževanje zaklonišč za zaklanjanje prebivalstva do 24 ur . V 2. členu predloga Pravilnika se določa, da mora  zaklonišče za 24 ur imeti najmanj:

    • zapiralna sredstva, filtroventilacijske naprave ter elektroinštalacije za njihov pogon in osvetljevanje prostorov, 
    • osnovno opremo za do 24 urno zaklanjanje ljudi,
    • zagotovljen obseg zaščite najmanj 50 kPa nadtlaka,
    • vhod in en zasilni izhod.

    Poleg tega se ureja tudi vzdrževanje in tehnična kontrola opreme, napeljav in naprav. Zaklonišče za 24 ur mora biti redno vzdrževano tako, da je ves čas zagotovljena njegova zaščitna funkcija v skladu s tem pravilnikom. Lastnik oziroma upravljavec zaklonišča mora voditi knjigo vzdrževanja, v katero se vpisujejo podatki o lastniku in upravljavcu zaklonišča, o vzdrževanju, o tehničnih kontrolah, o opravljenih inšpekcijskih pregledih in ukrepih ob ugotovljenih pomanjkljivostih. Zaklonišča v večstanovanjskih stavbah, kjer imajo imenovanega upravnika, je v imenu lastnikov dolžan vzdrževati upravnik stavbe.

    Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do vključno srede, 10. 12. 2025, na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.

    Prenesi datoteko
  • 01.12.2025

    Predlog Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o graditvi in vzdrževanju zaklonišč – rok: 10. 12. 2025

    S strani Ministrstva za obrambo RS smo v pregled in v mnenje ponovno prejeli predlog Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o graditvi in vzdrževanju zaklonišč (v nadaljevanju: Uredba) ter predlog Pravilnika o normativih za zaklonišča za zaklanjanje prebivalstva do 24 ur (v nadaljevanju: Pravilnik).

    Med javno obravnavo predloga Uredbe in predloga Pravilnika smo na oba predpisa posredovali pripombe in predloge sprememb. Na MORS so jih proučili ter na njihovi podlagi pripravili novi različici obeh predpisov. V priponkah vam pošiljamo predloga, dopolnjena v skladu z našimi pripombami.

    Predlog Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o graditvi in vzdrževanju zaklonišč

    S predlagano Uredbo se določa, v katerih območjih in objektih je obvezna gradnja zaklonišč ter podrobneje ureja pogoje za njihovo zasnovo, vzdrževanje, uporabo in vodenje evidenc. Predlog na novo opredeljuje merila za obvezno gradnjo zaklonišč osnovne zaščite v večjih naseljih ter v objektih posebnega javnega pomena, kot so bolnišnice, vrtci in šole. Poglavje o projektni dokumentaciji je po novem združeno v en jasen člen, namesto v prejšnje tri.

    Ohranjena je določba, da so za evidenco zaklonišč odgovorne občine, dodana pa je obveznost lastnikov, da morajo v določenem roku posredovati podatke o zaklonišču. Občine morajo te podatke vsako leto posredovati Upravi RS za zaščito in reševanje. Evidenco vodijo občine, razen za določene vojaške objekte, kjer to nalogo opravlja Ministrstvo za obrambo.

    Hkrati so predvideni pogoji za spreminjanje namembnosti zaklonišč. Ta morajo biti redno vzdrževana in opremljena z osnovnimi varnostnimi sistemi, kakršna koli sprememba njihove uporabe pa je dovoljena le s predhodnim soglasjem upravne enote. Starejša zaklonišča, zgrajena pred letom 2006, je mogoče preurediti v zaklonišča za 24-urno zaščito, če so izpolnjeni predpisani pogoji.

    Predlog prinaša tudi nadzor pristojnega inšpektorata ter razveljavitev zastarelih predpisov. Lastniki obstoječih zaklonišč morajo v šestih mesecih po uveljavitvi nove uredbe občinam posredovati podatke za vpis v evidenco.

    Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do vključno srede, 10. 12. 2025, na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.

    Prenesi datoteko
  • 27.11.2025

    Predlog Uredbe o Pravnem informacijskem sistemu Republike Slovenije – rok: 17. 12. 2025

    S strani Službe Vlade RS za zakonodajo smo v pregled in v mnenje prejeli predlog Uredbe o Pravnem informacijskem sistemu Republike Slovenije(v nadaljevanju: Uredba).

