Predsedstvo ZOS o vladnem predlogu za določitev višine povprečnine za leti 2025 in 2026 in plačah županov po novem

Ljubljana, 10. 10. 2024Predsedstvo Združenja občin Slovenije (v nadaljevanju: ZOS) je na sedmi redni seji poudarilo, da je nujno potrebno, da država pri določanju višine povprečnine čim bolj sledi dejanskim stroškom, ki so v zadnjem obdobju zelo porasli. Prav tako pa je ugotovilo, da je treba v predlogu plačne lestvice pri županih manjših občin korigirati višino plačnih razredov zaradi ohranjanja razmerja s plačami direktorjev v javnem sektorju, kot tudi zaradi zelo kompleksnega delokroga tudi v manjših občinah.

Predsedstvo ZOS je opravilo razpravo o predlagani višini povprečnine za leti 2024 in 2025. Opravljena je bila tudi razprava o predlogu novele Zakona o financiranju občin in predlogu Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju, ki je že v obravnavi v Državnem zboru Republike Slovenije.

Glede povprečnine za leti 2025 in 2026 ministrstvo predlaga izračun štiriletnih povprečnih stroškov občin, ki se pomnožijo s triletnim povprečjem medletne rasti. S tem naj bi  zajeli verodostojne podatke na podlagi zaključnih računov občin. Povprečnina za leto 2025 bi tako znašala 771,33 EUR,  za leto 2026 pa 775,29 EUR.

Predlagajo, da se znesek dodatnih sredstev občinam za  kritje stroškov plač določi v višini 2,4 % skupne primerne porabe občin. Občine bi tako v letu 2025 prejele 771,33 EUR + 38,6 mio EUR dodatnih sredstev iz DP, kar predstavlja skupaj cca 771,33 + 19,3 = 790,63 EUR povprečnine.

Združenja občin smo skupaj predlagala izhodišče, da povprečnina za leto 2025 znaša 818,50 €  in za leto 2026 v višini 857 € .


Poleg navedenega smo združenja navedla, da pričakujemo nadaljevanje izplačila investicijskega transfera v višini 6% in dodatka za kritje stroškov plač v letu 2025 v višini 40,7 milijonov € in v letu 2026 v višini 48 milijonov €. Pri slednjem je bil skupni predlog združenj občin, da se ohrani formula, kot je bila določena v dogovoru o višini povprečnine za leti 2024 in 2025.

Glede predloga novele Zakona o financiranju občin  smo bili s strani vlade obveščeni, da bi v novelo Zakona vnesli nov izračun štiriletnih povprečnih stroškov občin, kateri bi se pomnožili s triletnim povprečjem medletne rasti. Nekako je želja vlade, da se spremembe naredijo glede na koncept izračuna pri pogajanjih v letošnjem letu. Konkretno stališče bo združenje pripravilo ob prejemu osnutka predloga Zakona.

Glede predloga Zakona oskupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju je ZOS že posredovalo v Državni zbor RS in Državni svet RS pripombe k predlogu Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju. Na seji pa smo se dogovorili, da zaradi pomembnosti teme posredujemo še skupne ponovne pripombe, in sicer s Skupnostjo občin Slovenije.

Predlagali smo, da se pri plačni podskupini funkcionarjev, torej pri  A5, župane VII  postavi v 49 plačni  razred namesto v 45 plačni razred in  župane VI v 51 plačni razred namesto v 48 plačni razred.

Želja je, da se vzpostavi sorazmerje med potencialno plačo direktorja občinske uprave in župana. Direktorji so namreč skladno s 57.členom predloga Zakona upravičeni do dodatka za delovno uspešnost, ki lahko dodobra preseže osnovno plačo župana.