Pojasnila

Leto
Iskanje
  • 09.10.2025

    MJU: Novo stališče o uporabi tretjega odstavka 97. člena ZSTSPJS

    Delovna skupina za spremljanje izvajanja novega plačnega sistema je sprejela novo stališče glede uporabe tretjega odstavka 97. člena Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju, ki ureja prenos plačnih razredov napredovanj, pridobljenih s prevedbo ali korekcijo, ko se javni uslužbenec premesti ali sklene pogodbo o zaposlitvi za drugo delovno mesto oziroma napreduje v višji naziv na istem delovnem mestu.

    Delovna skupina za spremljanje izvajanja novega plačnega sistema je v Stališču št. 8 zapisala, da določba tretjega odstavka 97. člena ZSTSPJS določa izjemo od pravila iz 17. oziroma 20. člena ZSTSPJS, da javnega uslužbenca ni mogoče uvrstiti v višji plačni razred, kot znaša končni plačni razred delovnega mesta oziroma naziva. Omejitev končnega plačnega razreda delovnega mesta oziroma naziva ne velja zgolj za plačne razrede, ki jih je javni uslužbenec pridobil s prevedbo ali korekcijo v skladu s 96. in 97. členom ZSTSPJS. Plačni razredi, pridobljeni s prevedbo ali korekcijo, so vsi plačni razredi, ki jih ima javni uslužbenec na dan 1. 1. 2025 po prevedbi na delovnem mestu ali v nazivu, ne pa tudi drugi plačni razredi, pridobljeni po prevedbi (npr. z napredovanjem, višjo uvrstitvijo po 22. členu ZSTSPJS ali s pravili prenosa po 17. členu ZSTSPJS). Navedenega ni mogoče razumeti na način, da omejitve plačnega razreda na delovnem mestu oziroma v nazivu sploh ni.

    Nadalje iz Stališča št. 8 izhaja, da se javni uslužbenci lahko v skladu s tretjim odstavkom 97. člena ZSTSPJS na drugem delovnem mestu po pravilih iz 17. člena ZSTSPJS ali ob napredovanju v višji naziv na istem delovnem mestu po pravilih 20. člena ZSTSPJS s plačnimi razredi, pridobljenimi s prevedbo ali korekcijo, uvrstijo čez končni plačni razred delovnega mesta ali naziva, vendar:

    • največ 14 plačnih razredov nad izhodiščnim plačnim razredom delovnega mesta, ki se ne ne opravlja v nazivih, in
    • največ 7 plačnih razredov nad izhodiščnim plačnim razredom naziva,
    • razen če je bilo v posameznem nazivu možno s prevedbo ali korekcijo dobiti več kot 7 plačnih razredov napredovanj, se javni uslužbenci lahko uvrstijo največ za toliko plačnih razredov nad izhodiščni plačnim razredom naziva, kolikor jih je bilo možno v tem nazivu pridobiti s prevedbo ali korekcijo.

    ***

  • 22.09.2025

    MNVP: Usmeritve za razmejitev med sanacijo in investicijo v gospodarsko javno infrastrukturo

    Na Ministrstvu za naravne vire in prostor so pripravili kratke usmeritve, ki se tičejo razmejitve med sanacijo in investicijo v gospodarsko javno infrastrukturo. Kot so zapisali, je namen usmeritev zagotoviti enotno razumevanje in izvajanje ukrepov sanacije gospodarske javne infrastrukturo po naravnih nesrečah ob upoštevanju podnebnih sprememb.

    ***

  • 19.09.2025

    MSP: Pojasnilo glede izplačil subvencij najemnin s strani občin po noveli Stanovanjskega zakona – SZ-1G

    S strani Ministrstva za solidarno prihodnost smo prejeli pojasnilo glede izplačil subvencij najemnin s strani občin po noveli Stanovanjskega zakona – SZ-1G.

    Obveščamo vas, da je 13. avgusta 2025 začel veljati Zakon o spremembah in dopolnitvah Stanovanjskega zakona (SZ-1G), ki se uporablja od 1. decembra 2025. Ključna sprememba se nanaša na povračilo izplačanih subvencij najemnin občinam. Po novem boste občine povračilo lahko zahtevale za najemna stanovanja in bivalne enote v lasti države, občin, javnih stanovanjskih skladov in neprofitnih stanovanjskih organizacij oziroma v izključni solasti teh oseb. Kritje stroškov subvencij je torej vezano na lastništvo nepremičnine, ne več na vrsto najemnine (neprofitna ali tržna).

