Kategorija: Novice
29. REDNA SEJA VLADE
Ljubljana, 28. 5. 2009 – Vlada RS je na
svoji redni 29. seji sprejela Predlog zakona o spremembi Zakona o sistemu plač
v javnem sektorju, Resolucijo o nacionalnem programu varstva pred naravnimi in
drugimi nesrečami v letih 2009 do 2015 ter Uredbo o spremembah in dopolnitvah
Uredbe o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v
Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013. Vlada RS je sprejela tudi Statistično
poročilo o javnih naročilih za leto 2007, se seznanila s Poročilom o zniževanju
stroškov državne uprave pri oddaji javnih naročil in obrazložila sprejet
Rebalans proračuna za leto 2009. Prav tako pa je Vlada sprejela mnenje o
zahtevi Računskega sodišča za začetek postopka za oceno ustavnosti in
zakonitosti.
Predlog Zakona
o sistemu plač v javnem sektorju
Razlog
za predlagano spremembo zakona je upoštevanje načela enakega obravnavanja
javnih uslužbencev in funkcionarjev, zaradi česar se predlaga premik odprave
zadnje tretjine plačnih nesorazmerij za funkcionarje s 1. julija 2009 na 1.
december 2010. Predlog zakona zasleduje načelo enakega obravnavanja
funkcionarjev in javnih uslužbencev glede dinamike odprave plačnih
nesorazmerij, cilj predlaganega zakona pa je prihranek javnofinančnih sredstev,
ki so namenjena za plače funkcionarjev.
Sprejem
spremembe tega zakona po nujnem postopku se predlaga zaradi navedenega premika
zadnje tretjine odprave plačnih nesorazmerij za funkcionarje. Omenjeni premik
je potreben zaradi tega, ker je skrajni rok za odpravo zadnje četrtine plačnih
nesorazmerij za javne uslužbence, v skladu s Kolektivno pogodbo za javni
sektor, prav tako 1. december 2010. Z uskladitvijo obeh skrajnih rokov za
odpravo plačnih nesorazmerij, tako za funkcionarje kot tudi za javne
uslužbence, se preprečijo težko popravljive posledice za delovanje države, ki
bi lahko nastale zaradi neenakega obravnavanja funkcionarjev in javnih
uslužbencev glede dinamike odprave plačnih nesorazmerij.
Ocenjeno
znižanje proračunskih odhodkov za plače funkcionarjev zaradi premika zadnje
tretjine odprave plačnih nesorazmerij s 1. 7. 2009 na 1. 12. 2010 bo v obdobju
julij 2009 – november 2010 (za 17 mesecev) znašalo 3,5 mio €, od tega v letu
2009 (za 5 mesecev) 1,0 mio € in v letu 2010 (za 12 mesecev) 2,5 mio €.
Ekonomska
ocena stanja v Sloveniji, glede na pričujočo finančno krizo in predvideno
gospodarsko recesijo je zahtevala ustrezne ukrepe tudi na področju plač v
javnem sektorju, tako za funkcionarje kakor tudi za javne uslužbence. Urad za
makroekonomske analize (UMAR) je ocenil, da bi brez ukrepov rast plač v javnem
sektorju znašala v letu 2009 9,9%, v letu 2010 pa 8,6%. Z ukrepi na področju
plač v javnem sektorju, in sicer: znižanjem plač funkcionarjem za 4%,
zadržanjem predvidne uskladitev osnovnih plač direktorjev v javnem sektorju, z
ne izvedbo splošne uskladitve plač v mesecu juliju 2009, z izplačilom regresa v
višini, dogovorjeni za leto 2008, z ukinitvijo izplačevanja redne delovne
uspešnosti, z omejitvami pri izplačilih povečanega obsega dela ter s premikom
tretje četrtine odprave plačnih nesorazmerij za javne uslužbence s 01.09.2009
na 01.01.2010 se bodo javno finančni odhodki zmanjšali za 103 mio €. Rast plač
je zaradi izvedbe predlaganih ukrepov UMAR ocenil v letu 2009 na 6,6%.
Resolucija o nacionalnem programu
varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v letih 2009 do 2015
Bistveni
namen resolucije je določiti temeljne cilje in razvoj varstva pred naravnimi in
drugimi nesrečami v obdobju do vključno leta 2015. Izhodišče pri tem je
doseženo stanje pri razvoju celotnega sistema, uveljavitev sprememb
normativnih, organizacijskih in drugih rešitev, sprejetih v zadnjih treh letih,
zlasti pa prilagajanje sistema sodobnim virom ogrožanja, kot so podnebne
spremembe..
