Kategorija: Novice
SEJA VLADE
Ljubljana, 17. 2. 2011 – Vlada RS je na 121. redni seji med drugim sprejela mnenja o zahtevi Združenja občin Slovenije za začetek postopka za oceno ustavnosti prvega odstavka 42. člena Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2011 in 2012. Sprejela je tudi Predlog zakona o preprečevanju zamud pri plačilih, Predlog zakona o spremembi in dopolnitvah Zakona o davku na dodano vrednost, Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o javnem naročanju. Za tretjo obravnavo v državnem zboru je Vlada določila besedilo Predloga zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja, amandmaja vlade in uskladitveni amandma ter potrdila dispozicijo za pripravo Strategije razvoja Slovenije za obdobje 2013 – 2020.
Mnenja o zahtevi Združenja občin Slovenije za začetek postopka za oceno ustavnosti prvega odstavka 42. člena Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2011 in 2012
Združenje občin Slovenije v zahtevi za oceno ustavnosti in zakonitosti izpodbija 42. člen Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2011 in 2012, saj je po oceni Združenja občin Slovenije v neskladju z 9., 138., 140. in 142. členom Ustave. Kot razlog za navedeno trditev Združenje občin Slovenije, v obrazložitvi zahteve, med drugim navaja, da sta se reprezentativni združenji, s predstavniki vlade, na temo pogajanj o višini povprečnine za leti 2011 in 2012 sestali samo enkrat, in da dogovor o višini povprečnine ni bil sklenjen. Poleg navedenega Združenje občin Slovenije poudarja, da pri izračunu povprečnine za leti 2011 in 2012 ni bila upoštevana pravilna metodologija za izračun povprečnine, ki jo določa Zakon o financiranju občin, saj ni bila upoštevana pričakovana inflacija.
V mnenju o zahtevi Združenja občin Slovenije za oceno ustavnosti 42. člena Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2011 in 2012, so poudarjeni ukrepi, ki jih je v preteklem letu sprejela vlada za zniževanje javnofinančnih odhodkov, prav tako pa tudi podatki, ki dokazujejo, da je vlada pri določitvi višine povprečnine za leti 2011 in 2012 temeljito preučila finančni položaj države kot tudi občin. Pri tem je vlada med drugim ugotovila, da:
1. da iz podatkov občin za zadnja tri leta izhaja zelo ugodna rast razpoložljivih prihodkov občin,
2. da v letu 2010 niso bili sprejeti predpisi, ki bi občinam nalagali nove finančne obveznosti,
3. da je mogoče ob upoštevanju makroekonomskih izhodišč realno pričakovati, da bodo prihodki občin v letu 2011 in 2012 rasli nad obsegom predvidene inflacije,
4. da je izključena možnost, da bi izvršilna veja oblasti brez zakonskih okvirjev samostojno urejala vprašanja, ki sodijo v pristojnost zakonodajalca.
Prav tako iz mnenja izhaja, da Zakon o izvrševanju proračuna za leti 2011 in 2012 ne posega v ustavne pravice lokalne samouprave, saj država kljub finančni krizi, ki jo je prizadela v preteklih dveh letih, ni zmanjšala obsega sredstev za financiranje nalog lokalnih skupnosti, pač pa je ta obseg ohranila na višini, enaki letu 2010.
Za tretjo obravnavo v državnem zboru določeno besedilo Predloga zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja, amandmaja vlade in uskladitveni amandma
Besedilo predloga zakona vključuje sprejete amandmaje v drugi parlamentarni obravnavi, amandmaja vlade pa se nanašata na 20. in 28. člen omenjenega zakona.
20. člen določa ustanoviteljstvo regionalnih razvojnih agencij, kjer vlada kot ustanoviteljice predlaga samo občine. Država lahko v ustanoviteljstvo vstopi le v problemskih območjih z visoko brezposelnostjo, če regionalna razvojna agencija izvaja posamezne ukrepe razvojne podpore, in v Pomurski regiji, kjer se izvaja posebni razvojni zakon. Pri 28. členu, s katerim so bile v drugem branju v državnem zboru v problemskih območjih z visoko brezposelnostjo uvedene davčne olajšave, pa vlada z amandmajem predlaga prehodno ureditev do ureditve tega vprašanja z davčno zakonodajo.
Več si lahko preberete na tej spletni strani v rubriki Seje Vlade.
< 13. REDNA SKUPŠČINA ZOS