    Predlog natančneje ureja vsebino ter način upravljanja Pravnega informacijskega sistema RS (PISRS) ter določa informacijske sisteme, registre, zbirke in evidence, ki so pomembni za normativno dejavnost, skupaj z načinom njihovega povezovanja v okviru PISRS. Podrobneje se določa tudi način vnosa podatkov o aktih samoupravnih lokalnih skupnosti, objavljenih v njihovih uradnih glasilih v skladu z zakonodajo o lokalni samoupravi, ter način vnosa njihovih neuradnih prečiščenih besedil v register pravnih aktov lokalnih skupnosti.

    Del predloga Uredbe, ki se nanaša na Register pravnih aktov lokalnih skupnosti, je vsebinsko primerljiv z določbami obstoječe Uredbe o registru pravnih aktov lokalnih skupnosti.

    V okviru PISRS so poleg izdaj Uradnega lista RS dostopne tudi druge vsebine, ki se nanašajo na normativno dejavnost ter pravni red RS in EU. Med te vsebine sodijo informacije o javnih posvetovanjih pri pripravi in spremljanju izvrševanja aktov (eDemokracija), dnevne aktualne objave, statistični pregledi zakonodaje (zakonodaja v številkah) ter druge uporabne povezave. Upravljanje PISRS zagotavlja služba Vlade RS, pristojna za zakonodajo, pri čemer skrbi, da so vsebine uporabnikom dostopne na enoten, pregleden in razumljiv način, ob upoštevanju uveljavljenih standardov oblikovanja spletnih vsebin, zahtev informacijske varnosti in razvojnih trendov na področju informacijske tehnologije. Komercialnih objav, oglasov in podobnih vsebin PISRS ne vključuje.

    PISRS povezuje naslednje informacijske sisteme, zbirke, evidence in registre državnih organov:

    • zbirko uradnih objav uradnega lista,
    • zbirko neuradnih objav uradnega lista,
    • register predpisov,
    • zbirko splošnih aktov za izvrševanje javnih pooblastil,
    • zbirko drugih splošnih in posamičnih aktov,
    • zbirko neuradnih prečiščenih besedil,
    • register pravnih aktov Evropske unije,
    • zbirko objavljenih predpisov, ki še ne veljajo, in predpisov v pripravi,
    • zbirko obsoletnih in konzumiranih predpisov,
    • zbirko neveljavnih predpisov,
    • zbirko prevodov predpisov,
    • evidenco normodajalcev ter
    • druge informacijske sisteme, registre, zbirke in evidence, pomembne za normativno dejavnost.

    V PISRS je vključen tudi register pravnih aktov lokalnih skupnosti.

    Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do vključno 17. 12. 2025, na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.

    * * *

    Prenesi datoteko
  • 27.11.2025

    Predlog Uredbe o pripravi in objavljanju aktov v Uradnem listu Republike Slovenije – rok: 17. 12. 2025

    S strani Službe Vlade RS za zakonodajo smo v pregled in v mnenje prejeli predlog Uredbe o pripravi in objavljanju aktov v Uradnem listu Republike Slovenije (v nadaljevanju: Uredba).

    Gre za predlog Uredbe, ki natančneje ureja način objavljanja v Uradnem listu RS, določa sestavo in dodeljevanje enoličnih identifikacijskih oznak ter opisuje pripravo aktov v enotnem slovenskem standardu za normativne akte in uporabo modularnega ogrodja za pripravo elektronskih dokumentov.

    Modularno ogrodje omogoča načrtovanje, pripravo, sprejem oziroma izdajo ter objavo aktov iz 5. člena Zakona o objavljanju v Uradnem listu RS. Postopek priprave vključuje oblikovanje predlogov aktov za objavo in – kadar je to predpisano – njihovo usklajevanje s pristojnimi ministrstvi in vladnimi službami ter posvetovanje z javnostjo. Modularno ogrodje zagotavlja sledljivost podatkov in dokumentov v vseh korakih ter sistemsko obveščanje registriranih uporabnikov o opravljenih nalogah in morebitnih neuspelih postopkih. Če modularno ogrodje zaradi tehničnih težav ne deluje ali deluje omejeno, služba Vlade RS, pristojna za zakonodajo, o tem objavi obvestilo v samem ogrodju, v Pravnem informacijskem sistemu RS, na osrednjem državnem spletnem mestu ali na drug primeren način.

    Predlog predvideva tudi, da predlagatelj objave akt v objavo odredi prek modularnega ogrodja. Odreditev se izvede, ko je akt dokončno pripravljen. V modularnem okolju jo je mogoče podati kadarkoli, pri čemer sistem predlagatelja opozori, da odreditev po 14. uri na delovni dan ali na dan, ko izdajatelj uradnega lista ne posluje, pomeni, da bo akt objavljen prvi naslednji delovni dan.

