Opis |
Občina Sežana šteje 11.951 prebivalcev, ki živijo v 64 naseljih in 12 krajevnih skupnostih. Občina beleži razmeroma nizko brezposelnost – 372 ljudi, kar predstavlja 7,1 %. Delovno aktivnega prebivalstva je 5512 - ti so zaposleni v 436 gospodarskih subjektih različnih dejavnostih. Pomemben del predstavljajo tudi zaposlitve pri samostojnih podjetnikih, saj je le-teh v občini kar 368; izključno s kmetijsko dejavnostjo pa se ukvarja 113 krajanov.
Poleg že omenjenih samostojnih podjetnikov je v sežanski občini kar nekaj uspešnih podjetij, ki predstavljajo steber gospodarstva v občini in sicer KRAS d.d. s svojo pršutarno, MITOL d.d.– tovarna lepil, SGP Kraški zidar d.d., Jadran Sežana d.d., Vinakras d.d., Krasoprema Dutovlje d.d., Bori in še bi lahko naštevali. Pomembno vlogo pri pomoči novim podjetniškim iniciativam imata Inkubator in Podjetniško pospeševalni center.
Dejstvo, da v zadnjem času obrtniške delavnice in mala podjetja pospešeno preraščajo v vse večje gospodarske subjekte, dokazuje nenazadnje tudi zanimanje za nove poslovne prostore in gradnjo obrtne cone. Predvsem za mala in srednja podjetja proizvodnih ter storitvenih dejavnosti je tu na voljo še veliko neizkoriščenih možnosti na različnih področjih - predvsem zaradi lege same občine - kajti bližina Republike Italije in naravne danosti Krasa ponujajo ugodne možnosti - predvsem za razvoj turizma. Za ta razvoj se občina trudi, da bi omogočila in pripravila čim ugodnejše pogoje.
Na svojem ozemlju ima Občina Sežana številne kraške jame, od katerih je ena najlepših turističnih jam Vilenica. Poleg že naštetega pa so tu še Botanični park, za katerega skrbi Komunalno stanovanjsko podjetje Sežana; svetovno znana Kobilarna Lipica, ustanovljena leta 1580 z namenom vzreje plemenite pasme konj za potrebe dunajskega dvora. Danes predstavlja Lipica s svojo športno, hotelsko in igralniško ponudbo gibalno moč turizma v občini. Turistično ponudbo občine dopolnjujejo tudi kmečki turizem, številne restavracije, gostilne, osmice in drugi gostinski objekti.
Nenazadnje pa je potrebno omeniti tudi kraški vinorodni okoliš, ki je del vseslovenskega projekta vinskih turističnih cest – občino prečkata dva kraka te poti. Namen omenjenega projekta je poleg promocije vin, seznanjati ljudi s posebnostmi pokrajine ter naravno in kulturno dediščino tukaj živečih.
Poleg burje in kamna pa je Kras prepoznaven predvsem po svojem pršutu in teranu, na katera smo Kraševci upravičeno ponosni. |