Kategorija: Novice
SESTANEK NA GURS NA TEMO VZPOSTAVITVE SISTEMA MNOŽIČNEGA VREDNOTENJA NEPREMIČNIN
Ljubljana, 14.1.2010 – V prostorih Geodetske uprave Republike Slovenije (v nadaljevanju GURS) je danes potekal sestanek na temo vzpostavitve sistema množičnega vrednotenja nepremičnin. Sestanek je sklical in vodil generalni direktor GURS-a Aleš Seliškar, poleg predstavnikov reprezentativnih združenj pa se ga je udeležilo tudi večje število predstavnikov občin in podjetij, ki smo jih po pozvali k udeležbi na sestanku v želji, da bi se našla prava rešitev nastalih problemov. Generalni direktor je obžaloval, da se sestanka aktivno niso udeležili še predstavniki Ministrstva za finance in Ministrstva za okolje in prostor, ki imajo pri omenjenem vrednotenju nepremičnin največji interes.
Geodetska uprava Republike Slovenije je za vzpostavitev sistema množičnega vrednotenja nepremičnin in pripis vrednosti zemljišč od večine občin zbrala podatke o namenski rabi zemljišč in podatke o zemljiščih na katerih je gradnja dejansko možna. Podatki so bili podrobneje določeni z Uredbo o določitvi posameznih skupin istovrstnih nepremičnin in o podatkih za pripis vrednosti po podskupinah nepremičnin.
Podrobnejša analiza podatkov pa je po besedah generalnega direktorja GURS-a pokazala, da pridobljeni podatki ne omogočajo izračuna pravilne vrednosti. Nekatere občine, ki so pridobile dodatne informacije, so podatke pripravile ustrezno, nekatere so posredovale le podatke o namenski rabi, nekatere pa ničesar. Ugotovili so, da je glavni problem v ne dovolj natančnih predpisih in navodilih. Zato je GURS na podlagi pripomb občin in ob pomoči Zavoda za urbanizem Maribor pripravil novo navodilo za pripravo podatkov, za uporabo le teh pa bo predhodno potrebno spremeniti tudi Uredbo.
Že na samem začetku sestanka je generalni direktor povedal, da se zaveda, da krivda leži v njihovem ravnanju in ne ravnanju občin, saj so sami izdali premalo natančna navodila, katere je bilo možno interpretirati tako ali drugače. Najmanj kar bi bilo, je potrebno pridobiti podatke, pri katerih bi ločili dva tipa zemljišč, in sicer tista, na katerih obstaja možnost graditi ter tista, kjer te možnosti ni.
Na GURS-u se zavedajo dejstva, da bo novo posredovanje podatkov občinam povzročilo kar nekaj dela, pa tudi stroškov, saj so se za pomoč pri izdelavi podatkov, občine večinoma zatekle k zunanjim izvajalcem. Vendar hkrati kot zelo slabo oz. najslabšo možnost z vidika občin vidi situacijo, ko občine podatkov ne bodo posredovale, saj bodo tako dobile najmanj denarja. Kot zadnji rok za pripravo podatkov pa imajo na GURS-u v mislih 31.12.2010.
Sledila je razprava med generalnim direktorjem, predstavniki občin in podjetji. Strinjajo se, da so nova pripravljena navodila dobra, vendar pa so pripravljena »dve leti prepozno«.
Tako predstavniki občin, kot tudi podjetij pa kot prvi problem vidijo predviden časovni okvir uspešnega dokončanja dela. Namreč rok 31.12.2010 se jim zdi za celovito in pravilno pripravo podatkov povsem nemogoč. Z dejstvi je te besede podprl tudi predstavnik podjetja, ki za občine opravlja te storitve in je dejal, da porabi za povprečno občino z svojim 17 zaposlenimi sodelavci in pomočjo občinske uprave, približno 3 mesece.
Drugi veliki problem nastale situacije pa je kadrovska podhranjenost občin za učinkovito pridobitev podatkov, tako bi se kot so se za pridobitev podatkov po prvih navodilih, tudi tokrat morale zateči po pomoč k zunanjem izvajalcem, za kar bi zopet porabili kar nekaj proračunskega denarja. Po besedah GURS-a obstaja zelo majhna verjetnost, da bi ta denar lahko priskrbela država.
Predstavnik enega izmed podjetij je od generalnega direktorja želel odgovor, kaj naj naredi oz. reče županom 42 občin, za katere je omenjene podatke pridobil v skladu z prejšnjimi navodili, ki pa zdaj ne bodo zadoščali, ker se bodo z uredbo spremenila tudi pravila.
Po mnenju ene izmed predstavnic občin, je za zares uspešno pridobitev pravilnih podatkov potrebno pravzaprav vsako parcelo pregledati tako natančno kot za izdajo gradbenega dovoljenja, kar pomeni zelo veliko dodatnega dela v občinskih upravah.
Skupaj so si bili predstavniki občin in podjetij, ki za njih opravljajo storitve enotni:
- da je potrebno zagotoviti in sprejeti strokovne podlage za odločanje, da bodo obstajali predpisi, kot podlaga za zavrnitev morebitnih pritožb glede ocenjene vrednosti zemljišč,
- da je potrebno odpreti nov projekt,
- da je potrebno sprejeti novo uredbo, na kateri bodo temeljila zdaj predlagana navodila in
- da je rok do konca letošnjega leta absolutno prekratek, bolj realen se jim zdi rok 2 ali 3 let.
Generali direktor GURS-a je za konec povedal, da bodo opravili analizo z vsemi občinami, v kateri jih bodo povprašali, koliko časa je potrebno in kako bi napačno zbrane podatke lahko vseeno uporabili. Prisotne je pozval tudi k ustanovitvi delovne skupine za izdelavo nove metodologije. Zainteresirani se mu lahko čim prej javijo na njegov elektronski naslov: ales.seliskar@gov.si.
< AKTIVNOSTI ZOS NA PODLAGI SKLEPOV 1. SEJE PREDSEDSTVA ZOS