Kategorija: Novice
SEJA VLADE 18. JUNIJ 2008
Vlada je na današnji 174. redni seji med drugim sprejela tudi strategijo prilagajanja slovenskega kmetijstva in gozdarstva podnebnim spremembam in Uredbo o enotni metodologiji in obrazcih za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju.
SEJA VLADE 18. JUNIJ 2008
Vlada sprejela strategijo prilagajanja slovenskega kmetijstva in gozdarstva podnebnim spremembam
Vlada je sprejela Strategijo prilagajanja slovenskega kmetijstva in gozdarstva podnebnim spremembam. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano bo pripravilo Akcijski načrt izvedbe predlagane strategije, v katerem bo podrobno opredelilo tudi oceno finančnih posledic ter dinamiko financiranja po posameznih proračunskih letih. Vlada bo za izvajanje strategije v skladu z Akcijskim načrtom za leto 2009 zagotovila ob pripravi rebalansa proračuna oziroma s prerazporeditvijo pravic porabe v skladu z Zakonom o izvrševanju proračunov RS za leti 2008 in 2009.
Strategija prilagajanja sektorja na podnebne spremembe je prvi strateški dokument, ki daje ključne smernice za prilagoditev kmetijstva in gozdarstva na podnebne spremembe. Vlada je s sprejemom strategije opredelila tudi finančne posledice, ki znašajo okvirno 8 mio EUR za leto 2009, 10 mio EUR za 2010 in 15 mio EUR za 2011.
Naslednji pomembni korak pri izvajanju strategije bo priprava Akcijskega načrta izvedbe predlagane strategije. Vsebino bo pripravila medresorska skupina, ki je pripravljala strategijo. V akcijskem načrtu bodo opredeljeni konkretni ukrepi in aktivnosti, ki se že deloma izvajajo in so zanje že zagotovljena sredstva kot tudi druge naloge, ki jih bo potrebno dodatno izvesti. Pomemben del akcijskega načrta bo tudi to, da bodo vse te aktivnosti ustrezno koordinirane in da se bodo med seboj medsektorsko dopolnjevale. V tem okviru bo izdelan natančen izračun potrebnih finančnih sredstev po posameznih ministrstvih kot tudi dodatne naloge, ki jih bodo izvajale različne vladne službe, organi v sestavi ministrstev in strokovne institucije.
Ključni stebri strategija prilagajanja so: izobraževanje, informiranje, svetovanje; vzdrževanje in pridobivanje novega znanja na področju podnebnih sprememb in prilagajanja nanje; krepitev zmogljivosti za obvladovanje prilagajanja kmetijstva in gozdarstva; ukrepi kmetijske in gozdarske politike in spremembe obstoječe zakonodaje; krepitev mednarodnega sodelovanja in partnerstva pri prilagajanju kmetijstva in gozdarstva podnebnim spremembam.
Namen prilagajanja je zmanjšati tveganje in škodo zaradi sedanjih in prihodnjih škodljivih učinkov podnebnih sprememb, in sicer na način, ki je stroškovno učinkovit ali izkorišča možne koristi. Prilagajanje lahko zajema nacionalne, regionalne ali individualne strategije in praktične ukrepe. Kmetijstvo in gozdarstvo sta odvisna od vremena oziroma podnebnih razmer, ki se zaradi človeških aktivnosti vse hitreje spreminja - spreminjanje rabe tal in emisije toplogrednih plinov (TGP) ter aerosolov.
Posledice podnebnih sprememb je mogoče preprečiti le z zgodnjim in temeljitim zmanjšanjem emisij TGP. Ker pa se podnebje že spreminja, se mora družba hkrati spopasti tudi z izzivom prilagajanja na njihove posledice.
Projekcije podnebnih sprememb za Slovenijo kažejo, da se bo ob predvidenem povečanju vsebnosti TGP in sulfatnih aerosolov temperatura zraka na celotnem območju Slovenije dvignila, količina padavin poleti se bo lahko zmanjšala za do 20 odstotkov. V prihodnosti pričakujemo poleg povišane temperature zraka in tal tudi spremenjen padavinski režim, bolj omejene vodne vire in večjo intenzivnost ter pogostnost ekstremnih vremenskih dogodkov. Na predvidene podnebne spremembe se lahko pravočasno pripravimo, saj tako ublažimo morebitne negativne učinke.
