- 10.10.2024
Amandma k predlogu Zakona o izvrševanju proračunov RS za leti 2025 in 2026
ZOS je na Državni svet RS naslovilo amandma k predlogu Zakona o izvrševanju proračunov RS za leti 2025 in 2026.
Predlagali smo, da se prvi in drugi odstavek 54. člena predloga Zakona spremenita na način, da se glasita:
»(1) Povprečnina, ki pripada občinam v skladu s sedmim odstavkom 12. člena
Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06, 57/08, 36/11, 14/15 –
ZUUJFO, 71/17, 21/18 – popr., 80/20 – ZIUOOPE, 189/20 – ZFRO, 207/21 in 44/22
– ZVO-2; v nadaljnjem besedilu: ZFO-1) znaša:- za proračunsko leto 2025 818,50 eura in
- za proračunsko leto 2026 857,00 eura.
(2) Poleg povprečnine iz prejšnjega odstavka se občinam v letu 2025 iz državnega
proračuna zagotovijo sredstva v višini 40,7 milijonov eurov.«Prenesi datoteko - 07.10.2024
Dodatne pripombe na predlog Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju
ZOS je na Državni zbor RS in Državni svet RS posredovalo dodatne pripombe k predlogu Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju.
Tokrat smo posredovali dodatne pripombe v zvezi s plačno skupino B.
Prenesi datoteko - 03.10.2024
Ponovne pripombe na predlog Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju
ZOS je na Državni zbor RS in Državni svet RS posredovalo Pripombe k predlogu Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju.
Tokrat smo na anomalijo v predlogu Zakona, opozorili DZ RS in DS RS, saj le ta župana VII postavi v 45 razred, kar je 8 razredov nižje od predloga združenj.
Poleg tega iz predloga sledi, da so plače direktorjev občinskih uprav razvrščene od 45 do 52 razreda, kar je smiselno v razmerju do najvišje vrednotenih razredov zaposlenih v upravi. Direktor občinske uprave v občinah izpod 2000 prebivalcev lahko skupaj s dodatki doseže plačo primerljivo s 48 razredom, kar pa pomeni, da bo precej presegel plačo župana.
Pozvali smo k takojšnji odpravi anomalije in predlagali, da se plačo župana VII postavi najmanj v 50 plačilni razred ter na ta način zagotovi ustrezno vrednotenje in razmerja pri funkciji župana.
Prenesi datoteko - 30.09.2024
Pripombe na predlog Uredbe o spremembi Uredbe o določitvi obmejnih problemskih območij
ZOS je na Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj posredovalo pripombe na predlog Uredbe o spremembi Uredbe o določitvi obmejnih problemskih območij.
Med drugim smo Ministrstvu za kohezijo in regionalni razvoj predlagali, da se v okviru ukrepov, ki jih predvideva predlog Uredbe, zagotovi bistveno več finančnih sredstev za obmejna problemska območja oziroma namenske spodbude samo za obmejna problemska območja.
Poleg znižanja kriterijev smo predlagali, da se v Uredbo o določitvi obmejnih problemskih območij uvrstijo tudi dodatna merila, z namenom, da se občina Jesenice uvrsti med obmejna problemska območja, saj menimo, da je to potrebno.
Hkrati smo predlagali spremembo 4. člena na način, da se med obmejna problemska območja uvrsti tudi občino Sveti Jurij ob Ščavnici.
Prenesi datoteko - 26.09.2024
Pripomba k predlogu Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju
ZOS je na ministrstvo za finance in ministrstvo za javno upravo posredovalo Pripombo k predlogu Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju.
Ministrstvo za javno upravo in Ministrstvo za finance smo opozorili na anomalijo v predlogu Zakona, saj le ta župana VII postavi v 44 razred, kar je 9 razredov nižje od predloga združenj.
