- 24.01.2025
Dodatne pripombe na predlog Izhodišč za obdavčitev premoženja in ukrepe za prestrukturiranje in razbremenitev dela
ZOS je na Ministrstvo za finance posredovalo dodatne pripombe na predlog Izhodišč za obdavčitev premoženja in ukrepe za prestrukturiranje in razbremenitev dela.
Tokrat smo ponovno opozorili, da predlog, kot je predstavljen, posega v obstoječe prihodke občin iz naslova davka na premoženje, kar vzbuja resno zaskrbljenost glede finančne stabilnosti občinskih proračunov. Ob tem smo opozorili, da je Slovenija izjemno raznolika, tako po socialno-ekonomskih razmerah kot po vrednostih nepremičnin. Zato bi lahko predlagane spremembe, čeprav z dobrimi nameni, imele negativne učinke v določenih lokalnih okoljih.
Podali pa smo tudi nekaj ključnih pripomb in pomislekov, ki si jih lahko preberete v dopisu.
Prenesi datoteko - 24.01.2025
Pripombe na predlog Zakona o funkcionarjih
ZOS je na Ministrstvo za javno upravo naslovilo pripombe na predlog Zakona o funkcionarjih.
V predlogu bi želeli vključiti spremembe, ki bi omogočile, da bi županom in podžupanom priznali vodstvene izkušnje ter bi jim tako po prenehanju funkcije pripadalo nadomestilo, podobno kot poslancem. Tako bi se, po našem mnenju, zagotavljalo pravično obravnavo, ki ne bi razlikovala med različnimi ravnmi funkcionarjev.
Prav tako smo predlagali, da bi morali funkcionarji na lokalni ravni prejemati enake dodatke, kot jih prejemajo poslanci, ne glede na specifične predpise, ki urejajo te dodatke. To bi pripomoglo k večji enakopravnosti med funkcionarji na različnih ravneh.
ZOS je poleg tega tudi mnenja, da pravica do povrnitve stroškov, povezanih z opravljanjem funkcije, in drugih prejemkov nebi smela biti omejena samo na poklicne funkcionarje. Pravico do teh prejemkov bi morali imeti tudi nepoklicni funkcionarji, saj ni nobenega upravičenega razloga za takšno razlikovanje.
Prenesi datoteko - 23.01.2025
Pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o socialnem varstvu
ZOS je na Državni zbor RS naslovilo pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o socialnem varstvu.
Zakon med drugim določa, da bo občina, v skladu s predpisi na področju socialnega varstva (do)plačevala storitve za upravičenca, s čimer se ne strinjamo. Menimo, da je občina lahko pred izdajo določb CSD plačnik samo v primeru, da gre za osebo, katero odreditev je nujno zaradi ogrožanja njegovega življenja. V tem primeru se tudi predlog poda csd in ta začne takoj postopek oprostitve in po izdaji odločbe se naredi dejanski poračun za obdobje podano pred odločbo.
Prenesi datoteko - 20.01.2025
Pripomba na predlog Akcijskega načrta strategije Digitalna Slovenija 2030
Združenje občin Slovenije je na Ministrstvo za digitalno preobrazbo posredovalo pripombo na predlog Akcijskega načrta strategije Digitalna Slovenija 2030.
Med drugim ZOS opozarja, da so v zadnjem desetletju pripravljene vizije, strategije in akcijski načrti na področju digitalizacije lokalnih skupnosti, katerih rezultati so v večini ostali le črka na papirju.
V omenjenem dopisu ZOS predlaga, da Ministrstvo za digitalno preobrazbo prevzame nalogo, in sicer občinam zagotoviti finančna sredstva – povratna ali nepovratna – ob zakonskem pogoju, da so posamezne platforme in rešitve med seboj povezljive.
Prenesi datoteko - 16.01.2025
Dodatne pripombe na predlog Zakona o gospodarskih javnih službah s področja oskrbe s pitno vodo in odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode (EPA 1881-IX)
ZOS je na DZ RS posredovalo dodatne pripombe na predlog Zakona o gospodarskih javnih službah s področja oskrbe s pitno vodo in odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode (EPA 1881-IX).
6.člen predloga Zakona v drugem odstavku določa, da občina za opravljanje javne službe izvajalcem obračuna najemnino za vso javno infrastrukturo, ki je potrebna za opravljanje posamezne javne službe iz prejšnjega odstavka in jo ima občina v lasti ali finančnem najemu, najmanj v višini obračunane amortizacije. Podlaga za obračun amortizacije je vrednost javne infrastrukture. ZOS zato predlaga, da se v drugem odstavku 6. člena zapiše, da se obračunava najemnina najmanj v višini obračunane amortizacije ob upoštevanju stopnje izkoriščenosti zmogljivosti infrastrukture.
Prenesi datoteko - 15.01.2025
Pripomba na predlog Načrta varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami za leto 2025
ZOS je na Ministrstvo za obrambo posredovalo pripombo na predlog Načrta varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami za leto 2025.
