Kategorija: Novice
45. SEJA VLADE
Ljubljana, 25.09.2009- Vlada je na včerajšnji seji med drugim določila besedilo predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o glavnem mestu RS, Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o Uradnem listu RS, Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem postopku.
Vlada določila besedilo predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o glavnem mestu RS
Vlada RS je določila besedilo predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o glavnem mestu Republike Slovenije (v nadaljevanju ZGMRS-1). Vlada je ocenila, da z ZGMRS urejeno uresničevanje pristojnosti državnih, oziroma mestnih organov na območju glavnega mesta države, zahteva posebno ureditev načina sofinanciranja razvojnih programov Mestne občine Ljubljana. Po primerjalni analizi stroškov obveznih nalog občin pa tudi, da so stroški Mestne občine Ljubljana višji prav na področjih nalog, pri katerih je dolžna upoštevati zahteve državnih organov pri vzpostavljanju ali izboljšanju pogojev za delo organov in organizacij, ki jim je po Zakonu o glavnem mestu Republike Slovenije pogoje treba zagotavljati. Zato vlada predlaga, da se z zakonom določi Mestni občini Ljubljana dodaten, višjim stroškom sorazmeren vir financiranja.
Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o glavnem mestu Republike Slovenije (ZGMRS-1) temelji na zagotavljanju lokalne samouprave in sorazmernosti virov financiranja nalog lokalnih skupnosti s stroški, ki jih imajo pri izvrševanju svojih nalog. S predlaganimi spremembami in dopolnitvami navedenega zakona se veljavna ureditev pravil urejanja medsebojnih razmerij države in Mestne občine Ljubljana, kot glavnega mesta, na območju glavnega mesta Republike Slovenije spreminja predvsem pri izvajanju razvojnih programov dogovorjenih v skladu s 5. členom zakona tako, da se omogoča sofinanciranje programov mestne občine z neposredno pogodbo, brez javnega razpisa. Z dopolnitvijo zakona se Mestni občini Ljubljana, kot glavnemu mestu Republike Slovenije, zagotavlja ustrezen vir financiranja nalog iz njene pristojnosti, s katerimi se zagotavljajo pogoji za delovanje organov in organizacij ter predstavništev v skladu z nacionalnimi interesi. Po predlogu zakona je MOL upravičena do deleža dohodnine, vplačane v predpreteklem letu, v določenem odstotku. V letu 2010 je predvideno, da MOL iz naslova tega zakona dobi 16.266.764 EUR. Ti prihodki pripadajo mestni občini od 1.1.2010, razmerje med dohodnino in stroški pa se prvič ugotavlja v letu 2013 za leto 2014 (razmerje med dohodnino in stroški financiranja nalog programov se ugotavlja vsako četrto leto). Finančne posledice zakona za leti 2010 in 2011 so že vključene v proračunsko načrtovanje.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o Uradnem listu Republike Slovenije
Vlada RS je določila besedilo predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o Uradnem listu Republike Slovenije in ga posredovala v obravnavo Državnemu zboru Republike Slovenije.
Poglavitna rešitev predlaganega zakona je v tem, da bo v skladu z novo ureditvijo uradni list izhajal samo še v elektronski obliki, tiskana izdaja pa bo opuščena. S takšno rešitvijo se bo sledilo tehnološkemu napredku na področju elektronskih komunikacij, na drugi strani pa se bo omogočilo tudi pogostejše izhajanje uradnega lista, ob hkratnem znižanju stroškov izdajanja uradnega glasila, kar bo imelo za posledico tudi znižanje cen objav predpisov. S predlaganimi rešitvami bo uradni list še vedno široko dostopen javnosti. Vsi državni organi, ki imajo uradne ure, bodo morali posameznikom zagotavljati vpogled v elektronsko izdajo uradnega lista, upravne enote in splošne knjižnice pa bodo morale le-tem zagotoviti tudi brezplačen vpogled v natis elektronske izdaje uradnega lista. Na drugi strani pa bo tudi obstajala možnost, da se posamezniki naročijo na natis elektronske izdaje uradnega lista, katere dostavo bo zagotavljalo javno podjetje Uradni list Republike Slovenije. S predlogom zakona se določa tudi, da upravljanje sistema elektronskega javnega naročanja na način gospodarske javne službe izvaja javno podjetje Uradni list Republike Slovenije.
