Ljubkljana, 30. 9. 2024 – Danes, 30. 9. 2024 je v okviru ZOS potekal sestanek s predstavniki Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), Ministrstva za okolje, podnebje in energijo in Ministrstva za vzgojo in izobraževanje.
V razpravi je bil izpostavljen problem s katerim se občine trenutno srečujejo glede šolskih prevozov in cen. Gre za problem glede rasti cen ponudnikov, ki izvajajo šolske prevoze, saj so se te v letošnjem letu znatno povišale. Občine so namreč naletele na izsiljevanje ponudnikov šolskih prevozov.
Predstavniki občin so izpostavili problem pogajanja s ponudniki prevozov. Poleg tega so povedali, da gre lahko država oziroma DUJPP občinam nasproti z regulacijo cen na kilometer. V okviru občin bo potrebno sprejeti pravilnike, kjer bo jasno opredeljena meja za obvezen šolski prevoz otrok. V tem procesu bo potrebno tudi sodelovanje z MVI.
S strani predstavnikov MOPE je bilo povedano, da pri ponudnikih prevozov ne gre za regulirano ceno, ampak za ceno na trgu. Pri tem država ni pristojna regulirati cene posebnih linijskih prevozov. Zato poudarjajo, da ni pravne podlage, s katero bi prišlo do omejitve cene linijskih prevozov. Glede voznih redov je bilo povedano, da je DUJPP ponudila pomoč občinam, na način, da je, kjer je to bilo mogoče, v medkrajevne prevoze umestila tudi šolske prevoze. Ena izmed značilnosti prevozov je ta, da imajo podjetja svoje operativne centre izven katerih s težavo dajejo ponudbe. Gre torej za statičen posel.
Predstavniki občin so izpostavili še problem uskladitve novih voznih redov, ki so ponekod trajale tudi pol meseca. Poleg tega so nekateri predstavniki občin povedali, da primanjkuje ponudnikov prevozov. Pri tem so občine po Zakonu o osnovni šoli dolžne zagotoviti javni prevoz za šolo obvezne otroke, če so njihova prebivališča oddaljeno več kot štiri kilometre od osnovne šole oziroma ne glede na oddaljenost otrokovega prebivališča od osnovne šole v prvem razredu, v ostalih razredih pa, če pristojni organ za preventivo v cestnem prometu ugotovi, da je ogrožena varnost učenca na poti v šolo. Pri tem večina občin nima urejenih varnih poti. Predstavniki MVI so dodali, da ne pričakujejo spremembe 56. člena omenjenega zakona.
S strani MOPE je bilo povedano, da je do dviga cene prišlo zaradi različnih razlogov kot je primanjkovanje voznikov in dvig plač voznikov ter nenehne dražbe goriva.
Predstavniki DUJPP so dodali, da ima z ustanovitvijo družbe DUJPP država organ, ki na takšne situacije lahko vpliva. Družba je bila ustanovljena z namenom, da lahko poseže na to področje.
Razprava je tekla tudi o prevozih srednješolcev, kjer so predstavniki MVI izpostavili, da je bilo v začetku letošnjega šolskega leta veliko težav s prevozi srednješolcev, ki pa se umirjajo. Da do tega ne bi prišlo, bi bilo, s strani resornega ministrstva, potrebno pridobiti informacije o tem, koliko dnevnih migracij se pričakuje in kakšna je dinamika omenjenih migracij.
Da je obstoj DUJPP za razvoj javnega potniškega prometa nujen, so povedali predstavniki MOPE. DUJPP je ustanovljena z namenom, da se občine lahko nanjo obrnejo in skupaj z njo najdejo rešitev o tem, ali je potrebno prilagajati ponudbo razmeram iz leta v leto. Tudi predstavnik DUJPP je izpostavil, da so občinam na voljo za pomoč na področju šolskih prevozov. Občinam so pripravljeni pomagati tudi pri kadrovskih težavah.
* * *