    Odredba za objavo se v modularnem ogrodju ustvari samodejno na podlagi podatkov, ki jih je vnesel predlagatelj. Ta odredbo podpiše varno in elektronsko s kvalificiranim potrdilom v skladu z zakonodajo, ki ureja elektronsko identifikacijo in storitve zaupanja. Če izdajatelj uradnega lista ugotovi, da akt ne izpolnjuje pogojev za objavo, o tem obvesti predlagatelja, ki mora odpraviti pomanjkljivosti in ponovno odrediti objavo. Rok za objavo akta začne teči od prejema zadnje, ustrezno podane odredbe za objavo.

    Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do vključno 17. 12. 2025, na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.

    * * *

    Prenesi datoteko
  • 26.11.2025

    Predlog Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o pitni vodi – rok: 19. 12. 2025

    Na spletnem portalu eDemokracija je objavljen predlog Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o pitni vodi (v nadaljevanju: Uredba), ki ga je objavilo Ministrstvo za zdravje.

    Predlagana Uredba zagotavlja ustrezno izvajanje Direktive (EU) 2020/2184 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o kakovosti vode, namenjene za prehrano ljudi. Evropska komisija je Republiko Slovenijo v predsodnem postopku z uradnim opominom opozorila na nepopoln prenos navedene direktive.

    V 2. členu se zato spreminjata prva in druga alineja prvega odstavka 6. člena Uredbe o pitni vodi. Besedilu se doda izraz »morebitno« skladno s točko (a) prvega odstavka 4. člena Direktive 2020/2184. Sedanja določba namreč ne vključuje pojma »morebitna nevarnost za zdravje ljudi«, temveč govori le o »nevarnosti za zdravje ljudi«, kar pomeni nižji standard, saj ne zajema situacij, kjer je nevarnost šele potencialna.

    Zaradi uskladitve s šestim odstavkom 14. člena Direktive 2020/2184 se v drugi odstavek 17. člena Uredbe o pitni vodi dopolni obveznost upravljavca vodovoda, da poleg ugotavljanja vzrokov neskladnosti in čimprejšnjega izvajanja ukrepov presodi tudi, ali neskladnost predstavlja tveganje za zdravje ljudi. Hkrati se dodatno pojasnjuje, da se po drugem odstavku 6. člena Uredbe o pitni vodi skladnost pitne vode nanaša tudi na parametre iz dela C Priloge 1, kar pomeni, da se ukrepi iz drugega in tretjega odstavka 17. člena uporabljajo tudi v primeru neskladnosti teh parametrov.

    V 38. členu Uredbe o pitni vodi se v drugem odstavku datum »31. december 2025« nadomesti z »30. junijem 2026«. Sprememba je potrebna zaradi zagotovitve dovolj časa za pripravo Navodil za izdelavo varnostnega načrta ter uskladitev nalog, povezanih s prikazom prispevnih območij zajetij pitne vode.

    Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do 19. 12. 2025 na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.

    * * *

    Prenesi datoteko
  • 21.11.2025

    Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izenačevanju možnosti invalidov – rok: 18. 12. 2025

    S strani DZ RS smo v pregled in v mnenje prejeli predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izenačevanju možnosti invalidov  (v nadaljevanju: Zakon).

    Predlog Zakona v 1. členu dopolnjuje 9. člen ZIMI. Nova ureditev določa, da morajo biti prilagoditve objektov v javni rabi izvedene z ustreznimi gradbenimi posegi in tehničnimi rešitvami (npr. zvočni in svetlobni signali, pisne informacije, druge tehnične prilagoditve). Obstoječi objekti, ki se dejansko uporabljajo, morajo biti urejeni tako, da so invalidom dostopne vse storitve, ki jih objekt nudi in ki so namenjene javnosti.

    Prilagoditev mora zajemati tudi ureditev dostopnih parkirnih mest, dostopa do objekta, vhoda v objekt, prehajanja med etažami in po prostorih, sanitarij, ter elementov za varno uporabo objekta za slepe in slabovidne. Prav tako mora biti zagotovljen vsaj en prostor ali točka, kjer je omogočena tehnično podprta komunikacija za gluhe in naglušne. Prilagoditve morajo biti, kolikor je mogoče, skladne s predpisi o graditvi objektov, ki določajo pogoje za univerzalno dostopnost.

