Kategorija: Novice
JAVNA PREDSTAVITEV MNENJ O STRATEGIJI RAZVOJA LOKALNE SAMOUPRAVE
Ljubljana, 16. 3. 2011 - V Državnem zboru RS poteka danes razprava o strategiji razvoja lokalne samouprave. Razprave, ki naj bi podala odgovore na različna vprašanja in dileme v zvezi z razvojem lokalne samouprave in področne zakonodaje, se udeležujejo tudi člani predsedstva Združenja občin Slovenije. Razpravljavci so najprej odgovarjali na vprašanja o ustreznosti decentralizacije oblasti in organiziranosti lokalnih skupnosti. Večina je izrazila potrebo po spremembi zakonodaje na tem področju.
V dopoldanski razpravi je sodelovala tudi ministrica za lokalno samoupravi in regionalni razvoj Duša Trobec Bučan in poudarila, da je lokalna samouprava pomemben element parlamentarne demokracije in da ji je treba posvetiti več pozornosti. Povedala je še, da so se v preteklih letih sredstva za regionalni razvoj povečala predvsem zaradi evropskih skladov. Ob tem je opozorila, da se je področje zožilo na evropsko kohezijsko politiko in poudarila, da mora Slovenija razvijati lastno lokalno politiko. Po besedah ministrice obstaja politično soglasje, da so pokrajine potrebne. Neodvisno od pokrajinske ureditve pa je treba občinam omogočiti učinkovito medobčinsko sodelovanje. Ob tem poudarja, da je treba enakopravnost spoštovati tako glede pravic kot odgovornosti. Dodala je še, da se morajo lokalne skupnosti poleg pravice, da same urejajo določene zadeve, zavedati tudi svojih odgovornosti.
Stane Vlaj iz Strateškega sveta za decentralizacijo in regionalizacijo meni, da je slovenska lokalna samouprava v krizi, saj se kljub drugačnim določbam v koalicijskem sporazumu postavlja v ozadje. Kriza se po njegovih besedah kaže tudi v centralističnem urejanju položaja občin, razdrobitvi države na premajhne občine, odsotnosti pokrajin ter neuresničevanju evropskih načel in standardov na tem področju. Kot pravi, sta v nasprotju z evropsko listino o lokalni samoupravi tudi razdrobitev Slovenije in županski položaj, ki je premočan. Vloga občinskih svetov kot najvišjih organov odločanja v občini po njegovem mnenju ni realizirana. Kot je prepričan, sta potrebna nova zakona o lokalni samoupravi in o financiranju občin, ne pa nekateri "kozmetični popravki".
Albin Igličar s Pravne fakultete v Ljubljani se strinja, da je treba pripraviti novo zakonodajo, za kar pa je bistvenega pomena jasen in med političnimi strankami dogovorjen koncept strukture ter nalog samoupravnih lokalnih skupnosti.
Franci Rokavec, član predsedstva ZOS in župan Občine Litija je mnenja, da je občin preveč in da bi morali narediti analizo velikosti občin v Sloveniji in v EU.
Leo Kremžar iz Skupnosti občin Slovenije je tudi izrazil potrebo po zakonodajni prenovi celotnega sistema lokalne samouprave, ki bo vključevala tudi regionalizacijo. Po njegovem mnenju rešitev ni v ukinitvi upravnih enot, ampak se je treba dogovoriti o pristojnostih in jih opredeliti v zakonodaji.
Nekdanji predsednik DS Ivan Kristan je v zvezi z vprašanjem o morebitni ukinitvi oziroma preoblikovanjem DS odgovoril, da je dvodomni sistem bolj demokratičen od enodomnega, saj je v njem vključenih več družbenih subjektov. Ukinitev državnega sveta in nadomestitev svetnikov z večjim številom poslancev bi po njegovem mnenju bistveno poslabšala demokratičnost našega parlamentarnega sistema. Za razliko od DZ, ki temelji na politični strankarski organiziranosti, temelji DS na interesni organiziranosti, je dejal.
Po mnenju državnega svetnika Darka Frasa je vloga DS prešibka in premalo učinkovita in bi jo bilo treba okrepiti.
V popoldanskem delu se bo razprava usmerila k vprašanju regionalizacije Slovenije, sledila pa bosta še sklop o ustreznosti skladnega regionalnega razvoja in sklop o črpanju sredstev iz evropskih skladov.
* * *
< DELAVNICA O UREJANJU PODROČJA PRENOSA ZEMLJIŠČ