Kategorija: Novice
ZOS PRIPRAVIL POBUDO ZA OCENO USTAVNOSTI ZAKONA O POSLANCIH GLEDE NEZDRUŽLJIVOSTI FUNKCIJE ŽUPANA IN POSLANCA
Ljubljana,
9. 12. 2011 – Združenje občin Slovenije je danes v imenu pobudnikov na Ustavno
sodišče RS vložilo pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in predlog
zadržanja izvajanja novele Zakona o poslancih (ZPos–D) do dokončne odločitve
Ustavnega sodišča RS.
Ocenjujemo, da je zakon v nasprotju z
drugim, 43. in 155. členom ustave, ki govorijo o Sloveniji kot pravni in
socialni državi, volilni pravici in prepovedi povratne veljave pravnih aktov.
V pobudi ustavnemu sodišču med drugim navajamo, da
v primeru zatrjevanega konflikta med poslansko in župansko funkcijo ne gre za kršitev
načela delitve oblasti, ampak kvečjemu za medsebojno vplivanje med različnimi
ravnmi oblastnega urejanja v državi (centralna in lokalna), za kar pa sploh ni
nujno, da je škodljivo ali nezaželeno.
Prav tako menimo, da veliko poslancev nastopa v
vlogi "skrbnikov" raznih interesov, lobijev ali volilnih baz, ki pa
so zaradi netransparentnosti za državno ureditev veliko bolj nevarni, kot
poslanci - župani, ki so nenehno na očeh tako celotne slovenski javnosti kot javnosti
v lokalnih skupnostih. Kršitev volilne pravice argumentiramo s tem, da je
določena skupina državljanov, torej župani, izločena iz kroga upravičencev, ki
so lahko izvoljeni za poslanca državnega zbora, kar je poseg v pravico biti
voljen. Zakon jim sicer ne prepoveduje same možnosti kandidiranja na
državnozborskih volitvah, v praksi pa jim dejansko onemogoča, da bi kandidirali
za poslanca, saj se morajo nato odpovedati funkciji župana, ki jim je bila
zaupana na lokalnih volitvah.
če bi ustavno sodišče aktualnim županom, ki so bili
na izrednih volitvah v DZ izvoljeni tudi za poslance, dovolilo županski mandat
normalno dokončati, to ne bi prineslo realnih in resnih tveganj, menimo v ZOS.
Ne nazadnje smo opozorili tudi na finančne
posledice takojšnje uporabe nove ureditve o nezdružljivosti, saj organizacija
nadomestnih volitev stane od 2,6 do 3,5 evra na volivca in se v celoti
financira iz občinskega proračuna. Občine pa tega odhodka večinoma niso
planirale, pa tudi če bi ga, bi zagotovo šel na račun drugih občinskih
dejavnosti in investicij.
< SEJA VLADE