Kategorija: Novice
SEJA VLADE
Ljubljana, 11. 4. 2013 - Vlada RS je na 4. redni
seji začela z obravnavo predloga
Nacionalnega reformnega programa 2013 – 2014, sprejela predlog novele
Zakona o državni upravi ter se seznanila z izhodišči za pripravo Zakona o
javnih financah in z informacijo o stanju zaostankov pri črpanju EU sredstev po
ministrstvih.
Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o
državni upravi
Zakon o
spremembah in dopolnitvah Zakona o Vladi Republike Slovenije (ZVRS-G), ki je
pričel veljati 14. 3. 2013, je spremenil strukturo vlade oziroma na novo
določil nekatere ministrice oziroma ministre, ki so v vladi, v prehodnih
določbah pa je uredil tudi obveznost uskladitve Zakona o državni upravi (ZDU) s
tem zakonom. ZDU je treba z določbami ZVRS-G uskladiti najkasneje v treh
mesecih od dne, ko prisežejo ministri, imenovani po tem zakonu.
Cilj
predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah ZDU je uskladitev z določbami
ZVRS–G, ki spreminjajo strukturo vlade, s čimer se zagotavlja boljša
operativnost in uspešnejše izvajanje nalog nove vlade.
Predlagani
zakon ureja naslednja ministrstva:
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, ki nadaljuje z delom z delovnimi področji Ministrstva za
izobraževanje, znanost kulturo in šport, razen delovnega področja kulture.
Ministrstvo za kulturo, ki je bilo ustanovljeno z dnem prisege pristojnih ministrov po
uveljavitvi ZVRS-G. Ministrstvo opravlja naloge na področjih umetnosti, kulture, kulturne dediščine, filma, medijev,
slovenskega jezika in verske svobode.
Ministrstvo za notranje zadeve opravlja naloge na področjih javne varnosti in policije, naloge na
področjih upravnih notranjih zadev in migracij, sistemskega urejanja tajnih podatkov, javne
uprave, sistemskega urejanja organiziranosti in delovanja javnega sektorja,
sistema javnih uslužbencev, plačnega sistema v javnem sektorju, volilne in
referendumske zakonodaje, sistemskega urejanja splošnega upravnega postopka,
upravnega poslovanja, elektronskega poslovanja javne uprave, dostopa do
informacij javnega značaja, delovanja nevladnih organizacij, lokalne
samouprave, kakovosti javne uprave, boljše zakonodaje, odprave administrativnih
ovir ter naloge na področjih uresničevanja ustavnih in zakonskih določil, ki
zadevajo posebne pravice pripadnikov italijanske in madžarske narodne skupnosti
ter spremljanja in skrbi za zaščito posebnih pravic v Sloveniji živeče romske
skupnosti.
Ministrstvo za pravosodje opravlja naloge na področjih organizacije in statusa sodišč, državnega
tožilstva, državnega pravobranilstva in ustavnega sodišča, nadzora nad
poslovanjem državnega tožilstva in državnega pravobranilstva ter druge vrste z
zakonom določenih pravosodnih nadzorov, civilnega in kaznovalnega prava, sodnih
postopkov, alternativnega reševanja sporov, pravosodne uprave, odvetništva,
notariata, izvrševanja kazenskih sankcij, varstva osebnih podatkov, mednarodne
pravne pomoči in mednarodnega pravosodnega sodelovanja v civilnih in kazenskih
zadevah ter naloge na področju sistemskega urejanja ravnanja s stvarnim
premoženjem države in lokalnih skupnosti, načrtovanja in koordiniranja
prostorskih potreb pravosodnih organov in organov državne uprave, po
pooblastilu vodenja investicij za potrebe dveh ali več organov državne uprave
oziroma za potrebe posameznega organa državne uprave in druge naloge na
področju ravnanja s stvarnim premoženjem v skladu z zakonom ali aktom vlade. V
pristojnost ministrstva je preneseno tudi delovno področje gospodarskih javnih
služb ter področje E-pravosodja.
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in
enake možnosti, ki s spremenjenim nazivom nadaljuje z opravljanjem
dela na dosedanjem delovnem področju.
Ministrstvo za kmetijstvo in okolje opravlja naloge na področjih kmetijstva, razvoja podeželja, prehrane,
varstva rastlin, veterinarstva in zootehnike, gozdarstva, lovstva, ribištva; varnosti in kakovosti krme; varnosti in kakovosti hrane oziroma
živil ter uporabe materialov, ki prihajajo v stik z živili, v postopkih
pridelave, predelave in distribucije živil, razen prehranskih dopolnil, živil
za posebne prehranske oziroma zdravstvene namene ter hrane oziroma živil v
gostinski dejavnosti, institucionalnih obratih prehrane in obratih za prehrano
na delu; ter naloge s področja
varovanja okolja, ohranjanja narave, upravljanja voda, podnebnih sprememb,
javnih služb varstva okolja, javnih služb ohranjanja narave, javnih služb
urejanja voda, varstva pred ionizirajočimi sevanji, odprave posledic naravnih
nesreč, investicij v okoljsko ter vodno infrastrukturo in sistemskega urejanja
gospodarskih javnih služb.
Predlog
zakona vsebuje tudidoločitev
obveznosti brezplačnega posredovanja podatkov o povračilih in drugih prejemkih
iz delovnega razmerja javnih uslužbencev in funkcionarjev. Vzpostavitev
tovrstne pravne
podlage je nujna zaradi spremljanja stanja v zvezi z gibanjem obsega stroškov
dela, kontrole izplačil proračunskih sredstev ter zagotavljanja analitičnih
podlag in finančnih izračunov učinkov spreminjanja oziroma dopolnjevanje
predpisov.
Predlog
zakona vsebuje tudi spremembe na področju elektronskega poslovanja uprave. Z
enotnim upravljanjem državne informatike bo izboljšana zmogljivost
komunikacijskih in informacijskih sistemov, ki bodo uporabnikom znotraj državne
uprave nudile učinkovito podporo pri sprejemanju odločitev in optimalnemu
izvajanju nalog v nacionalnem in mednarodnem okolju na osnovi gospodarnega,
zanesljivega in varnega dostopanja do podatkov ter povezljivosti. Istočasno bo
državljanom in gospodarskim subjektom omogočen učinkovit, zanesljiv in
enostaven dostop do storitev.
Več si lahko preberete TUKAJ.
< AKTUALNA VPRAŠANJA S PODROČJA RAVNANJA S STVARNIM PREMOŽENJEM SAMOUPRAVNIH LOKALNIH SKUPNOSTI