Vlada RS potrdila predlog Zakona o plačilnih in javnofinančnih storitvah in odločila o odstranitvi objektov v sedmih občinah

Ljubljana, 4. 7. 2025 – Vlada RS je na 160. redni seji, ki je potekala 3. 7. 2025, med drugim potrdila predlog Zakona o plačilnih in javnofinančnih storitvah ter sprejela sklep, s katerim je določila objekte, katerih odstranitev je nujna in v javnem interesu, na območjih občin Ljubno, Rečica ob Savinji, Litija, Hrastnik, Šoštanj, Kamnik in Slovenska Bistrica. Hkrati je potrdila finančna sredstva v višini več kot 93 milijonov evrov, namenjena sanaciji škode po naravnih nesrečah, sprejela odločitev o vključitvi projekta »LIFE Življenje rekam« v veljavni Načrt razvojnih programov za obdobje 2025–2028 ter se seznanila s Poročilom o izvajanju Zakona o začasnih ukrepih za izboljšanje kadrovskih in delovnih pogojev ter zmogljivosti pri izvajalcih socialnovarstvenih storitev in dolgotrajne oskrbe.

Predlog Zakona o plačilnih in javnofinančnih storitvah

Predlog Zakona o plačilnih in javnofinančnih storitvah bo nadomestil trenutno veljavni Zakon o opravljanju plačilnih storitev za proračunske uporabnike (ZOPSPU-1). Hkrati celovito ureja delovanje Uprave RS za javna plačila (UJP), njene naloge, organizacijo ter razširja možnosti uporabe plačilnih in javnofinančnih storitev.

Plačilne in druge storitve, ki jih izvaja UJP, so dinamične narave in usmerjene k potrebam uporabnikov. Zaradi hitrega razvoja tehnoloških rešitev ter sprememb v bančnem in poslovnem okolju, tako doma kot v tujini, se morajo storitve neprestano prilagajati sodobnim trendom in standardom. UJP pri tem zagotavlja visoko raven kakovosti, učinkovito elektronsko izmenjavo podatkov, informatizacijo in avtomatizacijo procesov ter varnost tako podatkov kot plačilnih transakcij. Prav zaradi tega je predlog Zakona o plačilnih in javnofinančnih storitvah zasnovan tako, da omogoča nadaljnji razvoj storitev UJP ter sprotno prilagajanje specifičnim zahtevam njegovih uporabnikov.

Predlog Zakona sledi razvoju digitalnih tehnologij in potrebam uporabnikov, saj se plačilne storitve hitro spreminjajo in morajo biti usklajene z domačimi in mednarodnimi standardi. UJP bo še naprej zagotavljal varno, digitalno in avtomatizirano poslovanje ter kakovostno podporo uporabnikom.

Natančneje se opredeljuje naloge UJP, med drugim:

  • uporabo sodobnih plačilnih metod (plačilne kartice, mobilne denarnice),
  • možnost plačevanja obveznih dajatev brez provizije na negotovinskih mestih,
  • poročanje o obveznostih in terjatvah, povezanih z obveznimi dajatvami,
  • spremljanje plačil v okviru javnega naročanja ter
  • izvajanje nalog, povezanih s sledljivostjo tobačnih izdelkov.

Pomemben del predloga je tudi pravna podlaga za prehod na popolno elektronsko poslovanje, vključno z vlaganjem vlog prek spletnega sistema UJP.

Ohranja se tudi pravno kontinuiteto glede evropske direktive o izdajanju elektronskih računov v javnem naročanju, ki jo je RS že implementirala. Z določitvijo obveznega prejemanja in obdelave e-računov za proračunske uporabnike ter določitvijo standardov in izjem se utrjuje preglednost porabe javnih sredstev.

Celotno sporočilo je na voljo v priponki.

* * *