    To pomeni, da se sredstva za subvencijo tržnih najemnin po novem izkazujejo kot odhodek občine (prej kot zalaganje), pri nepremičninah v javni lasti pa se ohranja dosedanja ureditev – občine ta del izkazujejo kot zalaganje sredstev v imenu države ter ga evidentirajo kot terjatev do države. Za zalaganje sredstev v tem delu se ohranjajo pravila evidentiranja, kot jih opredeljujejo navodila Ministrstva za finance.

    Sistem knjiženja poslovnih dogodkov v poslovnih knjigah občin se tako ne spreminja, spreminja se le knjiženje glede na lastništvo nepremičnine.

    Pomembno je, da na občinah že za leto 2025 vodite proračunske postavke v skladu z novo zakonodajo in na začetku leta 2026 Ministrstvu za solidarno prihodnost predložite zahtevek za povračilo izplačanih subvencij za leto 2025 za najemna stanovanja in bivalne enote v lasti države, občin, javnih stanovanjskih skladov in neprofitnih stanovanjskih organizacij ali v izključni solasti teh oseb. Na občine boste proti koncu letošnjega leta ponovno prejeli obvestilo z navodili in obrazcem za pripravo zahtevka. Pri tem je nujno, da pravočasno preverite pravice porabe na ustreznih proračunskih postavkah, iz katerih financirate subvencije za stanovanja.

    ***

  • 08.09.2025

    MF: Prevzemanje novih obveznosti na podlagi uporabe izjem po Zakonu o skupnih temeljnih sistema plač v javnem sektorju

    Ministrstvo za finance (v nadaljevanju: MF) je na reprezentativna občinska združenja naslovilo dopis/okrožnico v zvezi s prevzemanjem novih obveznosti na podlagi uporabe izjem po Zakonu o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju (ZSTSPJS).

    V 22. členu ZSTSPJS je urejena možnost določitve višjega plačnega razreda javnim uslužbencem ob zaposlitvi, premestitvi, sklenitvi pogodbe o zaposlitvi za drugo delovno mesto pri istem ali drugem delodajalcu ali med trajanjem pogodbe o zaposlitvi. Organ mora imeti v primeru določitve višjega plačnega razreda v letnem finančnem načrtu zagotovljena finančna sredstva v okviru stroškov dela. Soglasja za uvrstitev v višji plačni razred zaposlenih v organih lokalne skupnosti podajajo župani.

    Kot poudarjajo na MF, je podaja soglasij in prevzem dodatne obveznosti z naslova določitve plačnega razreda, ki je višji od izhodiščnega plačnega razreda delovnega mesta oziroma naziva, brez zagotovljenih sredstev nedopusten in nezakonit, saj je v nasprotju z zakonom. »Potrebno se je namreč zavedati, da gre v teh primerih za trajno povečanje finančnih obveznosti, zato morajo biti finančna sredstva zagotovljena ne samo v tekočem letu, ko se soglasje podaja, ampak tudi v prihodnjih letih (tj. vsaj za obdobje, ko se proračun oz. finančni načrti pripravljajo)«, so še zapisali v okrožnici.

    Okrožnica je na voljo v priponki spodaj.

    ***

  • 13.08.2025

    GURS: S 27. avgustom ukinitev dostopa do osebnih podatkov preko servisov in aplikacije OGP

    Geodetska uprava RS obvešča, da bodo v sredo, 27. avgusta, v sistemu Občinskih geodetskih podatkov (v krajše: OGP) iz paketov občinskih podatkov umaknjene datoteke iz katastra nepremičnin, ki vsebujejo osebne podatke o posameznikih (torej o fizičnih osebah, ne pa o pravnih osebah), ki so v sistem vpisani kot lastniki nepremičnin.

    Pojasnilo je na voljo v priponki.

    ***

  • 28.07.2025

    Novi podkonti in ekonomska klasifikacija izdatkov občinskih proračunov

    V nadaljevanju je na voljo pojasnilo Ministrstva za finance glede sprememb na področju ekonomske klasifikacije izdatkov občinskih proračunov, ki izhajajo iz nedavno sprejetih sprememb Zakona o financiranju občin (ZFO-1E) ter dopolnitev Pravilnika o enotnem kontnem načrtu za proračun, proračunske uporabnike in druge osebe javnega prava.

