Kategorija: Novice
SEJA VLADE
Ljubljana, 19.02.09 - Na seji vlade je med drugim bil sprejet sveženj varčevalnih ukrepov, informacija o pripravi rebalansa proračuna za leto 2009, uredba o sejninah in povračilih stroškov v javnih skladih, javnih agencijah, javnih zavodih in javnih gospodarskih zavodih, uredba o plačah in drugih prejemkih javnih uslužbencev za delo v tujini, uredba o spremembah in dopolnitvah uredbe o napredovanju uradnikov v nazive in uredba o enotni metodologiji in obrazcih za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju.
Sprejet sveženj varčevalnih ukrepov
Vlada RS je na seji na podlagi Izhodišč za pripravo rebalansa proračuna Republike Slovenije za leto 2009 ob upoštevanju parafiranega Dogovora o ukrepih na področju plač v javnem sektorju zaradi spremenjenih makroekonomskih razmer za obdobje 2009–2010 obravnavala in sprejela varčevalne ukrepe vlade kot sestavni del drugega svežnja protikriznih ukrepov, ki je povezan s predlogom Rebalansa proračuna Republike Slovenije za leto 2009 in sprejemom nadaljnjih ukrepov za odpravljanje posledic finančne krize. Predložene varčevalne ukrepe vlada sprejema, potem ko je 18. 12. 2008 sprejela prvi sklop ukrepov, ki naj pomagajo ublažiti posledice finančne krize. V prvem sklopu ukrepov je imel glavni finančni učinek na proračun ukrep subvencioniranja skrajšanja delovnega časa v višini 230 milijonov evrov, ki je bil v obliki zakona že sprejet v Državnem zboru RS. Poleg tega so bili sprejeti še ukrepi na področju znanosti in raziskav v višini 58 milijonov evrov ter konkurenčnosti malih in srednjih podjetij v skupni višini 24,6 milijona evrov. Navedene ukrepe je bilo treba ob drugih za leto 2009 že sprejetih obveznostih vključiti med odhodke državnega proračuna oziroma upoštevati izpad prihodkov iz naslova spremenjene zakonodaje in bistveno spremenjenih makroekonomskih okoliščin. Drugi sveženj vladnih ukrepov, ki naj pomagajo ublažiti posledice finančne krize, zato sestavljajo dodatni ukrepi zoper finančno in gospodarsko krizo, predlog Rebalansa državnega proračuna za leto 2009 in predloženi varčevalni ukrepi. Vlada je na seji 22.1.2009 že sprejela Izhodišča za pripravo rebalansa državnega proračuna za leto 2009 ter na sejah dne 24.12.2008 spremembe in dopolnitve Uredbe o plačah direktorjev v javnem sektorju, dne 12.02.2009 predlog Zakona o začasnem znižanju plač funkcionarjev in dne 19.02.2009 sprejela parafiran Dogovor o ukrepih na področju plač v javnem sektorju zaradi spremenjenih makroekonomskih razmer za obdobje 2009-2010, ki je bil predmet pogajanj z reprezentativnimi sindikati javnega sektorja. Predložitev rebalansa državnega proračuna in njegova izvršitev v letu 2009 nista mogoči brez sprejetja predloženih varčevalnih ukrepov vlade.
Varčevalni ukrepi, ki so pripravljeni na podlagi teh dveh že sprejetih dokumentov, so razdeljeni v tri sklope:
1. stroški plač, organizacijski in kadrovski ukrepi,
2. ukrepi za zmanjšanje stroškov materialno-tehničnih pogojev za delovanje organov državne in javne uprave,
3. varčevalni ukrepi, predlagani drugim akterjem.
Omenjeni pristop izhaja iz podobnih izkušenj, pridobljenih med gospodarsko recesijo in ob omejenih javnofinančnih virih, ko brez varčevanja ni mogoče uresničiti zastavljenih omejitev obsega odhodkov pri posameznih kategorijah stroškov, še posebej ne zaradi predvidenih učinkov dosedanjega zaposlovanja oziroma pogojev zaposlovanja ter že sprejetih zavez glede stroškov materialno-tehničnih pogojev delovanja organov državne in javne uprave. Da bi varčevalni ukrepi v polni meri zagotovili želene prihranke, morajo biti dovolj vseobsežni oziroma zastavljeni tako, da jih vsi akterji »posvojijo« v smislu uporabe predloženih zavez, instrumentov in pogojev ter tako pripomorejo k varčevanju pri posameznih stroškovnih kategorijah. Sprejetje varčevalnih ukrepov in njihova polna uresničitev bosta omogočila, da v Rebalansu državnega proračuna za leto 2009 finančno podpremo večjo investicijsko porabo in pospešeno črpanje sredstev EU ter tiste ukrepe (npr. subvencioniranje skrajšanja polnega delovnega časa), ki pomagajo blažiti posledice finančne in gospodarske krize. V odvisnosti od dogovora s sindikati in učinkov delovanja sprejetih varčevalnih ukrepov bo mogoče predlagati naslednji sklop ukrepov za ublažitev finančne in gospodarske krize.