Poleg tega iz predloga sledi, da so plače direktorjev občinskih uprav razvrščene od 45 do 52 razreda, kar je smiselno v razmerju do najvišje vrednotenih razredov zaposlenih v upravi. Direktor občinske uprave v občinah izpod 2000 prebivalcev lahko skupaj s dodatki doseže plačo primerljivo s 48 razredom, kar pa pomeni, da bo precej presegel plačo župana.
Pozvali smo k takojšnji odpravi anomalije in predlagali, da se plačo župana VII postavi najmanj v 50 plačilni razred ter na ta način zagotovi ustrezno vrednotenje in razmerja pri funkciji župana.
Prenesi datoteko - 24.09.2024
Pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o dedovanju
ZOS je na DZ RS in DS RS posredovalo pripombe na predlog Zakona o o spremembah in dopolnitvah Zakona o dedovanju (ZD-D).
V omenjenem dopisu smo predlagali, da se predlog Zakona dopolni na način, da v primerih zapuščin brez dedičev nepremičnine, ki ležijo na območju stavbnih zemljišč, postanejo last občin. Pri tem smo Državni zbor RS pozvali, da tekom zakonodajnega postopka z amandmaji k 1., 3. in 4. členu predloga Zakona podpre predloge občin.
Prenesi datoteko - 17.09.2024
Pripombe na predlog Zakona o varstvu okolja
ZOS je na Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo posredovalo pripombe na predlog Zakona o varstvu okolja.
V omenjenem dopisu smo opozorili, da je v primerih, ko so s predlogom Zakona o varstvu okolja občinam naložene nove naloge, potrebno finančna sredstva za nove naloge zagotoviti iz državnega proračuna.
Prenesi datoteko - 11.09.2024
Pripombe na predlog Zakona o funkcionarjih
ZOS je na Ministrstvo za javno upravo posredovalo pripombe na predlog Zakona o funkcionarjih.
V omenjenem dopisu smo med drugim podali pripombo na 35. člen predloga Zakona o funkcionarjih, ki določa, da se nadzor nad izvajanjem uveljavljanja pravice do nadomestila plače po prenehanju mandata kot prekrškovni organ opravljajo proračunski inšpektorji, v upravi samoupravne lokalne skupnosti pa inšpektorji samoupravne lokalne skupnosti. Predlagali smo, da nadzor nad izvajanjem uveljavljanja pravice do nadomestila plače po prenehanju mandata, kot prekrškovni organ v upravi samoupravne lokalne skupnosti ne vršijo inšpektorji samoupravne lokalne skupnosti.
Prenesi datoteko - 05.09.2024
Pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o obnovi, razvoju in zagotavljanju finančnih sredstev
ZOS je na Državni zbor RS in Državni Svet RS naslovilo pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o obnovi, razvoju in zagotavljanju finančnih sredstev.
Po pregledu in preučitvi predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o obnovi, razvoju in zagotavljanju finančnih sredstev smo med drugim ugotovili, da predlog Zakona ne predvideva ureditve lastnikov stavbnih zemljišč na območjih, kjer so predvideni protipoplavni ukrepi in bodo objekti odstranjeni po 87. členu Zakon o obnovi, razvoju in zagotavljanju finančnih sredstev, in so nameravali graditi na tem območju, ali so v postopku oziroma so že pridobili gradbeno dovoljenje. Zato smo predlagali, da v teh primerih (izvedba protipoplavnih ukrepov), kjer bo celotno območje stavbnih zemljišč postalo kmetijsko, tudi lastnike stavbnih zemljišč, kjer ni objekta, vključi v predlog Zakona ter jim omogoči nadomestitveno zemljišče primerljive velikosti.
Prenesi datoteko - 04.09.2024
Pripombe na predlog Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o upravljanju kakovosti kopalnih voda
ZOS je na Ministrstvo za naravne vire in prostor posredovalo pripombe na predlog Uredbe o spremembah in dopolnitvah uredbe o upravljanju kakovosti kopalnih voda.
Predlagali smo, da se v Prilogi 1 za prikaz območij kopalnih voda uporabi aktualen koordinatni sistem DTM96 in ne GK.
Prenesi datoteko