Kategorija: Novice
VLADA RS SPREJELA DESETO POROČILO O DRŽAVNIH POMOČEH V SLOVENIJI ZA LETA 2005, 2006 IN 2007
Ljubljana, 8. 1. 2008 – Vlada RS je na 7. redni seji med drugim sprejela Deseto poročilo o državnih pomočeh v Sloveniji (za leta 2005, 2006 in 2007) in imenovala vladno pogajalsko skupino in delovno skupino za spremljanje finančnih učinkov plačnega sistema.
Deseto poročilo o državnih pomočeh v Sloveniji za leta 2005, 2006 in 2007
Državne pomoči v Sloveniji so v letu 2007 znašale 267,36 mio EUR in so v primerjavi z letom 2005 ostale skoraj nespremenjene, v primerjavi z letom 2006 pa so se znižale za 3,2%.
Delež državnih pomoči v bruto domačem proizvodu je v letu 2005 prvič padel pod 1%, v letu 2006 se je še nekoliko znižal na 0,91% BDP, v letu 2007 pa državne pomoči predstavljajo 0,80% BDP. S primerjavo državnih pomoči kot deleža v bruto domačem proizvodu je v daljšem časovnem obdobju opazen trend zmanjševanja državnih pomoči, saj se je delež od leta 1997, ko je znašal 2,76%, v primerjavi z letom 2007, ko je znašal 0,80%, zmanjšal za več kot trikrat.
Med posameznimi kategorijami državnih pomoči v Sloveniji so v obdobju 2005 do 2007 prevladovale državne pomoči namenjene kmetijstvu in ribištvu (37,66% vseh pomoči v letu 2007).
Delež državnih pomoči za horizontalne cilje se po dveh letih rasti zopet znižal. V primerjavi z letom 2006 za 19,5%, v primerjavi z letom 2005 pa za 7,5% in predstavlja v letu 2007 38,85% vseh pomoči. V strukturi pomoči za horizontalne cilje imajo v letu 2007, tako kot v predhodnem letu, največji delež regionalne pomoči (38,10%). Pomoči, namenjene malim in srednje velikim podjetjem so v zadnjem letu najbolj padle in predstavljajo v strukturi horizontalnih ciljev le 2,74%. Razlog za znižanje pomoči na teh področjih je nepravočasna priprava shem državnih pomoči, saj se je večina novih programov začela realizirati šele konec leta 2007 oziroma v začetku leta 2008. Zaradi tega pa je opažen bistven porast de minimis pomoči ravno na področjih, kjer je pri državnih pomočeh opažen padec (mala in srednje velika podjetja, zaposlovanje). V primerjavi z letom 2006 so narasle pomoči za raziskave in razvoj (za 12,7%), pri varstvu okolja so se le te povečale za šestkrat zaradi nove sheme državnih pomoči, podvojile pa so se tudi pomoči za usposabljanje. Vse ostale pomoči, ki jih prištevamo med horizontalne cilje so se v letu 2007 znižale.
Državne pomoči v posebnih sektorjih so se v zadnjih dveh letih povečale, vendar so še vedno nižje kot v obdobju 2000 do 2004. V vseh treh letih pa je delež teh pomoči v BDP ostal nespremenjen (0,19% BDP). K povečanju pomoči dodeljenih v posebnih sektorjih prevladujejo pomoči namenjene železnici (70% pomoči med posebnimi sektorji) ter pomoči namenjene zapiranju premogovnikov (27% pomoči med posebnimi sektorji).
Vladna pogajalska skupina in delovna skupina za spremljanje finančnih učinkov plačnega sistema
Vlogo koordinacijske skupine za pogajanja o Kolektivni pogodbi za javni sektor (KPJS) in za sistem plač v javnem sektorju opravlja Vlada Republike Slovenije. Naloga koordinacijske skupine je zagotavljati strateške okvire za pogajanja za pogajalsko skupino. Koordinacijska skupina daje pooblastila pogajalski skupini in potrjuje njene odločitve.
Za člane vladne pogajalske skupine so imenovani:
· dr. Branko Lobnikar, vodja vladne pogajalske skupine, Ministrstvo za javno upravo
· Lidija Apohal Vučkovič, namestnica vodje vladne pogajalske skupine, UMAR
· mag. Helena Kamnar, Ministrstvo za finance
· mag. Alenka Bratušek, Ministrstvo za finance
· mag. Igor KLINAR, Ministrstvo za javno upravo · Mojca Ramšak Pešec, Ministrstvo za javno upravo
· Ksenija Globokar Mihovar, Služba Vlade RS za zakonodajo
· Tatjana Pečaver, Generalni sekretariat vlade
· Boštjan Ĺ krlec, Ministrstvo za pravosodje.
Naloga vladne pogajalske skupine je zagotavljati enoten plačni sistem v javnem sektorju, spremljanje finančnih učinkov plačnega sistema in spremljanje pogajanj o kolektivni pogodbi za javni sektor.
Vladna pogajalska skupina, razširjena z ministrico za javno upravo in ministrom za pravosodje kot članoma, opravlja vlogo usklajevalne skupine za plačni sistem funkcionarjev v pravosodju.
Za člane delovne skupine za spremljanje finančnih učinkov plačnega sistema so imenovani:
· mag. Alenka Bratušek, Ministrstvo za finance, vodja
· mag. Igor Klinar, Ministrstvo za javno upravo
· Stane Vencelj, Ministrstvo za finance
· Stanka Hribar, Ministrstvo za finance
· Mariza Ĺ turman, Agencija za javnopravne evidence in storitve (AJPES)
· Saša Kovačič, Urad za makroekonomske analize in razvoj (UMAR)
· predstavnik Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije za področje financ.
Naloga skupine za spremljanje finančnih učinkov plačnega sistema je izdelava izračunov in priprava informacij za ožjo pogajalsko skupino.
Vodja delovne skupine po potrebi na seje vabi tudi predstavnike drugih resorjev.
Vlada RS nalaga ministrstvom, pravosodnim organom in drugim državnim organom, da Ministrstvu za javno upravo posredujejo podatke o predlogu članov, ki bodo imenovani v pogajalsko skupino za pogajanja o kolektivnih pogodbah dejavnosti oziroma poklicev.
Vlada RS nalaga Ministrstvu za javno upravo pripravo dokončne sestave pogajalskih skupin za pogajanja o kolektivnih pogodbah dejavnosti oziroma poklicev in koordinacijo omenjenih skupin.
* * *
< PREDSTAVNIKI ZDRUŽENJA OBČIN SLOVENIJE PRI PREDSEDNIKU DRŽAVNEGA ZBORA