Vlada obravnavala Informacijo o rebalansu državnega proračuna za leto 2009
Vlada RS je na seji obravnavala Informacijo o rebalansu državnega proračuna za leto 2009. Priprava rebalansa je v zaključni fazi. Finančni načrti vseh proračunskih uporabnikov so usklajeni. Upoštevaje popravljene makroekonomske napovedi UMAR je pripravljena nova ocena proračunskih prihodkov. Saldo bilance prihodkov in odhodkov državnega proračuna znaša 3,67% BDP, če upoštevamo še včeraj parafiran dogovor o plačah med vlado in sindikati, znaša proračunski primanjkljaj 3,49% BDP. Proračunski primanjkljaj je višji od načrtovanega ob izhodiščih za rebalans. Vzroki so na prihodkovni strani proračuna: nove ocene gospodarske rasti, spremembe zakona o DDV, in nižje načrtovana povračila iz EU proračuna ki skupaj pomenijo znižanje prihodkov 287 mio EUR kar pomeni za 0,74% BDP. Odhodke smo povečali za 87 mio (brez upoštevanja plačnega dogovora), povečanje gre na račun ukrepov in popravka zaradi mnenja računskega sodišča. K višjemu deležu v BDP delno prispeva tudi nova, nižja nominalna vrednost BDP.
Vlada sprejela Uredbo o sejninah in povračilih stroškov v javnih skladih, javnih agencijah, javnih zavodih in javnih gospodarskih zavodih
Z uredbo se znižujejo sejnine članov organov nadzora oziroma upravljanja v javnih skladih, javnih agencijah in tistih javnih zavodih, katerih ustanoviteljske pravice izvršuje vlada. Sejnine se bodo predvidoma znižale za 50% za omejitev učinkov finančne krize v obdobju do 31. decembra 2010. Uredba tudi nadomešča sedanjo uredbo zaradi novega Zakona o javnih skladih. V ostalem delu besedila je enaka sedanji uredbi, pri čemer je nekaj manjših dopolnitev v 4., 9. in 13. členu.
Vlada o plačah in drugih prejemkih javnih uslužbencev za delo v tujini
Uredba o plačah in drugih prejemkih javnih uslužbencev za delo v tujini ureja plače in druge prejemke javnih uslužbencev na diplomatskih predstavništvih, konzulatih in uradih Republike Slovenije v tujini ter drugih javnih uslužbencev, ki so napoteni na delo v tujino. Novo uredbo je bilo potrebno pripraviti predvsem zaradi številnih dopolnitev v zvezi z javnimi uslužbenci na delu v tujini s področja izobraževanja in sicer za učitelje na delu v tujini, učitelje slovenščine in lektorje na tujih univerzah. Nova uredba vsebuje tudi nekatere druge spremembe in dopolnitve določil glede upravičenosti do posameznih dodatkov in povračil, ki jih navedeni členi določajo, kot tudi dopolnitve prilog uredbe. V uredbe so bili dodani tudi novi kraji s pripadajočimi odstotki limitov za povračilo stroškov za nastanitev javnega uslužbenca za delo v tujini, uredba pa vsebuje tudi nekatere druge spremembe in dopolnitve določil glede upravičenosti do posameznih dodatkov in povračil, ki jih navedeni členi določajo. V 1. prilogi uredbe so bile dodane šifre delovnih mest oziroma nazivov, ki bodo osnova za šifrant delovnih mest javnih uslužbencev, napotenih na delo v tujino in za posredovanje podatkov o plačah teh javnih uslužbencev. Na osnovi dopolnitev uredbe z določili, ki se nanašajo na javne uslužbence iz področja izobraževanja pa sta bili z novimi delovnimi mesti in nazivi dopolnjeni 1. in 3. priloga uredbe.
Vlada o napredovanju uradnikov v nazive
Z Uredbo o spremembah in dopolnitvah uredbe o napredovanju uradnikov v nazive se zagotavlja jasnost in nedvoumnost določb, ki se nanašajo na izpolnjevanje pogojev za pospešeno napredovanje ter na določitev roka za izpolnitev vseh pogojev za napredovanje in ne le pogoja glede ocene delovne uspešnosti. Prav tako se s predlogom te uredbe preprečuje poseg v upravičena pričakovanja uradnikov v nazivu tretje stopnje v zvezi z napredovanjem v naziv druge stopnje. Ocena dobro, ki je po prejšnji ureditvi tega področja zadoščala za napredovanje v naziv druge stopnje, po novi ureditvi ne zadošča več in je treba v prehodnih določbah jasno določiti, da se ob preverjanju pogojev za napredovanje uradnikov v nazivu tretje stopnje v naziv druge stopnje ocena dobro šteje kot oceno zelo dobro.
Vlada o metodologiji in obrazcih za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju Uredba določa enotno metodologijo in obrazce za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju, na podlagi katerih morajo v skladu s prvim odstavkom 40. člena Zakona o sistemu plač v javnem sektorju izplačevalci obračunavati in izplačevati plače. Novo uredbo je bilo potrebno objaviti zaradi dopolnitev nekaterih določil, ki natančneje določajo posamezne elemente nove metodologije izračuna plač po ZSPJS predvsem v 2. in 3. členu, ki vsebujeta izraze in vrste izplačil, ki se uporabljajo v izračunu plače ter nove oznake v zvezi z upoštevanjem posamezne vrste izplačila oziroma njene izračunane vrednosti v bruto osnovah za izračun nadomestila plače v breme delodajalca ter v zvezi z aktivnostjo vrst izplačil pri posredovanju podatkov o plačah v informacijski sistem ISPAP.
< DANES V VELENJU O OBVEZNEM ZDRAVSTVENEM ZAVAROVANJU