Na spletnem portalu eDemokracija smo zasledili predlog Zakona o kmetijstvu (v nadaljevanju: Zakon), ki ga je pripravilo Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.
Predlog Zakona jasneje ureja definicijo kmeta in kmetijskega gospodarstva ter pravice in obveznosti povezane z upravljanjem kmetijskega gospodarstva.
Pri tem so osnovna izhodišča, umeščena v pet vsebinskih sklopov, in sicer:
- temeljne določbe,
- procesne določbe,
- sistem znanja in inovacij v kmetijstvu, vključno s prenovo javnih služb na področju kmetijstva,
- spremljanje podnebnih sprememb in tal v kmetijstvu in
- zbirke podatkov v kmetijstvu.
S predlogom Zakona se med drugim ureja uporaba naprednih tehnologij v upravnem postopku. Gre za ugotavljanje dejanskega stanja s pomočjo naprednih informacijskih rešitev, ki temeljijo na tehnologijah umetne inteligence, in ob tem istočasno tudi izpolnitev zahtev pravil EU za izvajanje intervencij SKP. Poleg tega predlog Zakona predvideva dopolnitev in redakcijo določb, ki se nanašajo na sistem za nadzor površin, v skladu z razvojem tehnologije in trendi v EU ter ureditev pravne podlage za nove kontrolne sisteme, ki uporabljajo orodja umetne inteligence, in sicer samodejno prepoznavanje fotografij.
Predvideva se tudi ureditev pravne podlage za sporočanje kontrolnih podatkov iz digitalnih podatkovnih zbirk oziroma aplikacij v zasebni lasti, širitev uporabe naprednih tehnologij AMS za ugotavljanje določenih tipov višje sile po uradni dolžnosti in možnosti komunikacije s strankami prek digitalnih orodij kot je Sopotnik ter natančnejšo opredelitev pristojnosti upravljavskih teles SKP.
Med drugim 25. člen določa, da morajoobčine v predpisih in drugih aktih iz svoje pristojnosti upoštevati prepoved neupravičenega oviranja ali omejevanja opravljanja kmetijskih opravil in v ta namen določati pogoje, ki omogočajo opravljanje teh opravil na vseh kmetijskih zemljiščih in objektih, namenjenih opravljanju kmetijske dejavnosti znotraj območja občin.
Z 42. členom predloga Zakona se določa, da se ukrepi kmetijske politike financirajo iz proračuna RS, občinskih proračunov, proračuna Unije, namenskih dotacij in drugih virov.
Predlog Zakona v 51. členu vsebuje določbo o tem, da lahko občina uvede ukrepe razvoja podeželja, ki ne smejo biti v nasprotju z nacionalnim programom razvoja podeželja, predpisi iz 43. člena predloga Zakona in predpisi Unije. Pri tem pa sredstva za ukrepe iz tega člena zagotovi občina v svojem proračunu.
Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do vključno 25. 3. 2025 na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.
Za sodelovanje se vam že vnaprej zahvaljujemo.
* * *