ZOS je predlagalo, da bi bilo potrebno v Načrtu, ki povzema strukturo nacionalnega programa, in sicer:
- Preventivne dejavnosti,
- Opazovalni, informacijski, komunikacijski, logistični in drugi sistemi,
- Zmogljivosti in sile za zaščito, reševanje in pomoč
a. Ocene ogroženosti (tveganj) in načrti zaščite in reševanja,
b. Zaloge materialnih sredstev,
c. Sile za zaščito, reševanje in pomoč, - Izobraževanje in usposabljanje,
- Razvoj in raziskave,
- Odpravljanje posledic naravnih nesreč,
- Mednarodno sodelovanje,
- Zagotavljanje finančnih in drugih sredstev
spremeniti 7. točko na način, da bi se ta glasila regijsko povezovanje in sodelovanje, vse nadaljnje točke pa smiselno zamakniti.
Odgovor je na voljo v priponki:
Prenesi datoteko - 15.01.2025
Dodatne pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja
ZOS je na Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj posredovalo dodatne pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja.
ZOS je predlagalo dopolnitev četrtega odstavka 24. člena predloga Zakona na način, da se ta glasi: »(4) Program opredeljuje razvojne izzive in cilje na območju, instrumente oziroma ukrepe za dosego teh ciljev, organiziranost in način izvajanja programa, oceno predvidene višine sredstev za izvedbo ukrepov oziroma instrumentov, predvidene vire financiranja ter način spremljanja in vrednotenja programa. Program razvojnih spodbud lahko vsebuje tudi ukrepe, ki se nanašajo na ohranjanje in spodbujanje gospodarskih dejavnosti, ki omogočajo dostop do osnovnih življenjskih dobrin in storitev prebivalstvu na problemskih območjih.
Opozarjamo namreč na izzive in težave, s katerimi se soočajo mali trgovci in združene trgovine, zlasti na podeželju in v odročnejših krajih. Zato predlagamo, da se dopolni četrti odstavek 24. člena na način, da se vzpostavi pravna podlaga za izvajanje ukrepov, vključno z viri financiranja, ki bi omogočali ohranjanje in spodbujanje gospodarske dejavnosti. Med te dejavnosti spada tudi trgovina, ki prebivalcem podeželja in odročnih krajev zagotavlja dostop do osnovnih življenjskih dobrin in storitev.
Prenesi datoteko - 15.01.2025
Pripombe na predlog novele Zakona o financiranju občin EPA 1858-IX
ZOS je na DZ RS posredovalo pripombe na predlog novele Zakona o financiranju občin, EPA 1858-IX.
ZOS med drugim izpostavlja, da je ZOS interesno združenje slovenskih občin, ki ima status reprezentativnega zastopnika lokalnih interesov in v katerega je vključenih 127 občin članic.
V imenu 127 občin članic tako ZOS ni podpisalo Dogovora o višini povprečnine za leti 2025 in 2026 (v nadaljevanju: Dogovor), kar neenako obravnava Slovenske občine. Do podpisa pa ni prišlo predvsem, zaradi:
• zelo spornih rešitev glede delitve dela občinskih sredstev (kršeno načelo enakosti) in
• določbe, da se sistem izračuna višine povprečnine, uporabljen pri pogajanjih v letu 2024, predvideva sistemsko vgraditi v Zakon o financiranju občin.Torej predsedstvo ZOS nasprotuje načinu spreminjanja financiranja občin, kot ga predvideva Dogovor. Del sredstev se tako, po na hitro zlepljenem ključu, deli le eni tretjini občin, sam izračun višine povprečnine pa ne sloni na temeljiti analizi in izračunih, kaj rešitve prinašajo.
Prenesi datoteko - 15.01.2025
Pripombe na predlog Zakona o gospodarskih javnih službah s področja oskrbe s pitno vodo in odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode (EPA 1881-IX)
ZOS je na DZ RS posredovalo pripombe na predlog Zakona o gospodarskih javnih službah s področja oskrbe s pitno vodo in odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode (EPA 1881-IX).
Med drugim je ZOS opozorilo, da je v 3. členu predloga Zakona potrebno dosledno poenotiti termine, ki določajo, kdo je lahko izvajalec javne službe (točka 9. in 10.). Po napisanem je namreč lahko izvajalec javne službe odvajanja in čiščenja odpadnih voda tudi fizična oseba. Omenjeno pa ni skladno z navedbami v ostalih členih predloga Zakona.
ZOS je predlagalo tudi dopolnitev 20. člena predloga Zakona, saj bi komunale potrebovale, poleg števila stalno in začasno prijavljenih oseb, tudi podatek o nosilcu gospodinjstva (samo ime in priimek).
Prenesi datoteko - 10.01.2025
Pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja
ZOS je na Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj posredovalo pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja.
Izpostavili smo, da, če bi želeli narediti regije bolj operativne bi poleg učinkovitega sistema regionalnega razvoja bilo potrebno zagotoviti sistemska (integralna) finančna sredstva s strani države, o katerih bi odločale regije (minimalno cca 300 milijonov). Pri tem smo predlagali, da bi bila polovica teh sredstev namenjena pravim regijskim projektom, polovica pa zmanjševanju notranjih regionalnih razlik.
Prenesi datoteko