Vlada RS sprejela Letni načrt za financiranje in sofinanciranje investicij v športno infrastrukturo za leto 2025

Ljubljana, 7. 2. 2025 – Vlada RS se je na 140. redni seji, ki je potekala 6. 2. 2025, med drugim sprejela Letni načrt za financiranje in sofinanciranje investicij v športno infrastrukturo za leto 2025, začela obravnavo sprememb Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja in obravnavala Izhodišča za pripravo predloga zakona o plačah in drugih prejemkih javnih uslužbencev za delo v tujini. Podala je tudi soglasje za prevzemanje in plačevanje obveznosti na namenskih postavkah Ministrstva za infrastrukturo  in sprejela stališče RS o prihodnosti evropske kohezijske politike po letu 2027.

Letni načrt za financiranje in sofinanciranje investicij v športno infrastrukturo

Na podlagi Zakona o zagotavljanju finančnih sredstev za investicije v športno infrastrukturo v RS v letih od 2023 do 2030 vlada z letnim načrtom, ki ga sprejme najkasneje do 31. marca v tekočem letu, opredeli prioritetna področja za financiranje in sofinanciranje investicij v športno infrastrukturo.

 V Letnem programu športa v RS za leto 2025 in v državnem proračunu za leto 2025 je za ta namen zagotovljenih 18.031.775,80 evra. Znesek zagotovljenih sredstev je pripravljen v skladu Zakona o zagotavljanju finančnih sredstev za investicije v športno infrastrukturo v RS v letih od 2023 do 2030.

Za letos je načrtovana objava javnega razpisa, pri čemer so prioritetna področja za financiranje in sofinanciranje investicij v športno infrastrukturo za leto 2025 obnova, novogradnja, posodobitev ali rekonstrukcija javnih športnih objektov in površin za šport v naravi v lasti občin ter ureditev dostopnosti do javne športne infrastrukture za funkcionalno ovirane.

V skladu z Zakonom o izenačevanju možnosti invalidov je prepovedana diskriminacija zaradi invalidnosti pri dostopnosti do uporabe objektov v javni rabi. Zakon tudi določa, da se primerna prilagoditev objektov za odpravo grajenih in komunikacijskih ovir odpravi najkasneje v 15 letih po uveljavitvi zakona, torej do decembra 2025. Zato je smiselno in potrebno sofinancirati investicije v te prilagoditve.

 

Novela Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja

Vlada RS je začela obravnavo sprememb Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja. Obravnavo je prekinila in jo bo nadaljevala na naslednji seji.

Izhodišča za pripravo zakona o plačah in drugih prejemkih javnih uslužbencev za delo v tujini

Vlada RS je obravnavala Izhodišča za pripravo predloga zakona o plačah in drugih prejemkih javnih uslužbencev za delo v tujini, ki jih Ministrstvo za javno upravo predloži Ekonomsko socialnemu svetu.

Predlog izhodišč za pripravo novega zakona, ki bo urejal plače in druge prejemke javnih uslužbencev in funkcionarjev na delu v tujini in bo predvidoma uveljavljen najkasneje 1. 1. 2026, vsebuje okvirna izhodišča, ki zasledujejo cilj sistemske prenove plač in drugih prejemkov za vse napotene javne uslužbence in funkcionarje v zakonu ter ustrezne ureditve morebitnih izjem oziroma posebnosti posameznih resorjev.

Poglavitne rešitve, ki odstopajo od veljavne ureditve:

  • osnovna plača za delo v tujini se določi v bruto znesku, ki je vnaprej znan in predvidljiv in ne bo več odvisna od morebitne spremembe indeksa življenjskih stroškov;
  • na novo se določi prejemek za življenjske stroške v tujini, ki bo odražal dejansko stanje življenjskih stroškov v posameznem kraju oziroma državi napotitve in se bo usklajeval z indeksom življenjskih stroškov;
  • oblikuje se novo vrednotenje delovnih mest, funkcij in nazivov na način, da bo razpon med razredi oziroma stopnjami proporcionalen ter da se odpravijo obstoječa plačna nesorazmerja.

Izhodišča določajo tudi, da se v okviru priprave in usklajevanja predloga zakona prouči:

  • ustreznost in utemeljenost nabora dodatkov in drugih prejemkov, ki jih prejemajo funkcionarji in javni uslužbenci, napoteni na delo v tujino in se (ob ugotovljeni neustreznosti) preoblikujejo ali na novo določijo;
  • ustreznost metodologije za določitev povračil in nadomestil funkcionarjem in javnim uslužbencem za delo v tujini in se (ob ugotovljeni neustreznosti) preoblikujejo ali na novo določijo tudi merila in kriteriji;
  • možnost posebne davčne in prispevne obravnave dodatkov in drugih prejemkov, do katerih so upravičeni funkcionarji in javni uslužbenci, napoteni na delo v tujino v novem sistemu, ob upoštevanju načel davčnega sistema in sistema socialne varnosti.

Celotno sporočilo je na voljo v priponki.