Ljubljana, 7. 11. 2024 – Danes, 7. 11. 2024 je potekala petnajsta seja Delovne podskupine za pripravo predpisov za zmanjšanje stroškov občin. Na dnevnem redu seje je bila vsebina s področja Ministrstva za naravne vire in prostor. Seje se je udeležila tudi predstavnica ZOS.
Del razprave je bil Zakon o vodah, kjer se predlaga, da so služnostne pravice v korist občin na vodnih zemljiščih v lasti države neodplačne. Na omenjen predlog bodo predstavniki MNVP podali pisni odgovor. Drug predlog, ki so ga predstavniki združenj občin podali, se nanaša na Zakon o vodah. Predlaga se prenos stroška izdelave poplavnih študij na državo. Predstavniki MNVP so pojasnili, da država izdeluje tiste poplavne študije, za katera je določila območja pomembnega vpliva poplav. Če ne gre za takšna območja, je potrebno pri izdelavi občinskih prostorskih načrtov opraviti študijo in v tem ne vidijo težave, četudi občinam predstavlja dodatne stroške.
Razprava je tekla tudi o Pravilniku o vodenju podatkov katastra nepremičnin. Predstavniki združenj občin so namreč predlagali, da se v 72. členu upoštevajo tudi druge lastnosti zemljišča (naravne danosti kot nesanirane in neustrezno sanirane gramoznice, kamnit nerodoviten teren, poplavljene površine, strme površine z revno plastjo zemljine…). Predstavnik geodetske uprave je pojasnil, da je v prenovi Zakon o katastru nepremičnin, ki predstavlja pravno podlago za omenjen pravilnik. Pojasnil je še, da predlaganih faktorjev ne morejo upoštevati, saj bi predlogi, kot so nesanirane in neustrezno sanirane gramoznice, podrli celoten sistem financiranja.
S strani predstavnikov združenj občin je bila predlagana tudi nova enotna, zakonska ureditev kot podlaga za odmerjanje NUSZ po občinah. Razmere v občinah so se namreč spremenile, zakonodaja pa je stara 40 let. Predstavniki MNVP so pojasnili, da bo v začetku naslednjega leta pripravljen prvi osnutek novega Zakona o davku na nepremičnine. Nesmotrno bi bilo, da se sedaj popravlja predpise, ki urejajo nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča, saj bo nova zakonodaja NUSZ popolnoma nadomestila. Združenja občin so izpostavila, da je potrebno tako združenja kot tudi same občine vključiti v javno razpravo o omenjeni zakonodaji.
Glede Uredbe o habitatnih tipih se predlaga, da država zagotovi sredstva enotam Zavod RS za varstvo narave za analizo stanja in izvajanje uredbe. Gre namreč za precej splošno in kratko uredbo, ki lokacijskih določitev in stanja habitatov ne določena. Omenjen zavod se opira na interne podatke, ki niso znani ali pa na občine prenaša dokazovanje. Pri tem tudi protipoplavna uredba v trenutno predlagani spremembi določa, da mora vse študije in dokazovanja pri prostorskih načrtih pripravljat občina, kar pomeni, da postopki priprav prostorskih načrtov trajajo leta in predstavljajo enormne finančne posledice občinam. Predstavnica MNVP je povedala, da želijo poenotiti prakso Zavoda RS za varstvo narave. Zato so v zadnjem obdobju aktivni na tem področju, saj usmerjajo in nadzirajo omenjen zavod. Pri tem je izpostavila, da njihova naloga ni izdelovanje okoljskih poročil. Nazadnje je predlagala, da občine pri izdelavi prostorskih načrtov pridobijo strokovno pomoč.
* * *