<TT></TT>
Seznanitev Vlade z operativnimi programi evropskega teritorialnega sodelovanja in instrumenta za predpristopno pomoč za programsko obdobje 2007-2013, potrditev predlogov besedil sporazumov o sodelovanju, ustanovitev nacionalnega odbora in določitev sestave nadzornih odborov
Vlada se seznanila z operativnimi programi evropskega teritorialnega sodelovanja in instrumenta za predpristopno pomoč za programsko obdobje 2007-2013 (ad 1.), potrdila predloge besedil sporazumov o sodelovanju (ad 2.), ustanovila nacionalni odbor (ad 3.) in določila sestave nadzornih odborov (ad 4.).
AD 1. Nova evropska kohezijska politika za obdobje 2007-2013 kot svoj tretji cilj opredeljuje »evropsko teritorialno sodelovanje«, ki pomeni nadgradnjo pobude Skupnosti INTERREG. Novi Cilj 3 je usmerjen v krepitev čezmejnega, transnacionalnega ter medregionalnega sodelovanja. Spodbuja skupen pristop evropskih regij k reševanju problemov ob hkratnem premagovanju najpogostejših ovir za teritorialno sodelovanje, ki izhajajo iz razlik v pravnih sistemih, upravni ureditvi, geografskem položaju in jeziku.
Operativni programi za Cilj 3, ki so se pripravljali skupaj s sodelujočimi državami v programu, so sledeči:
- čezmejni OP Slovenija-Avstrija 2007-2013;
- čezmejni OP Slovenija–Madžarska 2007-2013;
- čezmejni OP Slovenija–Hrvaška 2007-2013;
- čezmejni OP Italija–Slovenija 2007-2013;
- Transnacionalni OP Območje Alp 2007-2013;
- Transnacionalni OP Srednja Evropa 2007-2013;
- Transnacionalni OP Jugovzhodna Evropa 2007-2013;
- Transnacionalni OP Mediteran 2007-2013;
- Medregionalni OP URBACT II 2007-2013;
- Medregionalni OP ESPON 2007-2013;
- OP Jadranski čezmejni program IPA 2007−2013;
- Medregionalni OP INTERACT II 2007-2013;
- Medregionalni OP INTERREG IVC 2007-2013.
Cilj 3 je sofinanciran iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, zanj je namenjenih 4,2% sredstev, predvidenih za izvajanje kohezijske politike v obdobju 2007-2013 oz. skupno 14,2 milijarde EUR.
AD 2. Posamezne države članice, ki sodelujejo v čezmejnih, transnacionalnih ali medregionalnih programih sklenejo Sporazum o sodelovanju. Z njim države članice, ki sodelujejo v programu določijo institucionalno strukturo: organ upravljanja, organ za potrjevanje, revizijski organ, skupni tehnični sekretariat, informacijske točke, skupni nadzorni odbor in druge organe po potrebi ter opredeljuje bolj natančno naloge organa upravljanja, organa za potrjevanje in revizijskega organa.
AD 3. Nacionalni odbor je medresorsko posvetovalno telo v Republiki Sloveniji, sestavljeno iz predstavnikov državne, regionalne in lokalne ravni ter predstavnikov ekonomskih in socialnih partnerjev
ter nevladnih organizacij. Naloga nacionalnega odbora je oblikovanje slovenskega stališča pri medresorski presoji projektov v okviru transnacionalnih in medregionalnih programov ter koordinacija in ustvarjanje sinergij med projekti čezmejnega, transnacionalnega in medregionalnega sodelovanja v Republiki Sloveniji.
AD 4. Skupni nadzorni odbor je telo odločanja na ravni posameznega operativnega programa, ki ga sestavljajo predstavniki držav partneric, ki sodelujejo v programu. Ustanovitev, naloge in sestavo skupnega nadzornega odbora sporazumno določijo države partnerice. Med glavne naloge skupnega nadzornega odbora med drugim sodi preučitev in odobritev merila za izbiro projektov, ki se financirajo, pregledovanje rezultatov izvajanja, zlasti doseganje ciljev, določenih za vsako prioriteto, ter preučitev in odobritev letnih in končnih poročil.
Uredba o enotni metodologiji in obrazcih za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju
Uredba se sprejema zaradi sprememb Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS) ter prehoda vseh javnih uslužbencev v nov sistem obračuna plač v skladu z ZSPJS.
Uredba o enotni metodologiji in obrazcih za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju določa enotno metodologijo in obrazce za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju, na podlagi katerih morajo v skladu s prvim odstavkom 40. člena ZSPJS, izplačevalci obračunavati in izplačevati plače. Uredba velja za vse uporabnike proračuna RS, kot jih določa Sklep o subjektih, za katere velja Zakon o sistemu plač v javnem sektorju.
< POSLANCI DANES O NOVELI ZAKONA O JAVNIH USLUŽBENCIH (druga obravnava)