    Novi četrti odstavek 9. člena poenostavlja postavitev zunanjih dvigal pri obstoječih stavbah. Določa, da se gradnja zunanjih vertikalnih komunikacij za namene tega zakona obravnava kot vzdrževanje objekta v skladu s predpisi o graditvi. Za takšna vzdrževalna dela je potrebno pripraviti projekt za izvedbo (PZI). Če dvigalo ali druga vertikalna komunikacija povezuje največ tri etaže, zadostujejo grafični prikazi (tlorisi, prerezi) ter mnenje pooblaščenega strokovnjaka, ki potrdi, da predvideni poseg ne bo poslabšal obstoječih gradbenotehničnih lastnosti objekta. Uvrstitev zunanjih dvigal med vzdrževalna dela pomembno zmanjšuje administrativne zahteve in tako olajšuje izboljšanje dostopnosti v obstoječih objektih v javni rabi.

    Prav tako GZ-1 ne določa pristojnosti gradbene inšpekcije za nadzor nad dostopnostjo že obstoječih objektov v javni rabi, ki se ne rekonstruirajo. Novi 37.a člen zato določa pravno podlago gradbeni inšpekciji, za nadzor nad prilagoditvijo že obstoječih objektov v javni rabi, tudi če se ti ne bodo rekonstruirali, in sicer po preteku 15-letnega roka iz 38. člena ZIMI.

    Med drugim novi 37.b člen ureja inšpekcijskega zavezanca. Gre za lastnika objekta ali dela objekta v javni rabi oziroma upravljavca stvarnega premoženja države ali samoupravne lokalne skupnosti. Lastnik objekta ali dela objekta je zemljiškoknjižni lastnik. Pri objektih, ki so v lasti RS ali samoupravne lokalne skupnosti, pa je zavezanec upravljavec stvarnega premoženja države ali samoupravne lokalne skupnosti.

    Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do vključno 18. 12. 2025, na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.

    * * *

    Prenesi datoteko
  • 21.11.2025

    Predlog Uredbe o metodologiji za pripravo in spremljanje realizacije kadrovskega načrta v državnih organih, upravah lokalnih skupnosti in osebah javnega prava ter načinu priprave in predložitve predlogov kadrovskih načrtov državnih organov – rok: 27. 11. 2025

    S strani Ministrstva za javno upravo smo v pregled in v mnenje prejeli predlog Uredbe o metodologiji za pripravo in spremljanje realizacije kadrovskega načrta v državnih organih, upravah lokalnih skupnosti in osebah javnega prava ter načinu priprave in predložitve predlogov kadrovskih načrtov državnih organov (v nadaljevanju: Uredba).

    Novi Zakon o javnih uslužbencih (ZJU-1), ki je začel veljati 21. 5. 2025, uporablja pa se bo od 1. 1. 2026 dalje, določa, da metodologijo za pripravo in spremljanje izvajanja kadrovskega načrta državnih organov, uprav lokalnih skupnosti in oseb javnega prava določi vlada (tretji odstavek 20. člena). Prav tako mora vlada z uredbo predpisati način priprave in predložitve predlogov kadrovskih načrtov državnih organov (šesti odstavek 44. člena).

    Predlagana Uredba natančneje ureja metodologijo za pripravo ter spremljanje izvajanja kadrovskih načrtov v državnih organih. Med drugim določa, da kadrovske načrte za državne organe, uprave lokalnih skupnosti in osebe javnega prava pripravljajo njihovi predstojniki oziroma poslovodni organi. Za osebe javnega prava po tej Uredbi štejejo tiste, ki po zakonu, ki ureja javne uslužbence, sestavljajo javni sektor. Kadrovski načrt mora temeljiti na predvideni strukturi delovnih mest, biti usklajen s finančnim načrtom ter uresničljiv v okviru sredstev, načrtovanih za stroške dela. Prav tako mora biti skladen z letnim zakonom o izvrševanju proračuna Republike Slovenije.

    Poleg tega Uredba vsebuje še poglavja, ki urejajo posebnosti kadrovskih načrtov uprav lokalnih skupnosti in oseb javnega prava, postopek priprave in predložitve kadrovskega načrta državnega organa, skupni kadrovski načrt organov državne uprave ter kadrovski načrt pravosodnih organov. Ureja pa tudi pripravo kadrovskih načrtov oseb javnega prava iz 21. člena ZJU-1.

