Vsa tri združenja občin so na Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje posredovala skupen dopis s pripombami nad postopkom sprememb Pravilnika o normativih za opravljanje dejavnosti predšolske vzgoje in z njim določenega uvajanja povečanega normativa za svetovalne delavce in financiranja svetovalnih delavcev.
Ponovno smo združenja izrazila protest glede načina priprave zakonodaje za opravljanje dejavnosti predšolske vzgoje, kjer je ministrstvo predlog pred javno obravnavo usklajevalo z drugimi deležniki, ne pa z reprezentativnimi združenji občin in s pošiljanjem in objavami različnih različic pravilnikov ter dogovorom na sestanku dne 13. 7. 2023 zavajalo lokalne skupnosti. Dne 9. 5. 2024 na E- demokraciji objavljen Pravilnik o spremembi Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o normativih za opravljanje dejavnosti predšolske vzgoje, je predvideval uveljavitev povečanja normativa za svetovalne delavce z dnem 1. september 2026 in so skladno z dogovorjeno spremembo lokalne skupnosti ter vrtci načrtovali organizacijo dela in potrebna finančna sredstva. Dejstvo, da do sprejetja dogovora dejansko ni prišlo, da ministrstvo na to občin ni predhodno opozorilo in da je s tem celotno breme financiranja znižanega normativa že čez dober mesec dni na plečih občin, ocenjujemo kot nedopustno izigravanje postopka sodelovanja občin v fazi priprave novega predpisa.
Občine ne nasprotujemo povečanju normativa za svetovalne delavce, vendar pa nasprotujemo načinu, ki ga je izbralo ministrstvo, ki kljub prvotnim zagotovilom financiranja svetovalnih delavcev ni preneslo na državni proračun, niti zato ni zagotovilo pravne podlage z novelo Zakona o vrtcih. Zato pričakujemo, da MVI nemudoma spremeni Pravilnik o normativih za opravljanje predšolske vzgoje tako, da se ugodnejši
normativ prestavi na obdobje, ko bo zagotovljena pravna podlaga za financiranje oziroma, da s 1. 9.
2024 prevzame finančno obveznost svetovalnih delavcev.