Ljubljana, 3. 7. 2025 – Evropska komisija je slovenskim projektom s področja prometa na razpisu iz finančnega programa Instrument za povezovanje Evrope (IPE, v angleščini Connecting Europe Facility – CEF) odobrila skupno za nekaj več kot 167 milijonov evrov nepovratnih sredstev. Največji delež sredstev je namenjenih projektnima aktivnostma v sklopu gradnje drugega tira – gre za okoli 156 milijonov evrov sredstev.
Na razpis, ki je bil odprt v obdobju med septembrom 2024 in januarjem 2025, je bilo sicer oddanih 239 ustreznih vlog iz različnih držav, od tega je bilo ustreznih 143 prijav na splošni razpis, 96 pa na kohezijski razpis. Evropska komisija je za financiranje izbrala 94 projektov, med katerimi je kar deset slovenskih – to predstavlja nekaj več kot 70-odstotno uspešnost slovenskih prijav. Slovenski prijavitelji so namreč oddali 14 prijav. Poseben uspeh predstavlja dodelitev 170 % prvotno predvidenih sredstev za slovenske projekte iz naslova kohezijskega razpisa.
Namen razpisa je podpreti projekte, ki prispevajo k vzpostavitvi standardov Vseevropskega prometnega omrežja TEN-T s poudarkom na železniški, pristaniški in deloma tudi cestni infrastrukturi, pa tudi na multimodalnih platformah in na rečnih plovnih poteh. Na razpis je bilo oddanih za skoraj 11 milijard evrov zahtevkov, kar je štirikrat več od razpoložljivih sredstev.
Na kohezijskem razpisu je bil kot edini projekt iz Slovenije izbran projekt »gradnja novega železniškega tira Divača-Koper za opremljanje proge in elektro naprave«. Projektne aktivnosti na drugem tiru pa bodo financirane tudi iz splošnega razpisa, in sicer za uvedbo ERTMS sistema na novi progi. Na splošnem razpisu so bili izbrani še naslednji slovenski projekti različnih prijaviteljev: »varno in varovano parkirišče Postojna«, »digitalizacija železniških upravljalcev«, »nadgradnja informacijskih storitev upravljanja prometa«, »odporne in trajnostne intermodalne transportne poti«, »implementacija informacijskega sistema eFTI v sistem držav članic za podporo izvajanja okolja za izmenjavo elektronskih informacij o tovornem prometu«, »uvedba in testiranje digitalne avtomatske spenjače« in »nadgradnja dveh lokomotiv z Baseline 2 in opremljanje dveh lokomotiv z Baseline 3 ETCS«.
***