    Hkrati predlagana Uredba vključuje tudi poglavja, ki podrobneje urejajo način priprave in predložitve predloga kadrovskega načrta državnega organa, skupni kadrovski načrt organov državne uprave, kadrovske načrte pravosodnih organov ter kadrovske načrte oseb javnega prava iz 21. člena Zakona o javnih uslužbencih.

    Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do vključno 27. 11. 2025, na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.

    * * *

    Prenesi datoteko
  • 19.11.2025

    Osnutek Pravilnika o izvajanju trgovanja s pravicami do emisije toplogrednih plinov – rok: 21. 11. 2025

    Na Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo so pripravili osnutek Pravilnika o izvajanju trgovanja s pravicami do emisije toplogrednih plinov (v nadaljnjem besedilu: Pravilnik).

    Predlog Pravilnika na podlagi Podnebnega zakona določa postopek ter obliko vlaganja vlog za pridobitev dovoljenja za izpuščanje toplogrednih plinov za upravljavce naprav, za spremembo takšnega dovoljenja, za spremembo načrta metodologije spremljanja, za brezplačno dodelitev emisijskih kuponov upravljavcem obstoječih ali novih naprav, za odobritev načrta spremljanja za operaterje zrakoplovov ter za spremembo dovoljenja ali načrta spremljanja za upravljavce naprav, operaterje zrakoplovov in druge regulirane subjekte;

    Prav tako predlo določa vsebino in obliko vloge za brezplačno dodelitev emisijskih kuponov upravljavcu naprave, ki je napravo ali njen del pridobil na območju RS ter podrobnejše zahteve glede vsebine, oblike in načina oddaje vloge za potrditev načrta spremljanja za ladjarske družbe.

    Nadalje se s predlaganim Pravilnikom določa način priprave in oddaje poročil o ravni dejavnosti upravljavca naprave, poročil o emisijah toplogrednih plinov upravljavcev naprav, operaterjev zrakoplovov in reguliranih subjektov ter poročil o ne-CO₂ vplivih letalstva.

    Predlagani Pravilnik ureja tudi postopek vložitve vlog za brezplačno dodelitev emisijskih kuponov za trajnostna letalska goriva ter določa način zagotavljanja sledljivosti pri prejemanju brezplačno dodeljenih emisijskih kuponov za trajnostna letalska goriva.

    Cilj, ki ga predlagan Pravilnik zasleduje je zagotoviti učinkovito, pregledno in enotno izvajanje sistema trgovanja z emisijskimi kuponi v skladu s Podnebnim zakonom.

    Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do vključno 21. 11. 2025 na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.

    * * *

    Prenesi datoteko
  • 18.11.2025

    Predlog Nacionalnega programa za umetno inteligenco 2030 (NpUI 2030) – rok: 16. 12. 2025

    Na spletni strani Ministrstva za digitalno preobrazbo je objavljen predlog Nacionalnega programa za umetno inteligenco 2030 (NpUI 2030), ki je trenutno v javni obravnavi.

    NpUI 2030 predstavlja temeljito prenovljen in posodobljen okvir, ki nadgrajuje izkušnje prejšnjega programa ter hkrati pogumno začrtuje razvojne cilje za prihodnost. Nastal je na podlagi preteklih spoznanj, zbranih izkušenj in naukov, ki jih pretvarja v nove smernice ter sodobne pristope. Kljub nadgradnjam ohranja osrednje poslanstvo: spodbujati razvoj ter odgovorno rabo umetne inteligence v gospodarstvu, znanosti, javnem sektorju in civilni družbi. Program si prizadeva krepiti znanje in veščine državljanov ter institucij, zagotavljati skladnost z regulativnimi zahtevami, dosledno varovati etična načela in človekove pravice, obenem pa razvijati podatkovno in računalniško infrastrukturo, ki podpira rast, krepi blaginjo ter prispeva k večji suverenosti in odpornosti države in družbe.

    Dokument temelji na širokem, vključujočem procesu priprave, v katerega so bili vključeni predstavniki raziskovalne sfere, gospodarstva, javne uprave in civilne družbe. Skupni dialog je določil ključne usmeritve: utrjevanje tehnološke, podatkovne in jezikovne suverenosti, zagotavljanje varne ter etične uporabe umetne inteligence in pospeševanje digitalne preobrazbe z jasnim ciljem – izboljšati kakovost življenja ljudi. Tak pristop programu zagotavlja trdno legitimnost in skladnost z načeli odgovornega razvoja naprednih tehnologij.

    Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do vključno 16. 12. 2025 na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.

    * * *

    Prenesi datoteko