Kategorija: Novice
93. REDNA SEJA VLADE
Ljubljana, 30. 7. 2010 – Vlada RS je na tokratni redni seji med drugim sprejela Izhodišča Slovenije za razpravo o Skupni kmetijski politiki EU po letu 2013, Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o upravnih taksah in dopolnitev Uredbe o plačah direktorjev v javnem sektorju. Vlada RS je sprejela Strategijo in izvedbeni načrt strategije razvoja slovenskega javnega elektronskega arhiva e-ARH.si in se seznanila s Poročilom o okolju v Republiki Sloveniji 2009 in Poročilom o stanju zadolženosti občin in pravnih oseb javnega sektorja na ravni občine na dan 31. 12. 2009. Vlada pa se je seznanila tudi z oceno neposredne škode na stvareh zaradi posledic neurja z močnim vetrom in točo 17. junija 2010 v občinah Ig in Laško in sprejela Program odprave posledic neposredne škode na stvareh zaradi posledic poplav v času med 22. in 26. decembrom 2009, dodeljena pa so bila tudi sredstva za odpravo posledic škode na stvareh zaradi neurja z dne 18. septembra 2007. Vlada je sprejela tudi sklep o imenovanju članov medresorske projektne skupine za elektronsko podporo lokalnim volitvam.
Poročilo o stanju zadolženosti občin in pravnih oseb javnega sektorja na ravni občine na dan 31. 12. 2009
Pri pripravi poročila so bili upoštevani podatki o stanju zadolžitve občin in pravnih oseb na ravni občine na dan 31.12.2009, ki jih zbira Ministrstvo za finance (v nadaljevanju: MF) na podlagi Pravilnika o pošiljanju podatkov o stanju in spremembah zadolžitve pravnih oseb javnega sektorja in občin. Na podlagi prejetih podatkov s strani občin MF ugotavlja da:
· so občine zadolžene v skupni višini 456,3 milijona evrov, kar predstavlja 1,3 % BDP,
· so pravne osebe na ravni občin zadolžene v skupni višini 159,5 milijona evrov, kar predstavlja 0,5 % BDP,
· skupna zadolžitev občin in pravnih oseb na ravni države znaša 615,8 milijonov evrov, kar predstavlja 1,8 % BDP.
Iz poročila je razvidno, da od 210 občin ni bilo v proračunskem letu 2009 zadolženih 41 občin ali 19,5 %. MF ne more trditi, da je posamezna občina prezadolžena, saj le-ti ne izkazujejo letne višine obveznosti, ki jo morajo občine in pravne osebe na ravni občine poravnati v tekočem proračunskem letu (podatki zajemajo le glavnice ne pa tudi obresti). Letne obveznosti iz naslova zadolžitve lahko MF ugotovi samo za občine, ki se v tekočem proračunskem letu zadolžujejo, in sicer na podlagi podatkov iz zahteve za izdajo soglasja k začetku postopka zadolževanja, ki jo občina predloži na MF skladno s Pravilnikom o zadolževanju.
Iz same informacije je razvidno koliko vlog občin je v zadnjih dveh letih bilo v postopku pridobivanja soglasja za dolgoročno zadolžitev občine. Vse občine, ki so soglasje pridobile, v posameznem letu ne presegajo po 10b. členu ZFO-1A opredeljene višine odplačil iz naslva posojil (glavnica in obresti).
Ĺ ele po uvedbi spletne aplikacije za spremljanje zadolževanja občin in pravnih oseb javnega sektorja na ravni občine pa bo MF lahko za vsako občino posebej izračunalo največji obseg možnega zadolževanja in spremljalo letno obveznost iz naslova zadolžitve ter tako imelo na voljo vse podatke o preseganju oziroma nepreseganju letne obveznosti iz naslova zadolžitve glede na največji obseg možnega zadolževanja občine.
Več si lahko preberete na:
* * *
< INFORMACIJSKA PODPORA ZA IZVEDBO LOKALNIH VOLITEV