Takšen
pristop je zahteval dvakratno medresorsko usklajevanje predloga programa, z
nekaterimi resorji, kot je Ministrstvo za finance, pa tudi večkratno. Program je
usklajen z vsemi nevladnimi organizacijami, ki sodelujejo v sistemu varstva
pred naravnimi in drugimi nesrečami. Upoštevali smo mnenja in predloge, ki so
jih dale nekatere množične nevladne organizacije, ki vplivajo na preventivo. Bistveno
za nastanek predloga resolucije je, da smo zaradi hitrega poglabljanja recesije
morali korenito zmanjšati raven zastavljenih ciljev in jih prilagoditi
dejanskim možnostim države.
Pri
oceni stanja je bistveno predvsem to, da je varstvo pred naravnimi in drugimi
nesrečami uveljavljeno kot enoten ter celovit podsistem nacionalne varnosti, ki
se prožno in učinkovito odziva na vse vrste nesreč. Z vidika ciljev je pomembna
krepitev preventive, posodabljanje opazovalnih omrežij, reorganizacija sil za
zaščito, reševanje in pomoč, krepitev usposabljanja in zagotavljanja
pripravljenosti na sodobne vire ogrožanja, in sicer podnebne spremembe,
živalske bolezni, pandemije itn. Na mednarodnem področju je cilj aktivna vloga
v okviru Evropske unije in regije. Predvideno
je nadaljnje dopolnjevanje meteoroloških in hidroloških sistemov ter enotnega
informacijsko-komunikacijskega sistema za zaščito, reševanje in pomoč.
Rezerve
na državni ravni bodo prilagojene potrebam, ki jih narekujejo nesreče zaradi
vremenskih in podobnih ujm. Odgovorni želijo zadržati raven priprav za
obvladovanje nalezljivih živalskih bolezni. Ĺ e naprej bodo krepili priprave za
nesreče na morju. Pri
silah je bistveno, da bo reorganizirana Civilna zaščita in bo korenito
zmanjšana na 3000 do 5000 pripadnikov, s poudarkom na uvajanju pogodbene službe
in tistih nalogah, ki jih ne opravljajo poklicne ali prostovoljne reševalne
službe. Zmanjšane bodo razlike med usposobljenostjo prostovoljnih in poklicnih
operativnih gasilcev.
Pri drugih reševalnih službah ne bo bistvenih sprememb,
le pri Rdečem križu je večina nalog prilagojena današnjim potrebam in možnostim.
Nove zmogljivosti vojske bodo vključene tudi v zaščito in reševanje. Z vidika
organizacijske krepitve bo pomembna naloga prenos dela pristojnosti na
novoustanovljene pokrajine.
Na
področju izobraževanja in usposabljanja sta ključna posodobitev podcentrov v
Sežani in Pekrah ter začetek izobraževanja gasilcev na VI. stopnji. V javnem
šolstvu bodo poskušali kar najbolj uveljaviti izbirni predmet varstvo pred
naravnimi in drugimi nesrečami v osnovnih šolah.
Najnujnejša
materialna osnova za ohranjanje dosežene ravni odzivnosti in učinkovitosti
najrazličnejših reševalnih služb ter sistema kot celote je dosežena s prvim
rebalansom državnega proračuna, po katerem naj bi se za delovanje Uprave RS za
zaščito in reševanje namenjalo približno 28 milijonov evrov in za požarni sklad
približno 7 milijonov evrov, izdatki občin pa bi bili od 44 do 45 milijonov
evrov. To že pomeni, da bo kljub zakonski obveznosti mogoče prevzeti od občin
sirene javnega alarmiranja namesto do leta 2011 šele 2015, da bo treba vse programe
opremljanja podaljšati do leta 2015, prav tako bo tudi dograditev obeh
podcentrov v Sežani in Pekrah končana dve leti pozneje.
Morebitno
nadaljnje zmanjševanje sredstev za zaščito in reševanje v državnem ter
občinskih proračunih bo neposredno pomenilo poseganje v delovanje posameznih
služb in njihovo manjšo učinkovitost, posledično pa se bo to odrazilo na
zmanjšani varnosti.
Več o sprejetih sklepih na tokratni seji Vlade RS si lahko preberete na:
www.zdruzenjeobcin.si/index.php
* * *
< PREDSEDSTVO ZOS NA SREČANJU Z MINISTROM LUKŠIČEM