Kategorija: Novice
33. SEJA VLADE
Ljubljana, 24. 6. 2009 – Vlada RS se je na
33. redni seji med drugim seznanila z Informacijo o začetku priprave proračunov
za leti 2010 in
2011. Na seji pa je bilo sprejeta tudi Uredba o metodologiji za izračun
povprečnine za financiranje občinskih nalog in sprememba Uredbe o enotni
metodologiji in obrazcih za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju. Prav
tako pa je Vlada RS sprejela letno
poročilo 2008 ter Poslovni in finančni načrt 2009 Javnega sklada Republike Slovenije za razvoj kadrov in
štipendije, Program dela državne geodetske
službe za leto 2009 ter Poročilo o izvedbi letnega programa dela državne
geodetske službe za leto 2008. Vlada RS pa se je seznanila tudi z Informacijo
o pomenu in racionalizaciji delovanja javnih zavodov na področju zavarovanih
območij narave, Konsolidirano premoženjsko bilanco države in občin na dan
31.12.2008, letnim poročilom Inšpekcijskega
sveta za leto 2008 in
prenosom lastninske pravice nepremičnine v lasti RS na Občino Slovenska
Bistrica.
Informacija o začetku priprave
proračunov za leti 2010 in
2011
Ministrstvo
za finance in Služba Vlade RS za razvoj in evropske zadeve sta pripravila
Informacijo o pripravi državnih proračunov za leto 2010 in 2011. Z realizacijo
predlaganih sklepov bo že za leti 2010 in 2011 omogočeno povezati ustaljeno
pripravo ter strukturo proračuna, z razvojnimi politikami. Predpogoj za to je
potrditev klasifikacije javnofinančnih odhodkov po razvojnih politikah. Na
osnovi tega bo mogoče že za oba proračuna, ki se bosta pripravljala v
naslednjih mesecih (za leti 2010
in 2011), povezati obstoječo programsko strukturo
državnega proračuna z novo klasifikacijo razvojnih politik.
S
tem bo omogočena razprava o državnem proračunu na drugačen način, kot so bili
ministri in tudi poslanci v parlamentu, do sedaj navajeni. Pred pripravo
finančnih načrtov posameznih proračunskih uporabnikov se bodo izvedla vsebinska
pogajanja o aktivnostih, ciljih, pričakovanih rezultatih ter programskih
kazalnikih v okviru posameznih politik in med vsemi sodelujočimi institucijami.
V ta namen se bodo ustanovile delovne skupine za posamezno politiko.
Proučeno
bo, katere člene Uredbe o dokumentih razvojnega načrtovanja in postopkih za
pripravo predloga državnega proračuna in proračunov samoupravnih lokalnih
skupnosti (Uredba) je potrebno spremeniti ali dopolniti, da bodo predlagani
sklepi imeli ustrezno zakonsko podlago ter bodo lahko realizirani
(makroekonomske napovedi UMAR, povezava razvojnih politik z obstoječo
programsko strukturo..).
Strategija
razvoja Slovenije je krovni razvojni dokument (2005), ki se ne osredotoča samo
na gospodarski razvoj, ampak na vse razvojne segmente z razvojnimi prednostnimi
nalogami, podprtimi tudi z ukrepi in drugimi nalogami, ki naj bi jih vlada
izvedla predvsem v prvih dveh letih po sprejetju strategije. Del teh nalog je
bil pozneje operacionaliziran v gradivu Okvir gospodarskih in socialnih reform
za povečanje blaginje v Sloveniji (2005), del pa v Resoluciji o nacionalnih
razvojnih projektih za obdobje 2007–2023 (2006). V osnovi pa je za izvedbo
ciljev strategije na nacionalni ravni pripravljen Državni razvojni program za
enako obdobje z vsemi svojimi pomanjkljivostmi. Vzporedno je potekala priprava
programskih dokumentov, potrebnih za črpanje evropskih sredstev, ki zajemajo
precejšni del razvojnih sredstev. Skupno tem »izvedbenim dokumentom« je, da
zajemajo več različnih politik in imajo med seboj skupne točke, ali pa del
pomembnih politik ni zajet zaradi ciljev dokumentov (na primer socialni
razvoj), ter dodatno ni zajetih vseh virov (na primer vlaganje v energetsko
infrastrukturo v državnem razvojnem programu). V Sloveniji še vedno ne
spremljamo natančno, koliko nas stane posamezen program (koliko je porabljenega
in kaj zato pridobimo), premalo se govori o racionalizacijah, ocenjevanju
učinkovitosti in uspešnosti javne uprave, ki sledi iz izvrševanja zastavljenih
ciljev. Proračunsko načrtovanje izhaja iz želenih sredstev in ne obratno iz
potreb za doseganje prioritet in ciljev. Državljane pa zanimajo rezultati,
koristi, ki jih imajo, in ne le namere. Ob nadaljevanju sedanjih neustrezno urejenih
razmer in krizi lahko pride do še večjega neskladja med vse bolj omejenimi
javnofinančnimi sredstvi in razvojnimi potrebami, kar bo prej ali slej vplivalo
tudi na gospodarsko rast in konkurenčnost ter na socialno in okoljsko področje.
