Predsedstvo ZOS oblikovalo izhodišča za povprečnino za naslednji dve leti

Ljubljana, 21. 8. 2024 – Predsedstvo Združenja občin Slovenije (v nadaljevanju ZOS) je oblikovalo izhodišča v zvezi z višino povprečnine za  proračunski leti 2025 in 2026. Opravljena je bila tudi razprava o paketu zakonodaje s področja dela Ministrstva za naravne vire in prostor ter razprava o noveli Zakona o lokalnih volitvah in noveli Zakona o financiranju občin.  Župani so se seznanili tudi  s plačnimi pogajanji znotraj javnega sektorja.


Člani predsedstva ZOS so na peti redni seji oblikovali izhodiščni predlog višine povprečnine za leti 2025 in 2026, ki ga bodo usklajevali z ostalima reprezentativnima združenjema nato pa še z državo. Ključna težava, ki jo župani vidijo je razkorak med dejanskimi stroški občin in med dodeljeno povprečnino. V letu 2023 je bil razkorak največji v zadnjih 10 letih, in sicer skoraj  za 15%. Slednje je razvidno iz spodnje tabele.

Letodejanski stroški občin po izračunu MFvišina povprečnine določena z ZIPRSstroški nad povprečnino
Za leto 2014                564,96                          536,00  5,40%
Za leto 2015                559,59                          522,00  7,20%
Za leto 2016                572,09                          522,00  9,60%
za leto 2017                591,26                          533,50  10,83%
za leto 2018                631,64                          551,00  14,64%
za leto 2019                647,72                          573,50  12,94%
za leto 2020                649,73                          623,96  4,13%
za leto 2021                683,14                          628,20  8,75%
za leto 2022                725,76                          645,00  12,52%
za leto 2023                804,11                          700,00  14,87%

Vir: MF


Na podlagi navedenega ZOS predlaga izhodišče, da povprečnina za leto 2025 znaša 830,64€ in za leto 2026 v višini 848,64€. Pri novih nalogah  ZOS predlaga, da ministrstvo preuči predlog, da se dodatno  vključijo tudi povečani stroški dela v letu 2024 in v obeh prihodnjih letih za kateri se izračunava povprečnina.

Poleg navedenega pričakujemo nadaljevanje izplačila investicijskega transfera v višini 6% in  dodatka  za kritje stroškov plač (v višini 34 mio €).

V razpravi so bili izpostavljeni predlogi novel zakonov s področja dela Ministrstva za naravne vire in prostor, ki so še v razpravi na e- demokraciji. V zvezi s predlogi zakonov bomo v naslednjih dveh tednih  na resorno ministrstvo posredovali pripombe.

Predstavljeni so bili vsebinski poudarki novel Zakona o lokalnih volitvah in Zakona o financiranju občin., ki so usklajeni med vsemi reprezentativnimi združenji.


Odprte so bile tudi dileme v zvezi s šolskimi prevozi, katere bi bilo potrebno organizirati v sistem enotnega javnega prevoza. V zvezi s tem  bomo apelirali  tudi na pristojno ministrstvo predvsem  zaradi visokih cen in suma kartelnega dogovarjanja med posameznimi ponudniki s tega področja.


Člani predsedstva ZOS so v zvezi  s problematiko občinskih cest predlagali pobudo, da se v okviru Državnega sveta RS  in v sodelovanju z vsemi reprezentativnimi združenji oblikuje delovna skupina, katere cilj bo priprava osnutka predloga Zakona s katerim bo rešena problematika odmerjanja občinskih cest.