Kategorija: Novice
SEJA VLADE
Ljubljana, 24. 3. 2011 – Na 126. redni seji je Vlada RS med drugim sprejela Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o graditvi objektov, Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o organiziranju, opremljanju in usposabljanju sil za zaščito, reševanje in pomoč ter Uredbo o določitvi obmejnih problemskih območij.
Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o graditvi objektov
edaj veljavni ZGO-1, v lastni režiji pod predpisanimi pogoji, dovoljuje gradnjo določene vrste stavb v velikosti do 250 m2, gasilske in planinske domove pa do 350 m2. S tem je omogočeno, da posameznik ali društvo gradi na podlagi instituta sosedske pomoči, brez imenovanja izvajalcev, ki izpolnjujejo zakonsko določene pogoje in so za dejavnost izvajanja del registrirani ter od svojih prihodkov na predpisan način odvajajo dajatve državi. S tem se je posredno omogočalo delo na črno in s tem odpiralo možnosti za sivo ekonomijo.
Ministrstvo za okolje in prostor je predlagalo spremembo 79. člena ZGO-1 tako, da se možnost gradnje v lastni režiji zoži na gradnjo enostavnih in nezahtevnih objektov ter na izvedbo vzdrževalnih del. Obenem je predlagano, da pri gradnji v lastni režiji ne bi bilo treba zagotoviti gradbenega nadzora po določbah ZGO-1, saj gre za gradnjo manjše stopnje gradbeno tehnične zahtevnosti, ki ne potrebuje posebnega nadzora. V povezavi s spremembo 79. člena ZGO-1 je treba uskladiti oziroma spremeniti še nekatere druge člene veljavnega zakona, ki urejajo vprašanje gradnje v lastni režiji in sicer 85. člen, ki določa zahteve glede zagotovitve gradbenega nadzora pri gradnji v lastni režiji in prekrškovne določbe (174. in 176. člen veljavnega zakona). Enostavni objekti so konstrukcijsko manj zahtevni objekti, ki ne potrebujejo posebnega statičnega in gradbeno tehničnega preverjanja in ki niso objekti z vplivi na okolje.
Med izjemi spadajo gasilski in planinski domovi. V Lastni režiji se gasilski in planinski domovi lahko gradijo do velikosti 250 m2.
Predlog za spremembo 79. člena ZGO-1 je v okviru paketa predloga za spremembe zakonodaje, z namenom da se učinkoviteje pristopi k zmanjševanju obsega sive ekonomije v Sloveniji, podala tudi Obrtno – podjetniška zbornica Republike Slovenije. Obenem se s predlaganim ukrepom zvišuje kvaliteta gradenj, ki so se doslej izvajale kot gradnja v lastni režiji.
Uredba o določitvi obmejnih problemskih območij
Na podlagi Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Uradni list RS, št. 20/11), ki je začel veljati konec prejšnjega tedna je bila sprejela Uredbo o določitvi obmejnih problemskih območij.
Obmejna problemska območja obsegajo 85 občin v katerih živi 22 odstotkov slovenskega prebivalstva in ki ustvarijo 9,7 odstotkov slovenske dodane vrednosti. Merila so določena že z zakonom. Obmejne občine so tiste, v katerih živi več kakor 50 odstotkov prebivalcev v desetkilometrskem obmejnem pasu in ki imajo primanjkljaj delovnih mest ter podpovprečno gostoto poselitve. Med obmejna problemska območja pa se vključujejo tudi občine, ki imajo več kot 45-minutno povprečno dostopnost do najbližjega priključka avtoceste ali hitre ceste ali visok delež površine, vključene v območje Nature 2000.
Občine, ki imajo primanjkljaj delovnih mest, se določijo tako, da se število delovno aktivnega prebivalstva po kraju dela v občini, pomnoženo s 100, deli s številom delovno aktivnega prebivalstva po kraju prebivanja. Občine s primanjkljajem delovnih mest so tiste, pri katerih je izračun manjši od 100. Podpovprečno gostoto poselitve imajo občine, pri katerih je število prebivalcev na kvadratni kilometer manjše od slovenskega povprečja. Povprečna dostopnost v občini do najbližjega priključka do avtoceste ali hitre ceste se izračuna kot povprečni dostopni čas z avtomobilom po mreži cest. Občine z visokim deležem površine, vključene v območje Nature 2000 pa so tiste, pri katerih je delež tega območja v občini višji od 150 odstotkov slovenskega povprečja območja Nature 2000.
Uredba tudi določa, da bo Služba Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko stalno preverjala vrednosti meril iz uredbe in ob morebitnih drugačnih uvrstitvah občin med obmejna problemska območja predlagala ustrezne spremembe uredbe.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o organiziranju, opremljanju in usposabljanju sil za zaščito, reševanje in pomoč
Dopolnitev Uredbe o organiziranju, opremljanju in usposabljanju sil za zaščito, reševanje in pomoč je bila nujna zaradi spremembe Zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami leta 2010 ter dogovorjenih dopolnjenih rešitev pri organizaciji sil za zaščito, reševanje in pomoč za delovanje ob nesrečah v cestnem prometu oziroma ob nesrečah z nevarnimi snovmi.
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o organiziranju, opremljanju in usposabljanju sil za zaščito, reševanje in pomoč spreminja določbe o organiziranosti varstva pred neeksplodiranimi ubojnimi sredstvi, saj sta bili zaradi reorganizacije regijskih enot za varstvo pred neeksplodiranimi ubojnimi sredstvi oblikovani enotna služba in enota, ki pokrivata celotno območje države. Dopolnjujejo se tudi organizacija reševanja v cestnem prometu v Mislinjski dolini in sedanje rešitve organiziranosti za posredovanje ob nesrečah v daljših železniških predorih. Glede na organizacijske spremembe v delovanju Izobraževalnega centra Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje je bilo treba dopolniti tudi nekatere določbe v uredbi, ki se nanašajo na izobraževanje in usposabljanje.
< SREČANJE PREDSTAVNIKOV RDS ZA OBLIKOVANJE VZORCEV NAČRTOV INTEGRITETE