Kategorija: Novice
61. REDNA SEJA VLADE
Ljubljana, 30. 12. 2009 – Na zadnji
letošnji redni seji se je Vlada RS med drugim seznanila z Informacijo o
predhodnih aktivnostih Ministrstva za okolje in prostor na podlagi Zakona o
odpravi posledic naravnih nesreč zaradi poplave, močnega deževja in visokega
plimovanja morja med 22. in
26. decembrom 2009. Prav tako pa je sprejela Obdobni načrt za zagotavljanje varnosti cestnega prometa v letih 2010 in 2011.
Informacija o predhodnih aktivnostih
Ministrstva za okolje in prostor na podlagi Zakona o odpravi posledic naravnih
nesreč zaradi poplave, močnega deževja in visokega plimovanja morja med 22. in 26. decembrom 2009
Glede
na dejstvo, da se je vplivno območje pri tokratni naravni nesreči v veliki meri
prikrivalo z območji, ki so jih že prizadele ujme v preteklih letih, na katerih
je Ministrstvo za okolje in prostor izvedlo ali izvaja sanacije, so
predstavniki ministrstva na terenu preverili stanje na teh objektih. Skupaj s
predstavniki lokalnih skupnosti, nadzorniki izvedenih del in drugimi
strokovnjaki je bilo ugotovljeno, da so vse izvedene sanacije v preteklih letih
izjemno dobro prestale zadnje dogodke.
MOP
bo so sprejema poročila ocene neposredne škode na stvareh in predloga za
odpravo posledic naravne nesreče, ki ga Vladi RS na osnovi 11. člena ZOPNN v dveh mesecih po
nesreči predloži Ministrstvo za obrambo in je osnova za pripravo Programa
odprave posledic naravne nesreče, za katerega je na osnovi 12. člena ZOPNN
pristojen MOP, izvajalo sledeče aktivnosti:
- Spremljalo
problematiko v prizadetih občinah v času interventnega ukrepanja z
namenom, da bi čim hitreje pripravili program, vsekakor pred iztekom tri
mesečnega zakonskega roka po sprejetju poročila;
- Skupaj z občinami
bo pregledalo izvajanje že sprejetih programov sanacij v občinah, ki so
bile prizadete v prejšnjih in tej naravni nesreči ter predlagalo Vladi
rokovne in finančne dopolnitve teh programov tako, da bomo lahko takoj
začeli odpravljati posledice na objektih, ki so bili v dodatno poškodovani
v obdobju od 22. do 26. 12. 2009.
- Na vseh območjih
plazov velikega obsega bodo naročene izredne geodetske meritve premikov
površine in izredne meritve vgrajenih inklinometrov z namenom ugotovitev
morebitnih posledic intenzivnega dežja v mesecu januarju in potem v mesecu
marcu.
- Izdelali bodo obsežnejša
poročila po ostalih objektih na katerih se že izvajajo sanacijska dela po
že sprejetih programih na ogroženih območjih;
- Izdelane bodo
predloge sanacij iz pristojnosti, ki jih nalaga Zakon o vodah.
Obdobni
načrt za zagotavljanje varnosti cestnega prometa v letih 2010 in 2011
Namen
Obdobnega načrta za zagotavljanje varnosti cestnega prometa v letih 2010 in 2011 je, da z
medsebojnim povezovanjem pristojnih organov na državni ravni s samoupravnimi
lokalnimi skupnostmi in civilno družbo kar najbolj poveča izkoristek obstoječih
virov in na ta način izboljša varnost cestnega prometa.
V letošnjem letu je do 27. decembra 2009 je na
slovenskih cestah umrlo 173 ljudi, v istem obdobju lani pa 213, kar pomeni, da
smo ohranili kar 40 življenj več oziroma beležimo 19% manj umrlih, 11% manj
hudo telesno poškodovanih in 10% manj lahko telesno poškodovanih. Glede na
nacionalni program varnosti cestnega prometa je cilj, da do konca leta 2010 na
slovenskih cestah število mrtvih ne preseže 139, v letu 2011 pa da število
mrtvih na slovenskih cestah ne preseže številke 124. Na Ministrstvu za promet
se zadevajo, da je to zelo ambiciozen in optimističen cilj, ki je težko
uresničljiv, pa vendarle mu je treba slediti in ga z učinkovitim vodenjem in
nadziranjem poskušati doseči.
Za
dosego tega cilja je potrebno poleg rednih nalog, glede na obstoječe finančne
zmogljivosti, realizirati tudi predvidene ukrepe iz tega programa in zagotoviti
izvedbo načrtovanih preventivnih aktivnosti. Pravočasna in učinkovita koordinacija
med vsemi sodelujočimi bo nedvoumno prispevala k izboljšanju prometne varnosti,
hkrati pa pripomogla k doseganju cilja iz nacionalnega programa.
Obdobni
načrt vsebuje tudi načrtovane preventivne dejavnosti za področje pešcev,
alkohola, hitrosti, uporabe varnostnega pasu, varnosti voznikov enoslednih
vozil, varnosti v turistični sezoni, varnosti na nivojskih prehodih ceste in
železniške proge ter aktivnosti ob začetku šolskega leta. Vse preventivne
dejavnosti imajo tudi opredeljene nosilce posameznih aktivnosti in termine
izvedbe.
* * *
< SKUPNO NAVODILO DURS IN MŠŠ- ZNIŽANO PLAČILO VRTCA