Ljubljana, 17. 4. 2025 – Komisija za pritožbe iz delovnega razmerja pri Vladi Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: Komisija za pritožbe) je nedavno sprejela odločitev o prehodu na elektronsko podpisovanje in elektronsko vročanje odločitev Komisije za pritožbe, v skladu z določbami Zakona o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13, 175/20 – ZIUOPDVE in 3/22 – ZDeb; v nadaljnjem besedilu: ZUP)1.
Z navedeno odločitvijo Komisija za pritožbe sledi sodobnim trendom elektronskega podpisovanja in elektronskega vročanja, ki sta ključna za digitalizacijo pravnih procesov. Elektronsko podpisovanje in elektronsko vročanje namreč omogočata hitrejše in bolj učinkovito poslovanje, hkrati pa zagotavljata pravno varnost in enakovrednost klasičnemu vročanju.
Pri tem Komisija za pritožbe prosi organe prve stopnje za sodelovanje. V skladu s prvim odstavkom 257. člena ZUP namreč Komisija za pritožbe pošlje praviloma svojo odločitev, skupaj s spisovno dokumentacijo organu prve stopnje, ki mora odločitev vročiti javnemu uslužbencu (v postopkih javnega natečaja kandidatu) v osmih dneh od dneva, ko jo prejme.
ZUP tudi sicer daje prednost elektronskemu vročanju pred fizičnim vročanjem. Pri tem organ prve stopnje praviloma vroča dokument v elektronski obliki, če je javni uslužbenec (ali kandidat) registriral elektronski naslov ali če je med postopkom sporočil elektronski naslov, tj. naslov varnega elektronskega predala ali naslov drugega elektronskega predala, ki ni varen elektronski predal. Pri tem je treba poudariti, da drug elektronski predal predstavlja tudi elektronski predal, katerega zagotavlja in uporabo nalaga delodajalec. Enako velja, če je javni uslužbenec (ali kandidat) med postopkom vložil vlogo v elektronski obliki iz elektronskega naslova ali če je sporočil naslov varnega elektronskega predala ali naslov drugega elektronskega predala, ki ni varen elektronski predal, v kakšni drugi zadevi, ki jo je obravnaval organ prve stopnje; v teh primerih je elektronsko vročanje pogojeno s predhodnim obvestilom javnemu uslužbencu (ali kandidatu), da se dokument lahko vroča v elektronski obliki na ta elektronski naslov, če ne bo sporočil drugače oz. če ne bo sporočil, da želi vročitev dokumenta v fizični obliki. Organ prve stopnje je vezan na tako sporočilo od trenutka, ko je z njim seznanjen. Hkrati lahko organ prve stopnje opusti vročitev dokumenta v elektronski obliki zaradi tehničnih razlogov ali če presodi, daje zaradi vsebine dokumenta ali kakšnega drugega razloga (spornost zadeve, sodelovanje javnega uslužbenca ali kandidata, manjša poraba časa in stroškov itd.) treba opraviti vročitev dokumenta v fizični obliki.
Tendenca je torej vročanje odločitev Komisije za pritožbe v elektronski obliki. Pri tem Komisija za pritožbe poziva organe prve stopnje, da ji tudi pritožbe javnih uslužbencev (ali kandidatov), skupaj s spisovno dokumentacijo in mnenjem k pritožbi pošiljajo v elektronski obliki, na elektronski naslovgp.mju@gov.si. S tem bo namreč odpadla faza pošiljanja oz. vračila spisovne dokumentacije v fizični obliki, kar bo prav tako pripomoglo k bolj učinkovitemu in racionalnemu poslovanju med organi. Hkrati Komisija za pritožbe poziva organe prve stopnje, da ji sporočajo datum elektronske vročitve odločitev Komisije za pritožbe oz. ji še naprej pošiljajo elektronske kopije vročilnic.
Ob tej priložnosti se Komisija za pritožbe zahvaljuje organom prve stopnje, ki ažurno pošiljajo prejete odločitve sodišč v delovnopravnih sporih, ostale organe prve stopnje pa prosi, da ji tudi sami začnejo pošiljati navedene odločitve sodišč. Komisija za pritožbe namreč navedene odločitve sodišč potrebuje zaradi spremljanja sodne prakse.