Kategorija: Novice
NADOMESTNE ŽUPANSKE VOLITVE MARCA?
Ljubljana, 20. 12. 2011 -
Služba Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko (SVLR) ter Državna
volilna komisija (DVK) predlagata, da bi se za dan razpisa nadomestnih
županskih volitev določil 7. januar 2012, za dan glasovanja pa 11. marec
prihodnje leto. Te bodo potrebne v 11 slovenskih občinah, saj so bili njihovi
župani izvoljeni v DZ.
Občinske
volilne komisije v teh občinah morajo razpisati nadomestne županske volitve v
15 dneh po ustanovni seji državnega zbora. Pri odločitvi o tem, kdaj bodo
volitve v njihovi občini, so sicer komisije samostojne, tako da se načeloma
lahko odloči vsaka po svoje, a v SVLR in v DVK priporočajo, da se za dan
izvedbe glasovanja za vse občine določi isti dan. To je možno glede na to, da
bo vsem županom istočasno prenehal mandat. Za dan volitev predlagajo 11. marec
2012, je zapisano v gradivu, ki so ga objavili na spletni strani SVLR.
Zakon o poslancih namreč
določa, da z dnem potrditve poslanskega mandata poslancu preneha funkcija, ki
ni združljiva s funkcijo poslanca, torej tudi funkcija župana ali podžupana.
Vsi župani in podžupani, ki so bili izvoljeni za poslance, lahko po zakonu
opravljajo svoji funkciji polno z vsemi pooblastili do 24. ure dne, na katerega
je konstituiran državni zbor.
Podžupani, ki so bili
izvoljeni v državni zbor, pa bodo še vedno lahko opravljali funkcijo občinskih
svetnikov v občinah, če so bili tja izvoljeni in jih je torej župan za
podžupane imenoval iz vrst svetnikov.
Občine, katerih župani bodo
poslej poslanci, bodo do nadomestnih županskih volitev vodili podžupani. Ti
bodo le začasno opravljali funkcijo župana, kar pa, kot opozarjajo na SVLR, ne
pomeni, da podžupan "postane" župan ali "vstopi" v funkcijo
župana in podobno. Ne bo imel namreč pravic, ki jih zakon o lokalni samoupravi
daje županu zaradi njegovega statusa.
Taka pravica je denimo
odločitev o tem, ali bo funkcijo župana opravljal poklicno ali nepoklicno. Za
podžupane, ki bodo začasno vodili občine, tako velja, da če so opravljali
funkcijo podžupana poklicno, bodo tudi funkcijo župana opravljali poklicno,
medtem ko nepoklicnemu podžupanu ob nastopu funkcije župana pripada plačilo za
nepoklicno opravljanje funkcije župana.
Na SVLR namreč opozarjajo, da
ne bi bilo primerno, da bi podžupan zaradi začasnega opravljanja funkcije
župana spremenil svoj delovno pravni status, torej da bi bil prej nepoklicni
podžupan, nato pa bi funkcijo župana opravljal poklicno.
Medtem ko podžupan začasno
opravlja funkcijo župana, mu njegove pravice podžupana mirujejo. V času
opravljanja županske funkcije tako nima pravice glasovanja in ne vodi delovnih
teles občinskega sveta oziroma ne sodeluje kot član pri njihovem delu. Na SVLR
pa poudarjajo, da bo moral kot začasni zakoniti zastopnik občine ravnati zelo
zadržano in sprejemati nekatere odločitve, ki bodo časovno vezane le na čas do
volitev.
< NA SEJI PREDSEDSTVA TUDI O SODELOVANJU S PRIHODNJO VLADO