Kategorija: Novice
31. REDNA SEJA VLADE
Ljubljana, 11. 6. 2009 – Vlada RS je na
tokratni redni seji med drugim sprejela Uredbo o ukrepih kmetijske strukturne
politike in kmetijske politike razvoja podeželja in se seznanila z izhodišči za
pripravo podnebnih politik Republike Slovenije in Zakona o Podnebnih spremembah.
Prav tako pa je Vlada RS obravnavala stanje števila zaposlenih v javnem
sektorju in sprejela usmeritve organom državne uprave glede izvajanja politike
zaposlovanja v javnem sektorju v letu 2009.
Uredba o ukrepih kmetijske strukturne politike in
kmetijske politike razvoja podeželja
Uredba
skladno s pravili pomoči »de minimis« določa ukrepe in vrste državnih pomoči za
mala in srednje velika podjetja, združenja in fizične osebe, ki se ukvarjajo s
proizvodnjo kmetijskih proizvodov. Za ta namen so letos predvidena sredstva v
skupni višini dobrih 417 tisoč evrov.
Namen
izvajanja ukrepov iz te uredbe je ohranjanje kmetijske dejavnosti in
poseljenosti slovenskega podeželja ter ustanavljanje novih in še posebej
vzdrževanje že postavljenih shem kakovosti za kmetijske proizvode (pridelke ali
živila).
Opredeljuje
upravičence, upravičene stroške, pogoje, merila, postopke, višino sredstev ter
finančna merila za izvajanje ukrepov, kot so pomoč za dokončanje komasacijskih
postopkov, podpora strokovnim prireditvam, stanovskemu in interesnemu
združevanju, spodbujanje proizvodnje kakovostnih kmetijskih proizvodov in
kontrola zaščitenih kmetijskih pridelkov ali živil.
Vlada
je uredbo že obravnavala na seji 14. maja. Zaradi določenih tehničnih popravkov
uredba v Uradnem listu RS ni bila objavljena in jo je Ministrstvo za kmetijstvo,
gozdarstvo in prehrano ponovno uvrstila v obravnavo na današnjo sejo vlade. Pri
uredbi ni prišlo do vsebinskih popravkov.
Izhodišča za pripravo podnebnih politik
Republike Slovenije in Zakona o Podnebnih spremembah
Slovenija
mora oblikovati ustrezne politike in ukrepe, s katerimi bomo kot družba dosegli
ustrezen odziv v zvezi z blaženjem podnebnih sprememb in prilagajanjem nanje.
če želimo celovito in usklajeno blažiti podnebne spremembe in izvesti vse
potrebno za prilagajanje nanje, moramo v zvezi s tem najprej oblikovati jasno
politiko države ter ustrezne pravne instrumente, ki bodo določali pravila
ravnanja za državne organe, organe lokalnih skupnosti ter za pravne in fizične
osebe.
Zaradi potrebnih strukturnih sprememb je pri
spoprijemanju s podnebnimi spremembami ključna vloga države. Določiti mora
cilje, ki jih želimo doseči ter politike in ukrepe, s katerimi bodo ti cilji
doseženi ter zagotoviti finančna
sredstva, ki so potrebna za izvajanje politik in ukrepov. Država mora torej
oblikovati kratkoročno, srednjeročno in dolgoročno politiko v zvezi s
podnebnimi spremembami.
Obseg in raven ukrepov ter časovni okvir izvajanja
blaženja podnebnih sprememb in prilagajanja nanje bodo brez dvoma močno
vplivali na prihodnjo konkurenčnost gospodarstva Slovenije in družbe nasploh,
zato je potrebno opredelitikaj in
kdaj je treba narediti ter predvideti vpliv ukrepov na gospodarstvo. Določiti
je treba cilje in izhodišča, ki jih imamo kot država glede spoprijemanja s
podnebnimi spremembami in pri tem v polni meri izkoristiti sinergije
narodno-gospodarskih in socialnih dejavnikov.
Ukrepanje
v zvezi z blaženjem podnebnim sprememb lahko omogoči Sloveniji povečanje
konkurenčnosti njenega gospodarstva (izboljšanje obstoječih in uvajanje novih
tehnologij, idr), odpiranje novih
delovnih mest, bolj uravnotežen regionalni razvoj, učinkovito prilagajanje na
neizogibne podnebne spremembe ter blaženje njihovih posledic. Posebej pomembna so
področja: proizvodnja električne energije in toplote, promet, predelovalne in
storitvene dejavnosti, gospodinjstva, kmetijstvo in gozdarstvo, ravnanje z
odpadki ter prostorsko načrtovanje in razvoj mest.
V
zvezi s prilaganjem podnebnim spremembam so posebej pomembna področja: zdravja
in socialne varnosti, kmetijstva in gozdarstva, biotske raznovrstnosti,
upravljanja z vodami (poplave, erozija, suše idr.), gospodarstva, cest,
železnic, žičnic, letališč, pristanišča, energetskih objektov in objektov
infrastrukture javnih služb, stavbnega fonda, prostorskega načrtovanja in
razvoja mest.
V
zvezi z blaženjem in prilaganjem podnebnim spremembam pa so pomembne tudi
horizontalne politike na področjih raziskovanja in razvoja, fiskalne politike
ter vzgoje in izobraževanja.
Zakonski
okvir za soočanje Slovenije s podnebnimi spremembami bi se torej moral nanašati
na:
1.