Vlada sprejela Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem postopku
Vlada RS je na včerajšnji redni seji sprejela Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem postopku. Sprejetje novele zakona o davčnem postopku narekuje potreba po spremembi nekaterih rešitev, in sicer na podlagi spoznanj izvajanja sedanjega sistema, predlogov strokovne javnosti in davčnih zavezancev.
V spremembi zakona so sprejete naslednje rešitve:
- V praksi se je izoblikovala potreba po razširitvi podatkov, označenih kot davčna tajnost, ki jih davčni organ lahko razkrije določenim subjektom v taksativno predpisanih primerih. Gre za podatke, ki izkazujejo okoliščine v zvezi z izpolnjevanjem obveznosti zavezanca za davek.
- Predlog zakona ureja posebni primer prekinitve davčnega postopka, kadar je zaradi ugotovitve dejanskega stanja treba opraviti poizvedbo pri pristojnih organih drugih držav članic in pristojnih organih za izmenjavo podatkov.
- Predlog določa nov obnovitveni razlog. Smisel tega izrednega pravnega sredstva je v odpravi nepravilnosti pri odmeri davka tudi po dokončnosti odločbe. Na ta način se uravnotežita načelo zakonitosti in načelo pravnega varstva strank, ki zagotavlja nespremenljivost konkretnih pravnih razmerij. Davčni organ lahko v roku šestih mesecev od dokončnosti odločbe obnovi postopek. Novi obnovitveni razlog se veže na dejstvo, da je nepravilna odmera davka posledica napak, povzročenih z uporabo informacijskega sistema, ki vseh podatkov, potrebnih za določitev davčne obveznosti, ni uporabil oziroma jih ni pravilno uporabil.
- Predlagana je sprememba, ki se nanaša na obračun obresti pri vračilu davka po 97. členu, in sicer se obrestujejo plačane zamudne obresti, kadar davčni organ ne vrne preveč plačanih ali neupravičeno plačanih zamudnih obresti v zakonskih rokih za vračilo davka.
- ZP-1, kot generalni zakon, ki ureja prekrške, za zastaranje prekrškov določa dvoletni rok in omogoča drugačno ureditev v posebnem zakonu. S predlagano spremembo se tako podaljšuje rok zastaranja postopka o posebno hudih davčnih prekrških, in sicer iz dveh let na tri leta.
- Predlog zakona uvaja novost, ki omogoča poplačilo davčnega dolga tudi po zastaranju, če je davčni dolg zavarovan s hipoteko in če je pred potekom zastaranja pravice do izterjave vložen predlog za izvršbo na nepremičnino.
- če davčni zavezanec informativnega izračuna ne prejme do 15. junija tekočega leta, mora do 31. julija vložiti napoved, v kateri navede podatke, potrebne za odmero davka. V tem primeru velja, da informativni izračun ni bil vročen in torej nikoli ni postal odločba.
- Davčni zavezanec je dolžan preveriti pravilnost podatkov v informativnem izračunu. če ugotovi, da le-ti niso pravilni ali popolni, mora vložiti ugovor. Obveznost velja v primeru, če so podatki o dohodkih previsoko izkazani, pa tudi če niso izkazani oziroma so prenizko izkazani. če davčni zavezanec vloži napoved oziroma ugovarja prejetemu informativnemu izračunu, davčni organ na podlagi svojih podatkov in podatkov davčnega zavezanca izda odločbo.
- Na novo se določi, da lahko davčni zavezanec pošlje davčnemu organu podatke o upoštevanju davčnih olajšav (na primer o vzdrževanih družinskih članih) do 5. februarja tekočega leta za preteklo leto.
