Kategorija: Novice
67. REDNA SEJA VLADE
Ljubljana, 4. 2. 2010 – Na 67. redni
seji je Vlada RS med drugim sprejela Predlog Zakona o
spremembah in dopolnitvah Zakona o
vrtcih, pogajalska izhodišča za
usklajevanje predloga Zakona o
spremembah in dopolnitvah Zakona o sistemu plač v javnem sektorju in Uredbo o
spremembah in dopolnitvah Uredbe o
notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih. Vlada pa je obravnavala
tudi dopolnitev Poročila
o pospeševanju črpanja sredstev kohezijske politike in Informacijo o položaju
državnega proračuna Republike Slovenije do proračuna Evropske unije.
Predlog Zakona o spremembah
in dopolnitvah Zakona o vrtcih
Poglavitni
cilj predlaganega zakona je zagotovitev nadaljnje kakovosti predšolske vzgoje v
javnih vrtcih ter povečanje dostopnosti predšolske vzgoje za starše. Dostopnost
vrtca je še posebej otežena v okoljih, v katerih se srečujejo s povečanim
priseljevanjem in s tem povezano demografijo, zato je v zakon vključeno posebno
poglavje, s katerim se opredeljuje zagotavljanje zmogljivosti vrtcev.
Prav
tako je cilj predlaganega zakona odprava administrativnih ovir za javne zavode,
tako da zakon zaradi specifike vpisnega postopka otroka v vrtec rešuje
posamezna vprašanja postopka, v primeru, kadar je vpisanih več otrok kot je v
vrtcu prostih mest. Z uresničitvijo tega cilja se bodo postopki v vrtcih
poenostavili, pri čemer pa se ohranja že doseženi standard pravne varnosti
staršev pri vodenju in odločanju o postopkih sprejema otrok v vrtec.
V
zakon se vnaša novo določbo, s katero se lahko največ dva oddelka otrok
organizirata tudi v enostanovanjski hišiali stavbi, ki je v skladu s klasifikacijo vrste objektov uvrščena v
skupino upravnih in pisarniških stavb, stavb splošnega družbenega pomena, stavb
za kulturo in razvedrilo in stavb za zdravstvo, za katero je že izdano uporabno
dovoljenje in zato ni potrebna sprememba namembnosti.
Predlog
zakona občinam nalaga obveznost prostorskega načrtovanja vrtcev pri načrtovanju
dejavnosti v prostoru. S tem se bo zagotovilo pravočasno prostorsko načrtovanje
vrtcev, kar je bila do sedaj pomanjkljiva praksa. Občinam pa tudi omogoča, da
je lahko financiranje izgradnje vrtca predmet dogovora med občino in
investitorjem.
Predlog
zakona natančneje opredeljuje postopek, ki ureja vpis in sprejem otrok v vrtec,
kadar je v vrtcu premalo prostih mest za vse otroke, tako da se Zakon o
splošnem upravnem postopku uporablja le v določbah, ki urejajo skrajšani
ugotovitveni postopek. Rešitev je nujna, ker se v praksi v vrtcih kaže, da je
potrebno poenostaviti, skrajšati in poceniti izpeljavo teh postopkov ob
zagotovitvi nezmanjšane pravne varnosti pravic staršev, povezanih z vpisom in
vključitvijo otrok v vrtce.
S predlogom zakona se poenostavljajo evidence, ki jih vodijo vrtci,
tako da se podatki zbirajo z vidika spoštovanja načela sorazmernosti le v
obsegu, ki je potreben glede poteka postopka vpisa in vključitve v vrtec.
V predlog zakona se za zagotovitev enakega položaja strokovnih
delavcev, ki delajo v vrtcih, s strokovnimi delavci v drugih izobraževalnih
zavodih povzemajo določbe, ki jih je prinesla novela ZOFVI-H glede pravic do
nadaljnjega opravljanja dela na podlagi izpolnjevanja predpisanih pogojev po
predpisih, ki so veljali do uveljavitve šolske zakonodaje na dan 16. 3. 1996.
Temeljni
namen predloga zakona je dograditev sedanjih določb, na podlagi katerih morajo
občine pravočasno zagotoviti zadostne zmogljivosti v vrtcih oziroma dodatna
prosta mesta, ko se pojavi zadosti staršev, ki želijo otroka vključiti v vrtec,
vendar občina nima dovolj zmogljivosti,
ter dograditev določb, s katerimi se ureja postopek vpisa in vključitve
otrok v vrtec. Zakon z vidika spoštovanja načela sorazmernosti zbiranja osebnih
podatkov v vrtcih opredeljuje dve ločeni evidenci, ki ju vodijo vrtci, in sicer
posebej za vpisane otroke in posebej za vključene otroke.
Več o tokratni seji Vlade RS si lahko preberete na.
www.zdruzenjeobcin.si/index.php
* * *
< SESTANEK NA TEMO DIMNIKARSKE PROBLEMATIKE