- 11.04.2025
Pripombe na predlog Zakona o hrani
ZOS je na Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano naslovilo dopis s pripombami na predlog Zakona o hrani.
Med drugim smo opozorili, da predlog Zakona občinam posredno nalaga nove administrativne in finančne naloge, kot sta priprava poročil o javnih naročilih živil, zagotavljanje deležev ekoloških živil, kar pomeni dodatno breme za občine, ki se že zdaj soočajo z omejenimi finančnimi in kadrovskimi viri. Brez jasne določitve financiranja iz državnega proračuna občine ne bodo zmožne izvajati teh obveznosti, kar lahko ogrozi stabilnost lokalnih skupnosti in izvajanje ključnih javnih storitev. Zato smo pozvali k opredelitvi virov financiranja vseh novih nalog občin, da se zagotovi njihova izvedba brez dodatnega obremenjevanja občinskih proračunov.
Prenesi datoteko - 11.04.2025
Pripombe na predlog Zakona o financiranju in spodbujanju gradnje javnih najemnih stanovanj
ZOS je na Ministrstvo za solidarno prihodnost naslovilo dopis s pripombami na predlog Zakona o financiranju in spodbujanju gradnje javnih najemnih stanovanj.
Med drugim smo predlagali, da se krediti za gradnjo občinskih najemnih stanovanj ne štejejo v kvoto zadolžitve občine.
Odgovor s strani resornega ministrstva je na voljo spodaj.
Prenesi datoteko - 11.04.2025
Pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Stanovanjskega zakona
ZOS je na Ministrstvo za solidarno prihodnost posredovalo pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Stanovanjskega zakona.
Med drugim smo opozorili, da se s predlogom Zakona občinam nalaga nove administrativne in finančne obveznosti, ne da bi bilo za njihovo izvajanje zagotovljeno financiranje iz državnega proračuna. Poleg tega predlog Zakona dodatno povečuje obseg nalog občin.
Prenesi datoteko - 09.04.2025
Pripombe na predlog Zakona o funkcionarjih
ZOS je na DZ RS posredovalo pripombe na predlog Zakona o funkcionarjih.
Opozorili smo na resno in sistemsko težavo neenake obravnave voljenih občinskih funkcionarjev v primerjavi s funkcionarji na državni ravni, zlasti poslanci. Predlagani Zakon namreč voljene občinske funkcionarje postavlja v manj ugoden pravni položaj, predvsem glede pravice do nadomestila plače po prenehanju funkcije. Ta ureditev je neustrezna, saj ni skladna z načeloma horizontalne in vertikalne delitve oblasti, ki zahtevata enakopravno obravnavo vseh vej oblasti, vključno z avtonomnimi lokalnimi skupnostmi.
Prenesi datoteko - 09.04.2025
Pripombe na predlog Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o normativih za opravljanje dejavnosti predšolske vzgoje
ZOS je na Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje posredovalo pripombe na predlog Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o normativih za opravljanje dejavnosti predšolske vzgoje.
Med drugim smo izpostavili, da so s spremembami plačnega sistema v javnem sektorju, v skladu s katerimi so pripravljene tudi določene spremembe predloga Pravilnika, povzročeni dodatni stroški dela, ki se bodo odražali tudi v ceni programov vrtca. Zato pričakujemo, da bo država zagotovila dodatna sredstva občinam v okviru izračuna primerne porabe.
Prenesi datoteko - 09.04.2025
Pripombe na predlog Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje vzgojno-izobraževalnih programov za otroke s posebnimi potrebami
ZOS je na Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje posredovalo pripombe na predlog Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje vzgojno-izobraževalnih programov za otroke s posebnimi potrebami.
ZOS je ocenilo, da gre pri dodatku za mentorstvo, ki ga ureja 4. člen predloga Zakona, za podvojeno vrednotenje, saj strokovni delavec že prejme potrdilo, ki ga uveljavlja pri napredovanju. Zato je predlagalo, da bi bilo smiselno ohraniti potrdilo, plačila pa ne.
Prenesi datoteko - 03.04.2025
Pripombe na predlog Pravilnika o prostorskih ureditvah in vrstah objektov, ki so veliki generatorji prometa
ZOS je na Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo posredovalo pripombe na predlog Pravilnika o prostorskih ureditvah in vrstah objektov, ki so veliki generatorji prometa.
Opozorilo je, da se s predlogom Pravilnika občinam nalaga nove administrativne, finančne in organizacijske obveznosti, ne da bi bilo za njihovo izvajanje zagotovljeno financiranje iz državnega proračuna.
Odgovor s strani ministrstva je na voljo v priponki.
Prenesi datoteko - 02.04.2025
Pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izenačevanju možnosti invalidov
ZOS je na Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti posredovalo pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izenačevanju možnosti invalidov.
Med drugim smo opozorili na 2. člen predloga Zakona, ki predvideva prekrškovne sankcije za občine in njihove odgovorne osebe, vključno z župani, v primeru nezagotovitve prilagoditev objektov za invalide do 11. 12. 2025. Posebej nesprejemljivo je, da se predvideva osebna odgovornost županov, ki bi v primeru neizvedenih prilagoditev morali kazni plačevati iz lastnega žepa.
Prenesi datoteko - 27.03.2025
Pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o vrtcih
ZOS je na Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje posredovalo pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o vrtcih.
Med drugim smo opozorili, da se na ZOS nikakor ne strinjamo z ukinitvijo normativa +2, saj menimo, da se ga uporablja le v nujnih primerih, da se zagotovi vključenost vseh otrok in se bo uporaba le tega s trendom zmanjševanja števila otrok tudi naravno reguliral. Upoštevati je potrebno, da so situacije glede potreb po prostih mestih v javnih vrtcih različne po občinah, hkrati pa je v praksi zelo redka dejanska vključenost vseh vpisanih otrok v skupino v določenemu dnevu. Uporaba normativa +2 mora ostati v pristojnosti občine in vrtca. Nikakor pa omejitev uporabe normativa ne more določati podzakonski akt ministrstva.
Prenesi datoteko - 27.03.2025
Pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli
ZOS je na Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje posredovalo pripombe na predlog Zakona.
Na ZOS smo med drugim zaprosili za pojasnilo, kaj se v zvezi z 31. členom predloga Zakona pričakuje od lokalnih skupnosti. Občine so pri tem odločno proti novim finančnim obveznostim.
Prenesi datoteko