- Predlog opredeljuje pojem in vsebino izraza »plačnik davka«. Za plačnika davka se šteje tudi upravnik večstanovanjske stavbe, ki prejme dohodek za račun etažnih lastnikov stavbe S tem bo dosežena administrativna razbremenitev etažnih lastnikov, saj po novem etažni lastniki ne bodo dolžni oddajati posebne napovedi za odmero akontacije dohodnine od dohodka iz oddajanja premoženja v najem tudi v primeru, ko so bili skupni prostori s posredovanjem upravnika večstanovanjske stavbe oddani v najem najemojemalcem, ki so fizične osebe. V tem členu je med drugim določeno, da se za plačnika davka šteje oseba, ki za tuj račun prejme dohodek iz nematerializiranih finančnih instrumentov, od katerega se v skladu s tem zakonom ali zakonom o obdavčenju izračunava, odteguje in plačuje davčni odtegljaj.
- V praksi se je pokazala potreba po natančnejši ureditvi obveznosti plačila davčnega odtegljaja v primeru nekaterih transakcij, ki so se začele pojavljati v zadnjem času in doslej niso bile natančno oziroma posebej urejene (na primer transkacije povezane z uvedbo fiduciarnih računov po zakonu, ki ureja trg finančnih instrumentov). V številnih državah se je s širjenjem dejavnosti finančnih posrednikov ter med drugim uvajanjem fiduciarnih računov, na davčnem področju pokazala problematika pravilnega izračunavanja, odtegovanja in plačevanja davka, še posebej v primeru izplačil dohodka v tujino. Zaradi navedenega so bile na mednarodni ravni že ustanovljene posebne ekspertne skupine (OECD, EU), ki se ukvarjajo s pripravo možnih načinov reševanja te problematike. Rešitve v predlogu zakona na tem področju v splošnih okvirih sledijo primerljivim mednarodnim ureditvam.
- S predlogom se poenoti način določanja globe pri prekrških in posebno hudih prekrških.
- Predlog določa tudi pogoje in posebnosti za odmero oziroma odpis dohodnine za rezidente, ki so v obdobju 2005-2008 prejemali dohodke iz delovnega razmerja iz zaposlitve v Avstriji pri avstrijskem delodajalcu.
Strategija ohranjanja volka (Canis lupus) v Sloveniji in trajnostnega upravljanja z njim
Volk (Canis lupus) sodi med tiste živalske vrste, za katere morajo države članice po Direktivi o habitatih vzpostaviti sistem strogega varstva na njihovem naravnem območju razširjenosti in prepovedati namerno ubijanje teh vrst, vznemirjanje ali uničevanje zanje pomembnih habitatnih struktur itd.
Namen Strategije ohranjanja volka v Sloveniji in trajnostnega upravljanja z njim je ponovno zagotoviti ugodno stanje ohranjenosti volka na teritoriju Slovenije. Brez ukrepov, ki bodo zagotavljali in omogočali sobivanje s človekom, trajna ohranitev volka ne bo mogoča. Strategija zato s svojimi smernicami omogoča izoblikovanje primernega odnosa človek – volk in jo definira kot dinamično in trajno nalogo.
Strategija vsebuje tudi kratek zgodovinski pregled pojavljanja volka v Evropi in Sloveniji, predstavlja sedanje stanje v populaciji volka, določa njegov življenjski prostor ter cilje in smernice po posameznih področjih, s katerimi se bo zagotavljalo trajnostno upravljanje in ohranjanje volka v Sloveniji.
Ministrstvu za okolje in prostor, bo v roku 24 mesecev pripravilo Akcijski načrt ohranjanja volka v Sloveniji in trajnostnega upravljanja z njim za obdobje petih let.
< NA MF POSREDOVAN PREDLOG VIŠINE POVPREČNIN ZA LETO 2010 IN 2011