Ministrstvo za javno upravo je pripravilo predlog Pravilnika o izvajanju sofinanciranja skupnega opravljanja posameznih nalog občinske uprave (v nadaljevanju: Pravilnik).
S predlagano spremembo Pravilnika se poenostavlja postopek poročanja skupnih občinskih uprav in vlaganja zahtevkov občin. Poročanje skupnih občinskih uprav, ki jih predstavljajo sedežne občine, je po veljavnem pravilniku obširno in nesorazmerno s podatki, ki jih Ministrstvo za javno upravo (v nadaljevanju: ministrstvo) potrebuje za odločanje o utemeljenosti zahtevkov občin ustanoviteljic skupne občinske uprave. Pravilnik tudi od občin pri vlaganju zahtevkov zahteva obširno dokumentacijo, ki je deloma identična podatkom, o katerih poročajo skupne občinske uprave.
Na podlagi večletnih izkušnje izdajanja odločb je ministrstvo prišlo do ugotovitve, da obsežna dokumentacija ne prispeva h kakovosti podatkov, pomembnih za odločanje, pač pa ovira racionalnost in načelo ekonomičnosti postopka. Ministrstvo lahko do zakonite odločitve, s katero ščiti tako pravice strank (občin) kot tudi varstvo javnih koristi, pride tudi z manj obsežno dokumentacijo, če je pred oddajo ustrezno urejena. Eden od pomembnih elementov zahtevka, ki ga ministrstvo preverja, je usklajenost podatkov skupne občinske uprave in občin ustanoviteljic. Po sedanji ureditvi te podatke ločeno posredujejo skupna občinska uprava in občine, ministrstvo pa pri presoji upravičenosti do sofinanciranja te podatke medsebojno primerja. Zaradi prepisovanja in pošiljanja podatkov od ene občine (občina ustanoviteljica) do druge (sedežna občina) prihaja do administrativnih napak in nedoslednosti.
Postopek je v občinah časovno in administrativno zahteven, podobno zahteven pa je tudi za ministrstvo. Z vnaprejšnjo uskladitvijo finančnih podatkov med občinami bo možnost napak pri poročanju in oddaji zahtevkov bistveno zmanjšana, če ne v celoti odpravljena. Ministrstvo se bo lahko pri pregledovanju zahtevkov osredotočilo na preverjanje izpolnjevanja pogojev za sofinanciranje in višine odmernega odstotka višine sofinanciranja za posamezno občino. Skladno z zakonom ministrstvo pri pregledovanju zahtevkov preverja število in vrsto delovnih mest v skupni občinski upravi, izobrazbo zaposlenih na teh delovnih mestih in število nalog, ki jih skupna občinska uprava opravlja za občine ustanoviteljice.
S predlagano rešitvijo se postopke poročanja in oddaje zahtevkov občin administrativno poenostavlja, pri čemer sprememba ne vpliva na kakovost odločanja o višini sofinanciranja, ki pripada posameznih občinam znotraj skupne občinske uprave. Ključna sprememba, ki jo prinaša predlog sprememb in dopolnitev, je priprava poročila in zahtevkov zgolj na enem obrazcu, zato bo uskladitev podatkov med skupno občinsko upravo in občinami potekala že pred oddajo. Sprememba bo administrativno razbremenila tako občine ustanoviteljice skupnih občinskih uprav kot tudi ministrstvo, ki odloča o zahtevkih, od vodstev skupnih občinskih uprav pa bo terjala nekaj več predhodnega usklajevanja podatkov. Zaradi navedenega pravilnik nima več dveh spremljajočih obrazcev, ampak le enega.
Vaše predloge, mnenja in pripombe nam lahko posredujete do vključno 5. 2. 2025 na elektronski naslov info@zdruzenjeobcin.si.