S predstavniki Uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin o predlogu novele Zakona o zaščiti živali

Ljubljana, 11. 3. 2025 – Danes je potekal sestanek v zvezi s predlogom novele Zakona o zaščiti živali s predstavniki Uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin. Sestanka se je udeležila tudi predstavnica ZOS.

Namen sestanka je bil pregled posameznih določb predloga Zakona. Predstavnice Uprave so izpostavile, da je predlog Zakona v javni obravnavi do 12. 3. 2025.

V zvezi z 18. členom predloga Zakona, ki določa, da je zagotovitev in dejavnost zavetišča lokalna zadeva javnega pomena, ki se izvršuje kot javna služba, pri čemer mora biti na vsakih začetih 800 registriranih psov v občini v zavetišču zagotovljeno najmanj eno namestitveno mesto za pse in dve namestitveni mesti za mačke, so predstavnice Uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin povedale, da gre za spreminjanje kapacitete predvsem za mačke. Dodaja se namreč tudi nov tretji odstavek, ki se glasi: »Ne glede na prejšnji odstavek občine z manj kot 400 registriranimi psi zagotavljajo najmanj eno namestitveno mesto za zapuščene živali ne glede na vrsto živali.«. S strani občin je bil podan predlog, da se v predlogu Zakona jasno zapiše za kakšno javno službo gre, gospodarsko ali negospodarsko.

Predstavnica ZOS je opozorila, da predlog Zakona vsebuje več določb, ki občinam nalagajo dodatne finančne obveznosti, zlasti na področju oskrbe zapuščenih živali, ne da bi bila podana ustrezna ocena njihovih finančnih posledic. Poleg tega na ZOS nasprotujemo novim finančnim obremenitvam občin, ki jih prinaša predlog Zakona, saj predlagane spremembe v takšni obliki za občine niso sprejemljive. Nesorazmernega finančnega bremena namreč občinski proračuni ne morejo prevzeti.

Izpostavljena je bila tudi določba predloga Zakona, ki nalaga občinam kritje stroškov odlova, prevoza, namestitve, sterilizacije oziroma kastracije, označitve, registracije, dnevne in veterinarske oskrbe zapuščene živali v primeru, ko skrbnik ni znan, in to za obdobje do 60 dni. Ta sprememba pomeni kar 100 % povečanje finančnega bremena za občine, saj se financiranje dnevne oskrbe podaljša z dosedanjih 30 dni na 60 dni. Poleg tega se tudi veterinarska oskrba živali ob namestitvi, če je potrebna, drastično podaljša na 60 dni, kar predstavlja velik finančni izziv v primerjavi s trenutnim zakonom. Že do sedaj, ko je bilo potrebno za financiranje oskrbe zapuščenih živali zagotoviti sredstva za pokrivanje stroškov dnevne oskrbe živali v zavetišču za prvih 30 dni, je to bil konkreten finančni zalogaj. Zato predlagana sprememba za občine nikakor ni sprejemljiva.

Razprava se je osredotočila tudi na 22. člen predloga Zakona, ki določa, da občine zagotavljajo financiranje ali sofinanciranje sterilizacij, kastracij in označevanja hišnih živali. Predstavniki občin so izpostavili, da bi moralo biti financiranje teh ukrepov opcijsko, ne pa zakonska obveznost občin.

* * *