Kategorija: Novice
USKLAJEVANJE NOVELE ZAKONA O STVARNEM PREMOŽENJU DRŽAVE, POKRAJIN IN OBČIN
Ljubljana, 15.7.2010 – Danes je v prostorih Ministrstva za javno upravo (v nadaljevanju MJU) potekal sestanek na temo predloga sprememb in dopolnitev aktualnega Zakona o stvarnem premoženju države, pokrajin in občin. Sestanek je vodila državna sekretarka Tina Teržan, s strani občin pa smo se ga udeležili predstavniki Združenja občin Slovenije (v nadaljevanju ZOS), predstavniki občin in g. Miro Kozelj, član predsedstva ZOS in župan občine Ĺ enčur.
Državna sekretarka je po uvodnem pozdravu besedo predala generalnemu direktorju MJU Stanetu Cvelbarju, ki je bolj podrobno preučil pripombe, ki smo jih v imenu občin posredovali na MJU ter predlagal, da se pregleda novele lotimo kar po sklopih.
Začeli smo z vprašanjem posamičnega programa ravnanja, ki ga MJU v noveli v primerjavi s prejšnjim zakonom ukinja. Tu si občine niso bile povsem enotne, nekatere občine posamični program podpirajo, saj se je prijel, vsebina se je s časom oblikovala in zadeva funkcionira. Da imajo take izkušnje je dejal tudi g. Cvelbar, vseeno pa skupaj z argumentih drugih občin meni, da kljub funkcioniranju, včasih ni dovolj časa za menjave programa.
Več pomislekov pa se je pri vseh občinah pojavilo pri zelo aktualnem vprašanju letnega načrta. Tu je zadeva bolj kompleksna, saj bi zakonodajalec s tem, ko bi letni načrt opredelil kot del proračuna, močno omejil občine pri svojem delovanju, saj bi vsaka sprememba letnega načrta razpolaganja s stvarnim premoženjem pomenila nov rebalans proračuna, kar občinam pomeni veliko časa in veliko denarja. To je omenil tudi g. Kozelj, ki meni, da bi še dodatna birokracija znatno otežila hitro in uspešno delovanje občin. Državna sekretarka je tu dodala, da namen zakona ni bil otežiti delo občinam, prav nasprotno, želeli so jih razbremeniti nepotrebne birokracije, kar se kaže v ukinitvi posamičnega programa ravnanja in obveznost cenitve nepremičnin le kadar vrednost presega 2.000,00 EUR. Prav tako meni, da mora tisti, ki razpolaga z nekim premoženjem, vedeti s kakšnim premoženjem razpolaga, ga ustrezno ovrednotiti ter določiti po kakšnem postopku bo z njim razpolagal. Na omenjeno so ji predstavniki občin ponazorili, kako poteka opredelitev premoženja v proračunu in razloge, da letni načrt razpolaganja s stvarnim premoženjem ostane svoj del in ne del proračuna.
Naslednji problem v očeh občin predstavljajo cenitve in določba novele, ki določa, da ocenjene vrednosti ne smejo biti starejše od šestih mesecev od sprejema letnega načrta. Proti takšni določbi so bili vsi predstavniki občin, pa tudi predstavnice Javnega Sklada MOL. Predstavniki ministrstva so se večinoma strinjali in bodo poskušali najti drugačno rešitev za to področje.
Sledilo je vprašanje najema stvarnega premoženja, pri čemer so očitki občin predvsem, da je v zakonu omenjeno petletno obdobje prekratko, saj se investicija investitorju v tako kratkem času vedno ne povrne. V odgovoru pa je g. Cvelbar pojasnil, da je petletno obdobje mišljeno za najem, saj že aktualni ZSPDPO določa naj se prodajo nepremičnine za katere občina nima interesa.
Predstavniki občin so med drugim predlagali tudi, naj se za primer brezplačna odsvojitev v zakon zapiše, da stroške cenitve nosi pridobitelj. S tem so se strinjali tudi predstavniki ministrstva.
Državna sekretarka je po predstavljenih argumentih in rešitvah naredila krajši povzetek spornih določil in dejala, da bodo ponovno preučili vprašanje ocenjene vrednosti, vprašanje eventualnih izjem za lokalne samoupravne skupnosti v primeru nižjih vrednosti ter obliko letnega načrta. Omenjena vprašanja bi ob morebitni rešitvi lahko precej pripomogla k hitrejšemu in učinkovitejšemu delu.
Nov predlog sprememb in dopolnitev zakona nam bodo z ministrstva predvidoma posredovali jutri oziroma najkasneje v ponedeljek.
< POTRJEN JAVNI RAZPIS ZA GRADNJO, UPRAVLJANJE IN VZDRŽEVANJE ODPRTIH ŠIROKOPASOVNIH OMREŽIJ ELEKTRONSKIH KOMUNIKACIJ V LOKALNIH SKUPNOSTIH