Ljubljana, 9. 5. 2025 – S strani DZ RS smo v pregled in pripombe prejeli predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli (v nadaljevanju: Zakon).
S predlaganim Zakonom se spreminja besedilo 56. člena. Ta med drugim določa, da ima učenec pravico do brezplačnega prevoza, kadar je njegovo stalno ali začasno prebivališče oddaljeno več kot štiri kilometre od osnovne šole. Način izvedbe prevoza se določi v dogovoru med osnovno šolo in lokalno skupnostjo.
Učenec ima pravico do brezplačnega prevoza, kadar je njegovo stalno ali začasno prebivališče oddaljeno več kot štiri kilometre od osnovne šole. Način izvedbe prevoza se določi v dogovoru med osnovno šolo in lokalno skupnostjo.
Ne glede na oddaljenost ima učenec pravico do brezplačnega prevoza v prvem razredu osnovne šole, v višjih razredih pa takrat, ko pristojni organ za preventivo v cestnem prometu presodi, da je pot v šolo varnostno ogrožena.
Brezplačen prevoz se praviloma zagotavlja kot organizirani prevoz. Če to ni mogoče ali ni gospodarna rešitev, se staršem lahko povrne strošek mesečne vozovnice za javni linijski prevoz. V izjemnih primerih, kadar organiziranega ali javnega linijskega prevoza ni, se staršem lahko povrne strošek kilometrine za prevoz po najkrajši javni cesti. Povračilo se obračuna po merilih, ki veljajo za povračilo stroškov prevoza na delo in z njega za javne uslužbence v negospodarskem sektorju.
Nadalje se stroški kilometrine se staršem izplačajo mesečno, če jih ne prejmejo iz drugega pravnega naslova.
Predlagan Zakon določa še, da učencu, ki obiskuje osnovno šolo zunaj svojega šolskega okoliša, pripada povračilo stroškov prevoza v višini, ki bi mu pripadala, če bi obiskoval šolo v šolskem okolišu, kjer prebiva.
Spremenjeno besedilo 101. člena predvideva, da se z globo od 1.000 do 2.000 evrov se za prekršek kaznuje osnovna šola, z globo od 500 do 1.000 evrov pa odgovorna oseba osnovne šole, če stori katero izmed naslednjih kršitev:
- ne izvaja vzgojno-izobraževalnega dela za učence s posebnimi potrebami, kot je določeno v odločbi o usmeritvi (1. odstavek 12. člena),
- ne prilagodi izvajanja vzgojno-izobraževalnega procesa za učence z učnimi težavami v skladu z 12.a členom,
- ne izvaja programa v skladu s predmetnikom in učnimi načrti (29. in 30. člen),
- ne izvaja vzgojno-izobraževalnega dela ter načrta vzgojnih dejavnosti v skladu z letnim delovnim načrtom (31. člen),
- neupravičeno zavrne vpis otroka iz svojega šolskega okoliša (48. člen),
- ne izvaja vzgojnih dejavnosti skladno s pravili šolskega reda (60.e člen),
- ne zagotavlja doseganja vzgojno-izobraževalnih ciljev z izvajanjem drugih oblik organiziranega dela zunaj oddelka ali skupine (60.j člen),
- ne izpolnjuje obveznosti do učencev, ki se izobražujejo na domu (89. in 92.b člen),
- ne vodi predpisanih zbirk podatkov (95. člen).
K predlogu Zakona so dodane tudi naslednje priloge:
- osnutek Pravilnika o spremembah Pravilnika o organizaciji in povračilu prevoznih stroškov za prevoze otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami,
- osnutek Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o dokumentaciji v osnovni šoli,
- osnutek Pravilnika o spremembi Pravilnika o izobraževanju učencev s posebnimi potrebami na domu,
- osnutek Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o zbiranju in varstvu osebnih podatkov na področju osnovnošolskega izobraževanja in
- osnutek Pravilnik o ocenjevanju znanja in napredovanju učencev v osnovni šoli
Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do vključno 5. 6. 2025 na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.
* * *