    Dopis vključuje pregled novih podkontov, ki jih občine lahko uporabljajo zaradi razširjenih možnosti zadolževanja (tudi pri mednarodnih institucijah ter z izdajo amortizacijskih obveznic), in podkontov, povezanih z novo uvedenim prispevkom za dolgotrajno oskrbo ter prihodki iz dohodnine za zmanjšanje razlik med občinami.

    Ministrstvo dodatno pojasnjuje tudi uporabo ustreznih podkontov za prihodke iz evropskih sredstev v okviru finančne perspektive 2021–2027. Občine naj pri tem dosledno uporabljajo splošne podkonte brez letnic, razen v primerih, ko sredstva prejmejo neposredno iz EU (mimo državnega proračuna), kjer se uporabljajo podkonti iz skupine 78 z navedbo letnice.

    Obenem Ministrstvo opozarja na pomen sprotnega in pravilnega poročanja v skladu s Pravilnikom o poročanju občin ter na dosledno odpravljanje morebitnih ugotovljenih nepravilnosti, ki jih občine prejmejo preko sistema MF OPPrA.

    Prenesi datoteko
  • 28.07.2025

    Pojasnilo glede zakonitosti uporabe biocidnih proizvodov pri zatiranju glodavcev v kanalizacijskih sistemih

    Urad RS za kemikalije je izdal pojasnilo, ki obravnava pogoste nepravilnosti pri zatiranju glodavcev v kanalizacijskih sistemih, na katere so inšpekcijske službe naletele pri nadzoru nad uporabo biocidnih proizvodov.

    V dokumentu je posebej poudarjeno, da je t. i. preventivna deratizacija – torej stalno in rutinsko nastavljanje biocidnih vab z antikoagulantnimi rodenticidi (AVK) – v nasprotju z veljavno evropsko zakonodajo ter pogoji, določenimi v dovoljenjih za uporabo teh proizvodov. Takšni postopki predstavljajo tudi tveganje za okolje in lahko prispevajo k razvoju odpornosti pri glodavcih.

    Zatiranje glodavcev mora biti zato izvajano na podlagi spremljanja njihove prisotnosti in le v obsegu ter trajanju, kot ga dopušča dovoljenje za posamezen biocidni proizvod. Možni so tudi alternativni pristopi (npr. mehanske pasti ali elektronski odganjalci), ki ne vključujejo uporabe biocidov.

    Dopis služi kot strokovna usmeritev pri pripravi javnih razpisov občin in upravljalcev kanalizacijskih sistemov, zato vas vabimo, da se z vsebino podrobneje seznanite.

    Prenesi datoteko
  • 13.06.2025

    Zagovornik načela enakosti: priporočilo glede zagotavljanja vseh vrst pokopov na pokopališčih

    Zagovornik načela enakosti (v nadaljevanju Zagovornik) je izdal priporočilo v zvezi z dostopom do različnih vrst pokopov zaradi zagotavljanja enake obravnave oseb pri uresničevanju njihovih zadnjih želja.

    Pokope obravnava Zakon o pogrebni in pokopališki dejavnosti, ki določa tri vrste pokopov, in sicer pokop s krsto, pokop z žaro ter raztros pepela. Od več kot 1200 pokopališč v Sloveniji jih okoli 50 ne omogoča več pokopa s krsto, in sicer predvsem zaradi pomanjkanja prostora.

    Prej omenjeni zakon sicer ne določa, da bi morale biti na vsakem pokopališču omogočene vse vrste pokopov, vendar Zagovornik občinam vseeno priporoča, da preverijo, če so na pokopališčih v posamezni občini omogočene vse vrste pokopov, da pri nadaljnjem razvoju pokopališke infrastrukture občine upoštevajo različne želje pokojnikov v povezavi z načinom pokopa in da po nepotrebnem ne otežujejo uresničevanja želja pokojnikov glede vrste pokopa. Če na posameznem pokopališču ni mogoče zagotoviti določene vrste pokopa, Zagovornik priporoča, da se prebivalce o tej omejitvi vnaprej obvesti ter se jih napoti na najbližje pokopališče, kjer je taka možnost zagotovljena.

  • 10.06.2025

    MJU: Napredovanje javnih uslužbencev, ki so uvrščeni v višji plačni razred na podlagi 24. člena Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju v povezavi s tretjim odstavkom 73. člena Zakona o javnih uslužbencih

  • 23.05.2025

    MJU: Pojasnilo tretjega odstavka 97. člena ZSTSPJS v primeru premestitev javnih uslužbencev in napredovanja v višji naziv