V
skladu z Uredbo in pogovori ter posameznimi priporočili Računskega sodišča se z
gradivom vzpostavlja enovit sistem spremljanja (nadzor). Prav tako mora SVEZ v
skladu z Uredbo predlagati Vladi RS ukrepe za odpravo neskladij med sprejetimi
strateškimi dokumenti in državnim proračunom.
Cilj
delovnih skupin je, da uresničijo namen uvedbe ciljno usmerjenega programskega
poračuna, in sicer:
·
zasuk na cilje
in vrednotenje zastavljenih ciljev, vpeljava menedžerskega principa vodenja v
državno upravo (modernizacija javnega sektorja);
·
vzpostavitev
srednjeročnega finančnega okvirja in vrednotenja razvojnih politik;
·
povečati
učinkovitost in uspešnost posameznih politik na pregleden način, ki bo
razumljiv vsakdanjemu uporabniku.
Rokovnik
priprave in sprejemanja predloga državnih proračunov za leti 2010 in 2011:
·
3. julij:
Obvezno izobraževanje ministrov, državnih sekretarjev, direktorjev direktoratov
in generalnih sekretarjev ministrstev;
·
do 10. julija:
napoved makroekonomskih okvirov do leta 2013, sprejetje klasifikacije
javnofinančnih odhodkov po razvojnih politikah, predlog sprememb in dopolnitev
Uredbe o dokumentih razvojnega načrtovanja in postopkih za pripravo predloga
državnega proračuna in proračunov samoupravnih lokalnih skupnosti, določitev
državnih razvojnih prioritet po razvojnih politikah za obdobje naslednjih 4
let;
·
od 24. junija do
24. julija: priprava osnutka srednjeročnega scenarija in fiskalnega pravila za
2010 – 2013 v okviru proračunskega memoranduma, priprava gradiva za proračunsko
sejo vlade;
·
24. julija:
proračunska seja vlade;
·
do 28. julija:
navodilo za pripravo proračuna, priprava podatkov (navodila za pripravo matrike
logičnega okvirja (LFA), ki bo služila za pripravo obrazložitev ter pripravo
ciljev in kazalnikov in finančnih tabel) ter usklajevanje vsebine in priprava
ciljev in kazalnikov za posamezne podprograme v delovnih skupinah;
·
od 28. julija do
21. avgusta: priprava finančnih načrtov s strani PFN, na osnovi pripravljenih
podprogramov v delovnih skupinah oziroma v predhodni vrstici sprejeti končni
razrez do ravni podprogramov;
·
od 21. avgusta
do 18. septembra: usklajevanja predloga proračunov in priprava gradiva za
končno obravnavo na vladi;
·
24. septembra:
končni predlog proračunov obravnavan na vladi;
·
30. septembra:
predložitev predloga proračuna ter memoranduma v DZ.
Več o sprejetih sklepih Vlade RS si lahko preberete na:
www.zdruzenjeobcin.si/index.php
* * *
< PREDSEDSTVO NA MOP O PROBLEMATIKI SPREJEMANJA OPN