Kategorija: Novice
VLADA PRIPRAVILA REBALANS PRORAČUNA ZA LETO 2008
Vlada Republike Slovenije je sprejela Rebalans proračuna RS za leto 2008 in Zakon o spremembah Zakona o izvrševanju proračunov za leti 2008 in 2009 . Kljub številnim argumentiranim predlogom ZOS za povečanje povprečnine so določbe o povprečnini ostale nespremenjene.
Rebalans državnega proračuna za leto 2008 je pripravljen na podlagi noveliranih makroekonomskih izhodišč, ki jih je pripravil UMAR v okviru Pomladanske napovedi gospodarskih gibanj 2008 v aprilu 2008. Spremembe so tako na prihodkovni kot tudi odhodkovni strani proračuna.
Z rebalansom se načrtujejo prihodki v skupni višini 8.884 milijonov evrov ter odhodki v skupni višini 8.816 milijonov evrov, tako da se predvideva proračunski presežek v višini okoli 70 milijonov evrov ali 0,2 % BDP.
Spremenjeni proračun 2008
Predlog rebalansa 2008
Prihodki8.634.786.1868.884.914.893
Odhodki8.865.216.4418.815.557.532
Primanjkljaj/Presežek-230.430.25569.357.361
Prihodkov je 8.884.914.893 evrov in so v primerjavi s spremenjenim proračunom za leto 2008 načrtovani za 250.128.707 evrov (2,8%) več, predvsem pri davčnih in nedavčnih prihodkih: V rebalansu proračuna RS je skupaj načrtovanih 7.587.441.701 davčnih prihodkov. Zvišanje ocene prihodkov je predvsem posledica višje ocene prihodkov od davka od dohodka pravnih oseb, trošarin in davka na dodano vrednost. Potrebno je poudariti, da se ocena prihodkov iz naslova dohodnine, kljub uvedbi dodatne olajšave, ni spremenila. iz naslova nedavčnih prihodkov je predvideno 486.114.471 evrov vplačil.
Fiskalni rezultati, ki so ob koncu proračunskega leta že nekaj zadnjih let boljši od napovedanih pri pripravi proračunov, bodo ob konservativnem ravnanju ministrstva za finance prispevali k srednjeročni in dolgoročni makroekonomski stabilnosti Slovenije.
Odhodki v rebalansu proračuna temeljijo na odločitvi Vlade RS, da se zaradi spremenjenih gospodarskih gibanj ter spremenjene zakonodaje v obdobju po sprejetju sprememb proračuna za leto 2008 znižajo finančni načrti proračunskih uporabnikov ter istočasno upošteva novo sprejeto zakonodajo.
Proračunski odhodki se v predlogu Rebalansa znižujejo za 49,7 mio EUR in bodo v letu 2008 znašali 8.815.557.532 evrov. Z rebalansom na strani odhodkov se načrtuje predvsem naslednje: v letu 2008 ustvariti proračunski presežek v višini okoli 70 milijonov evrov; upoštevati zakonske in druge sprejete obveznosti (povečanje plač za 3,4% po Zakonu o sistemu plač v javnem sektorju, višje subvencije in transferi za programe Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve ter Ministrstva za šolstvo); brez povečevanja potrebnega zadolževanja prispevati k večji makroekonomski stabilnosti države in proticikličnemu gibanju javnih financ.
Z rebalansom se z namenom ohranitve lastniškega deleža in kapitalske moči predvideva tudi dokapitalizacija Nove Ljubljanske banke v višini 14,5 milijonov evrov in Nove KBM v višini 63 milijonov evrov.
Skupni obseg predvidenega zadolževanja se s predlaganim rebalansom zmanjša za 478 mio EUR. Navedeno se ureja s spremembo Zakona o izvrševanju proračuna za leto 2008, ki predvideva zlasti znižanje potrebnega obsega zadolževanja državnega proračuna:
- znižanje predvidenega primanjkljaja oziroma povečanje presežka v bilanci prihodkov in odhodkov v skupni višini 300 mio EUR ter
- zmanjšanje predvidenega obsega odplačil dolga za dobrih 198 mio EUR;
Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o izvrševanju proračuna za leti 2008 in 2009 ne prinaša bistvenih sprememb, temveč se spreminja le v obsegu, ki je nujno potreben zaradi prilagoditve spremembam v proračunu, ki so predvidene v rebalansu.
Sprememba oziroma dopolnitev 7. člena je potrebna za izvajanje nakazil upravičencem, katerim rezident lahko nameni 0,5% dohodnine. Iz tega razloga se pri Davčni upravi odpirajo nove postavke za namen izplačil upravičencem. Pravice porabe se zagotovijo z razporeditvijo sredstev s tekoče proračunske rezerve. Takšna ureditev je predvidena le v letu 2008 za izplačilo delov dohodnine za leto 2007, v naslednjih letih pa se bodo pravice porabe zagotavljale že pri pripravi proračuna.
Dopolnitev 12. člena zakona je potrebna za ohranitev lastniškega deleža in kapitalske moči v Novi Kreditni banki Maribor in sicer izključno zaradi zagotavljanja organske rasti banke do konca leta 2011 ter za razvoj retail bančništva v povezavi s Poštno banko Slovenije d.d. Na ta način se bo zagotovila tudi kapitalska ustreznost banke v skladu z zahtevami Banke Slovenije.
S predlaganim zakonom se spreminja tudi skupni predvideni obseg zadolževanja državnega proračuna. Razlogi za znižanje potrebnega obsega zadolževanja so naslednji:
- znižanje predvidenega primanjkljaja oziroma povečanje presežka v bilanci prihodkov in odhodkov (bilanca A) v skupni višini 300 milijonov evrov
- zmanjšanje predvidenega obsega odplačil dolga v bilanci C za dobrih 198 milijonov evrov;
- povečano koriščenje sredstev na računih za 63 milijonov evrov.
Predvideno povečanje kapitalskih naložb države (bilanca B) za dobrih 82 milijonov evrov sicer povečuje primanjkljaj v B bilanci, kljub navedenemu pa se skupni obseg predvidenega zadolževanja s predlaganim rebalansom zmanjša za 478 milijonov evrov.
< DANES ZNANA USODA O POKRAJINSKEM REFERENDUMU