Oblikovanje in določanje politike države
·
Programa/strategije
RS za blaženje in prilagajanje podnebnim spremembam,
·
Sektorskih
programov blažitve podnebnih sprememb in prilagajanja nanje,
· Načina
usklajevanja sektorskih načrtov med seboj.
2.
Sodelovanje javnosti pri oblikovanju državne politike
3.
Organiziranost državne uprave ter njeno kadrovsko usposobljenost za izvedbo
načrtovanje, izvajanje in spremljanje politik in ukrepov
4.
Pravne instrumente/ukrepe namenjene blaženju podnebnih sprememb in prilagajanju
nanje
5.
Načine financiranja izvedbe ukrepov blažitve podnebnih sprememb in prilagajanja
nanje.
Pri
tem so lahko omenjena vprašanja v celoti ali deloma urejena v posebnem Zakonu o
podnebnih spremembah.
Izvajanje politike zaposlovanja v
javnem sektorju
Vlada
se je že v začetku mandata soočila s podatki o gibanju števila zaposlenih v
javnem sektorju, pri čemer je ugotovila, da gibanje števila v državni upravi in
v nekaterih osebah javnega prava nadzoruje v okviru skupnega in zbirnega
kadrovskega načrta, medtem ko spremljanje števila zaposlenih v celotnem javnem
sektorju ni vključeno v enoten kadrovski načrt, ampak se ureja v okviru
posameznih finančnih in kadrovskih načrtov določenih oseb javnega prava. Glede
na splošno ekonomsko stanje in s tem povezane ukrepe za blažitev posledic
finančne krize se je Vlada RS odločila, da je treba tudi na področju
zaposlovanja v javnem sektorju sprejeti določene ukrepe, ki bodo prispevali k
racionalni rabi javnih sredstev ter k preglednejšemu stanju na področju gibanja
in števila zaposlenih v javnem sektorju. Usmeritve in odločitve vlade, ki
vključujejo obveznost pristojnih ministrstev glede spremljanja gibanja števila
zaposlenih, se nanašajo na del javnega sektorja, in sicer na javne agencije,
javne sklade, javne zavode in javne gospodarske zavode in druge osebe javnega
prava, če so posredni uporabniki državnega proračuna. Sicer pa so podatki o
številu zaposlenih, pripravljeni v skladu z metodologijo AJPES (število
zaposlenih je izračunano na podlagi opravljenih ur), dostopni na spletni strani
AJPES, in sicer po mesecih, izračunani na podlagi opravljenih ur.
S
ciljem racionalizacije javnega sektorja in javne porabe sredstev ter tudi
spremljanje števila zaposlenih pri tistih osebah javnega prava, kjer imajo
resorna ministrstva pristojnosti, da vplivajo na njihovo organiziranost in
zaposlovanje, je vlada sprejela naslednje usmeritve glede ravnanja s kadri in
izvajanja politike zaposlovanja:
1. Pristojna
ministrstva in vladne službe za osebe javnega prava s svojega delovnega
področja v skladu s sprejetimi sklepi in ukrepi vlade za racionalizacijo in
optimizacijo poslovanja javnega sektorja:
- preverijo
stanje in gibanje števila zaposlenih v osebah javnega prava v okviru
svojega delovnega področja ter nadaljujejo z aktivnostmi za sistemske in
organizacijske spremembe, pri čemer sledijo cilju zniževanja števila zaposlenih tako, da
bo število zaposlenih v letu 2009 za 2 % nižje glede na dovoljeno število
zaposlenih konec leta 2008,
- mesečno
spremljajo število zaposlenih po posameznih osebah javnega prava v skladu
s predlagano metodologijo ter v primeru nadomestnih zaposlitev priporočajo
osebi javnega prava, da realizira zaposlitev, kadar ni možno z
reorganizacijo dela zaradi vrste in vsebine nalog zagotoviti opravljanja
nalog z že zaposlenimi javnimi uslužbenci.
2.
Pristojna
resorna ministrstva naložijo osebam javnega prava s svojega področja, da
preverijo sprejete programe dela, finančne in kadrovske načrte za leto 2009 ter
predlagajo možne racionalizacije poslovanja, predlagane ukrepe pa dosledno
upoštevajo tudi pri pripravi programov dela, finančnih in kadrovskih načrtov za
leto 2010 ob upoštevanju vsebine, vrste ter načina izvajanja nalog.
3. Pristojna
ministrstva proučijo ustreznost organiziranosti področja v smislu števila
samostojnih pravnih oseb in nivojev njihove organiziranosti, preverijo možnosti
za racionalizacijo, vrste organizacijskih oblik in možnosti zmanjšanja števila
pravnih oseb ter združevanja poslovnih procesov in predlagajo ustrezne rešitve.
4.
Pristojna
ministrstva proučijo ustreznost veljavnih standardov in normativov, ki določajo
organizacijo in kadrovsko zasedbo ter tam, kjer se pokaže, da so standardi ali
normativi neustrezni, da ne odražajo več dejanskih potreb, pristopijo k njihovi
posodobitvi. Po potrebi pristopijo tudi k spremembam in dopolnitvam zakonskih
in podzakonskih aktov, ki te standarde določajo.
5.
Pristojna
ministrstva na področjih, kjer standardov in normativov ni, takoj pričnejo z
aktivnostmi za njihovo pripravo.
* * *
< DANES STOPIL V JAVNO RAZPRAVO PREDLOG ZAKONA O ZDRAVSTVENI DEJAVNOSTI