V pregled in pripombe smo prejeli predlog Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o povračilu stroškov za službena potovanja v tujino (v nadaljevanju: Uredba), ki ga je pripravilo Ministrstvo za javno upravo.
Uvodoma pojasnjujemo, da je rok za usklajevanje do 14. 4. 2025 in je krajši, saj je predvidena izdaja predloga Uredbe pred sprejemom predloga Zakona o javnih uslužbencih (ZJU-1) in predloga Zakona o funkcionarjih (ZF), ki sta trenutno v zakonodajnem postopku v DZ RS in razveljavljata veljavno Uredbo o povračilu stroškov za službena potovanja v tujino. Uporaba veljavne uredbe bo podaljšana do izdaje nove uredbe, ki bo urejala ta vprašanja.
Po sprejemu predloga ZJU-1 in predloga ZF v DZ RS bo Vlada RS izdala novo Uredbo o povračilu stroškov za službena potovanja v tujino.
S predlagano Uredbo se ureja povračilo stroškov za službena potovanja v tujino za javne uslužbence in funkcionarje v državnih organih, samoupravnih lokalnih skupnostih, javnih agencijah, javnih skladih, javnih zavodih, javnih gospodarskih zavodih ter drugih osebah javnega prava, ki so posredni uporabniki državnega proračuna ali proračuna samoupravne lokalne skupnosti. Zanje se uporablja skupni izraz »zaposleni«.
Ureja se naslednja vprašanja:
- povračilo stroškov v primeru kombiniranja službenega in zasebnega potovanja v tujino,
- povračilo stroškov, povezanih z uporabo VIP storitev na letališču,
- natančneje se določa uporaba vlaka ali ladje kot načina prevoza na službeni poti.
Uporabniki uredbe se lahko znajdejo v situaciji, ko se službeno potovanje v tujino kombinira z zasebnim. Predlog Uredbe določa, da se lahko zaposleni ob upoštevanju načela dobrega gospodarjenja z javnimi sredstvi izjemoma predhodno pisno dogovori o takšni kombinaciji s pooblaščeno osebo delodajalca. Pri tem mora biti v pisnem dogovoru jasno opredeljen čas trajanja službenega dela potovanja, dogovor pa mora biti priložen obračunanemu potnemu nalogu. Povrnjeni bodo le tisti stroški, ki so povezani s službenim potovanjem, določeni v dogovoru in podprti z ustreznimi dokazili. Ure poti, ki jih zaposleni opravi po zaključku službenih obveznosti, se ne priznajo. Poleg tega delodajalec v internem aktu določi tudi natančen postopek in vsebino poročila o službenem potovanju v primeru kombinacije s zasebnim delom.
Zaradi možnosti poškodb med zasebnim delom potovanja predlagana Uredba jasno določa, da delodajalec ne nosi odgovornosti za morebitne poškodbe ali smrtno nezgodo zaposlenega pred začetkom ali po zaključku službenih obveznosti.
Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do vključno 11. 4. 2025 na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.
* * *