Kategorija: Novice
PREDSTAVITEV NOVOSTI IN SPREMEMBE NA PODROČJU JAVNEGA NAROČANJA
Ljubljana, 26.3.2010 – Danes je v dvorani Državnega sveta potekala predstavitev sprememb in novosti zakonodaje na področju javnega naročanja. Predstavitev je vodila in predavala odvetnica mag. Marija Bukovec Marovt, ki ima na področju javnega naročanja dolgoletne izkušnje, v preteklosti pa je pet let opravljala tudi funkcijo predsednice Državne revizijske komisije. Udeležilo se jo je prek 140 predstavnikov občin.
Spremembe zakonodaje o javnem naročanju so v večjem obsegu posegle tudi v delo tistih zaposlenih v občinskih upravah, katerih funkcija je izvedba in vodenje postopkov javnega naročanja. Na Združenju občin Slovenije (v nadaljevanju ZOS) smo tako menili, da je smiselno organizirati seminar oziroma predstavitev iz omenjenega področja, na katerem so se lahko predstavniki občin s pomočjo strokovnjakov kar najbolje seznanili z novostmi.
Namen predavanja je bilo predstaviti večino novosti s področja zakonodaje javnega naročanja, s poudarkom na določbah, ki se predvsem nanašajo na delo zaposlenih v občinskih upravah. Predavateljica nam je pripravila celovito predavanje s katerim je želela smiselno, jasno in razumljivo predstaviti novosti, ki jih je pojasnila in razložila tudi s pomočjo praktičnih primerov. Predavanje je potekalo v dveh sklopih. Prvi sklop je splošno zajel spremembe celotnega zakona, drugi sklop pa se je nanašal na novosti v postopku oddaje naročila malih vrednosti.
V prvem delu smo tako izvedeli veliko o pomembnih spremembah v odnosu do podizvajalcev, kjer naj bi nova zakonodaja prinesla več finančna discipline. Sledil je pregled sprememb na področju vodenja in odločanja v postopkih javnega naročanja s strani zasebnih podjetij. Po prejšnjem Zakonu o javnem naročanju po besedah predavateljice ni bilo jasno, ali lahko zasebniki vodijo postopke ali ne, novi zakon pa tu jasno določa, da zasebna podjetja tega ne morejo. Novosti tako zasebnikom dopuščajo le svetovanje pri vodenju in izvajanju postopkov javnega naročanja, naročnik pa lahko za vodenje pooblasti druge naročnike le v skladu z zakonodajo. Zasebniki morajo dati tudi garancijo za dobro izvedbo del in za razliko od pretekle zakonodaje in prakse, kjer so naročniki sami nosili celotno breme slabo izvedenega postopka, tudi sami odgovorni za svoje delo.
V okviru prvega dela predavanja smo veliko slišali tudi o varstvu podatkov in poslovnih skrivnostih, neobičajno nizki ponudbi, strokovnem izpitu, novosti pri okvirnih sporazumih, na koncu pa je natančno predstavila celoten postopek oddaje javnega naročila.
Pri določbah o varstvu podatku in poslovnih skrivnostih, po novem ne predstavljajo poslovne skrivnosti količina iz specifikacije, cene na enoto, vrednost posamezne postavke in skupna vrednost iz ponudbe, v primeru merila ekonomsko najugodnejše ponudbe pa tisti podatki, ki so vplivali na razvrstitev ponudbe v okviru drugih meril. S tem zakonodajalec želi odpraviti pomanjkljivosti prejšnje zakonodaje, vendar po mnenju predavateljice v praksi zadeva kljub temu ne bo tako enostavna. V zvezi z navedenim je povedala tudi večje število praktičnih primerov.
Na kratko je predstavila tudi novo določeno opravljanje strokovnega izpita, ki predstavlja veliko novost v primerjavi z prejšnjo zakonodajo. Pri tem je tudi podala pomisleke o smotrnosti in smiselnosti strokovnega izpita, v kolikor ga morajo na novo opravljati zaposleni v občinskih upravah, ki se že leta dnevno srečujejo in ukvarjajo z javnim naročanjem. Na kratko bi omenil, da je ZOS na Ministrstvo za finance naslovil pobudo, da bi izpit in izobraževanje za zaposlene v občinskih upravah potekal brezplačno.
Bolj obsežno in več pa je bilo govora o postopku oddaje javnega naročila, pri katerem je bilo govora o osnutku pogodbe, pogodbo s podizvajalci, možnosti spremembe podizvajalca, razpisni dokumentaciji, umiku in preveritvi ponudb, formalno nepopolnih ponudbah in možnosti dopolnjevanja ponudb ter o ostalih posebnostih v postopku. Omenjene so bile tudi kazenske določbe, ki lahko v primeru »slabih« postopkov obremenijo naročnika, oziroma v primeru drugih kršitev tudi izvajalce in podizvajalce.
Drugi krajši del je bila predstavitev naročil malih vrednosti, s tem pa zakon ukinja pojem zbiranje ponudb, ki se je uporabljal do sedaj. Pri naročilih malih vrednosti kot bistveno novost velja omeniti mejne vrednosti, ob katerih je naloženo naročniku, da za naročila v višini 20.000 EUR do 40.000 EUR brez DDV ko gre za blago ali storitve oziroma 40.000 EUR do 80.000 EUR za gradnje objavi na portalu javnih naročil.
Na koncu je sledilo še nekaj vprašanj predstavnikov občin, ki so se nanašala na že obstoječe primere v praksi, ali hipotetične primere, do katerih utegne priti z uveljavitvijo nove zakonodaje. Ostala vprašanja pa so bila odgovorjena že tekom predstavitve, po vsakem posameznem manjšem delu v okviru prvega in drugega sklopa.
Za vse, ki gradiva še niste dobili pa vas obveščamo, da bo objavljen na naši spletni strani.
< DELOVANJE SKUPNIH OBČINSKIH UPRAV V SLOVENIJI