Kategorija: Novice
NA MF POSREDOVAN PREDLOG VIŠINE POVPREČNIN ZA LETO 2010 IN 2011
Ljubljana, 23.9.2009, Združenje občin Slovenije predlaga povprečnino za leti 2010 in 2011 v višini 624,00 EUR povečano za predvideno inflacijo v teh dveh letih. Predlog temelji na dejanskih predvidenih stroških, ki jih občine imajo za opravljanje predpisanih nalog, ter na podlagi povečanja odhodkov občin v prvih mesecih letos.
Največje povečanje odhodkov občin v prvih štiri mesecih leta 2009 je po narejeni analizi ZOS zaznati na naslednjih področjih:
1. Plače in drugi izdatki zaposlenim – 16,93 % (posledica plačne reforme ob koncu leta 2008). Mesečno to znese dodatnih 5 milijonov €, kar letno znese 60 milijonov
2. Subvencije – 20,43 % (v največji meri se povečujejo subvencije javnim podjetjem celo za 122,08 % in so posledica vse večje finančne ogroženosti družin in posameznikov, ki s svojimi prejemki ne morejo pokriti vse večjih stroškov). Mesečno znese 1,5 milijona evrov, letno 18 milijonov evrov.
3. Transferi posameznikom in gospodinjstvom se povečujejo za 9,22 % in sicer:
- družinski prejemki in starševska nadomestila za 20,44 %,
- transferi za zagotavljanje socialne varnosti 24,85 %,
- regresiranje prevozov v šolo 13,78 %,
- regresiranje oskrbe v domovih 17,11 %,
- plačilo razlike med ceno programov v vrtcih in plačili staršev 8,71 %. Mesečno povečanje znaša 1,3 milijona €, na letni ravni znese 15,6 milijonov evrov.
4. Transferi v javne zavode – 4,29 % (sredstva za plače, prispevke, blago in storitve). Mesečno to znese 1 milijon evrov, na letni ravni 12 milijonov evrov.
5. Investicijsko vzdrževanje, obnove, rekonstrukcije in adaptacije so povečujejo za 38,34 % (odhodki so povezani predvsem z rekonstrukcijo, adaptacijo in tekočim vzdrževanjem vrtcev in osnovnih šol). Mesečno znese okoli 5 milijonov evrov, na letni ravni, 60 milijonov evrov. V primeru če bo v dogovoru vzajemna zaveza iz točke 2, bodo ti stroški zmanjšani.
To pomeni da bo v letu 2010 za 165,60 mio EUR dodatnih stroškov, tako bi se morala izhodiščna povprečnina iz predlaganih 542,99 evrov, na podlagi zgornje analize povečanih odhodkov, zvišati na 624,00 evrov. Poleg tega pa menimo, da bi izhodišče, ki ga je predlagalo MF moralo biti povečano za višino že izpogajanih dodatnih nalog, v višini 16,57 evra (povečane dodatne naloge v letu 2009).
Brez upoštevanja zmanjšanja lastnih prihodkov občin, ki so po podatkih MF v prvih 4 mesecih leta 2009 manjši za 27 mio evrov, glede na prve 4 mesece leta 2008 in ob primerjavi povprečnih mesečnih prihodkov občin za leti 2008 in 2009 pridemo do ugotovitve, da bodo prihodki na letni ravni manjši za skoraj 200 mio evrov, kar pomeni, da občine ne bodo mogle realizirati projektov iz skladov EU. To pa prinaša negativen vpliv na črpanje sredstev iz skladov EU in hkrati velike probleme državi in občinam.
Skupna izračunana povprečnina bi tako po naših analizah za leti 2010 in 2011 morala biti 624,00 evrov brez upoštevanja inflacije.
Poleg določitve povprečnine pa predlagamo, da se v dogovoru določijo tudi nekatere vsebinske zaveze, ki so pomembne za pogoje dela v lokalnih skupnostih, kot je bilo to že v dogovoru za leto 2009:
-
Kot kompromis glede na predlog združenj občin in glede na predlog MKGP se v noveli Zakona o kmetijskih zemljiščih in noveli Zakona o skladu kmetijskih zemljišč vlada zaveže podpreti naslednji koncept oz. rešitev:
Na občine se prenesejo vsa stavbna zemljišča v lasti Sklada, kar velja tudi za vse bodoče spremembe prostorskih aktov občine.
V zakonu se tudi določi, da ima občina pravico do nakupa kmetijskega zemljišča ali gozda, ki je v lasti Sklada in sicer po ceni, ki velja za običajno kmetijsko zemljišče (brez dodatkov zaradi bližine zazidljivih območij). Ta pravica velja za nakupe izven kompleksov nad 250 ha.
V noveli Zakona o skladu kmetijskih zemljišč in gozdov se opredeli, da lahko občine in država sklepajo pogodbe z kmetijskimi zemljišči direktno, (brez objave) pri čemer mora tak promet odobriti občinski svet oz. vlada.
Poleg 45 % koncesnine iz gozdov se je prihodek občine tudi enak delež od najemnin kmetijskih zemljišč, in sicer kot namenski prihodek za urejanje poljskih poti.
-
Zaveza, da bo Vlada omogočila vsaj polovico EU sredstev za Trajnostno energijo nameniti za gradnjo nizko energetskih stavb za osnovnošolske in predšolske potrebe (vrtci),
- Zaveza, da v okviru ZJN-2 vlada ne bo podprla zmanjšanja mejne vrednosti in kriterijev (obvezna objava) za javna naročila po postopku zbiranja ponudb.
- Zaveza, da bo vlada storila vse potrebno, da se investicije v infrastrukturo, ki se jo daje v uporabo oz. najem (vodovodi, kanalizacije,…), vključi v sistem DDV, tako da je lahko DDV povračljiv,
- Zaveza vlade oz. MOP, da se v Pravilniku o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja korigira dajanje obveznega pozitivnega mnenja MOP in se na področju komunalnih storitev zagotovi občinam avtonomijo določanja cen,
- Zaveza vlade oz. MOP, da se v Uredbi o odlaganju odpadkov na odlagališčih, nemudoma odpravi oz. drugače uredi garancije za sanacijo odlagališč komunalnih odpadkov ob zapiranju.
< DANES V CELJU O PROTKOLU V SLOVENSKIH OBČINAH