na spletnem portalu eDemokracija smo zasledili predlog Uredbe o opravljanju obvezne državne gospodarske javne službe sežiganja komunalnih odpadkov (v nadaljevanju: Uredba), ki ga je pripravilo Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo.
Z osnutkom Uredbe se podrobneje določa:
- dejavnost opravljanja državne javne službe sežiganja gorljivih komunalnih odpadkov,
- način njenega opravljanja,
- pogoje za zagotavljanje in uporabo storitev javne službe,
- pravice in obveznosti uporabnikov,
- druge elemente, pomembne za opravljanje državne javne službe,
- finančno jamstvo za opravljanje dejavnosti državne javne službe in
- oblikovanje cene storitev državne javne službe.
Osnutek Uredbe hkrati predstavlja koncesijski akt, s katerim se določijo predmet in pogoji za podelitev koncesije za izvajanje državne javne službe in predpišejo razlogi za odvzem koncesije.
Največja letna količina gorljivih komunalnih odpadkov za posamezno območje izvajanja državne javne službe se v osnutku Uredbe določi iz največje letne količine gorljivih sestavin za celotno ozemlje Republike Slovenije glede na delež prebivalcev, ki imajo stalno prebivališče v posameznem območju izvajanja državne javne službe.
Uredba vsebuje postopek izračuna največje količine gorljivih sestavin za mešane komunalne odpadke s številko 20 03 01 (MKO) , ki se lahko v posameznem koledarskem letu sežgejo v okviru storitev državne javne službe. Največja letna količine papirja, tekstila, lesa, plastike in gorljivih drugih odpadkov v MKO se v posameznem koledarskem letu za območje posamezne občine izračuna na podlagi povprečnih deležev teh odpadkov.
Pri določanju količine 161.000 t, ki je določena kot maksimalna za GJS sežig v osnutku Uredbe in je manjša od 180.000 t, ki jo navaja OPRO se je upoštevalo tudi ukrepe Programa ravnanja z odpadki za doseganje ciljev zbiranja, recikliranja in odlaganja odpadkov (tabela 107 OPRO) med drugim uvedba dodatnih ukrepov v občinah, kjer izvajanje obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov izkazuje podpovprečne rezultate pri ločenem zbiranju komunalnih odpadkov in dejstvo, da je osnovna naloga izvajalcev GJS obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov obdelava MKO. Ločeno zbrane frakcije komunalnih odpadkov ne končajo nujno v regijskih centrih saj zakonodaja izvajalcem občinskih javnih služb zbiranja komunalnih odpadkov omogoča, da ločeno zbrane frakcije oddajajo neposredno osebam vpisanim v evidenco zbiralcev oziroma osebam z OVD za predelavo teh odpadkov.
Prav tako je v Uredbi določena obveznost izvajalca, da v zbirnem centru omogoči izvajalcu priprave za ponovno uporabo, da vsaj iz prevzetega odpadnega tekstila, oblačil in kosovnih odpadkov izloči odpadke, primerne za pripravo za ponovno uporabo, in mu jih odda.
Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do vključno 5. 11. 2024 na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.
* * *