Kategorija: Novice
15. SEJA VLADE
Ljubljana, 27.02.09 - Vlada Republike Slovenije je na svoji redni seji 26.02.09 med drugim sprejela Rebalans proračuna, ker je upoštevan dogovor z reprezentativnimi združenji o višini povprečnine in Dopolnilo Izvedbenega programa razvojne pomoči občinam Bovec, Kobarid in Tolmin za leto 2009.
Vlada sprejela Rebalans državnega proračuna za leto 2009
Vlada RS je na seji sprejela Rebalans državnega proračuna za leto 2009. Državni proračun za leto 2009 je bil pripravljen in sprejet konec leta 2007. V obdobju od konca leta 2007 do danes so se gospodarske razmere, v svetu in pri nas, zelo spremenile, zato je potrebna sprememba proračuna. Po predlaganem rebalansu naj bi primanjkljaj državnega proračuna znašal 2,9%BDP, javnofinančni primanjkljaj konsolidirane javne blagajne pa bo predvidoma znašal 3,4%BDP.
Glavne značilnosti rebalansa državnega proračuna za leto 2009 so:
1. zmanjšanje vseh proračunskih prihodkov, še posebej davčnih, pod raven
lanskega leta, kar je vlada delno nadomestila s spremenjeno trošarinske
politike,
2. zagotavljanje dodatnih sredstev za pokrivanje vseh zakonskih obveznosti, ki
so bile v sprejetem proračunu načrtovane prenizko oziroma sploh niso bile
načrtovane v višini 590 mio EUR,
3. financiranje protikriznih ukrepov v obsegu 600 mio EUR,
4. poudarek na vseh programih, ki zagotavljajo dolgoročen razvoj in ki
spodbujajo gospodarsko aktivnost,
5. omejevanje izdatkov za plače skladno z dogovorom s sindikati,
6. spoštovanje mnenje računskega sodišča glede izkazovanja proračunskih
odhodkov.
Rebalans proračuna Republike Slovenije za leto 2009 je potrebno sprejeti zaradi spremenjenih ekonomskih razmer ob koncu lanskega leta, drugačna gibanja nekaterih makroekonomskih kazalcev v lanskem letu in nove makroekonomske napovedi za letošnje leto, ki v veliki meri odstopa od napovedi, ki so bile upoštevane ob pripravi proračuna za leto 2009 (november 2007). Makroekonomske napovedi kažejo na močno upadanje gospodarske rasti, saj naj bi ta bila komaj 0,6%, izvoz naj bi v najboljšem primeru ostal na ravni preteklega leta, uvoz pa se bo zmanjšal. Inflacija bo ostal na ravni dobrega odstotka. To vpliva na poslabšanje proračunske slike v primerjavi s sprejetim proračunom. Prihodki državnega proračuna se bodo zmanjšali za 0,5% BDP, odhodki pa se bodo povečali za 2% BDP.
Državni zbor je po sprejemu državnega proračuna za leto 2009 sprejel kar nekaj zakonov, ki v sprejetem proračunu nimajo zagotovljenih sredstev za izvajanje. V spodnji tabeli je prikaz potrebnih dodatnih sredstev zaradi premalo zagotovljenih sredstev v sprejetem proračunu in pomeni dodatne obveznosti za državnega proračuna.
Potrebna dodatna sredstva za zakonske obveznosti v mio EUR
Plače v državnih organih in javnih zavodih 142.0
Socialni transferi 213.3
Gospodarske javne službe v železniškem prometu 28.0
Zakon o delnem subvencioniranju polnega delovnega časa
(Uradni list RS, št. 5/09) 230.4
Zakon o duševnem zdravju (sofinanciranje mreže zastopnikov
na področju duševnega zdravja) (Uradni list RS, št. 77/08) 0.2
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o vrtcih
(Uradni list RS, št. 25/08) 10.2
Zakon o subvencioniranju dijaške prehrane
(Uradni list RS, št. 45/08) 32.9
Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o javnem
financiranju visokošolskih in drugih zavodov, članic univerz,
od leta 2004 do leta 2008 (Uradni list RS, št. 99/08) 14.9
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o zagotavljanju
sredstev za nekatere nujne programe RS v kulturi
(Uradni list RS, št. 77/08) 16.3
Subvencioniranje tržnih najemnin in najema hišniških stanovanj 0.9
vplačila v proračun EU 53.0
Finančna izravnava, ki po Zakonu o financiranju občin pripada občinam 42.7
Poplačila obveznosti iz naslova vračil vlaganj v javno telekomunikacijsko
omrežje 50.0
SKUPAJ 834,8
Dopolnilo Izvedbenega programa razvojne pomoči občinam Bovec, Kobarid in Tolmin za leto 2009
Dopolnilo Izvedbenega programa razvojne pomoči občinam Bovec, Kobarid in Tolmin za leto 2009 (SOčA 2009) je pripravljeno zato, ker je bilo na osnovi Javnega razpisa za spodbujanje zaposlovanja in samozaposlovanja kadrov z najmanj srednješolsko izobrazbo na območju občin Bovec, Kobarid in Tolmin v letu 2008 realiziranih 31 novih zaposlitev in samozaposlitev, kar je precej več od načrtovanega števila. Upravičeni stroški subvencij, ki zajamejo obdobje 24 mesecev po datumu zaposlitve, tako za leto 2009 že presegajo sredstva, predvidena na tem instrumentu. Dodatna sredstva na tem instrumentu so potrebna tudi zaradi obveznosti novih zaposlitev iz letu 2007.
Ker pa je tudi v letu 2009 pričakovati od 7 do 10 novih zaposlitev (na osnovi obveznosti iz javnih razpisov za spodbujanje začetnih investiciji iz preteklih let in iz obveznosti štipendiranja), je javni razpis za spodbujanje zaposlovanja in samozaposlovanja predviden tudi v letu 2009. Zato je sredstva za ta instrument potrebno zagotoviti v obsegu 250.000 EUR (v primerjavi s 169.000 EUR v potrjenem izvedbenem programu za leto 2009).
Za zagotovitev potrebnih sredstev so za 5.000 EUR zmanjšana sredstva na Ukrepu III - Instrumentu I: Ĺ tipendiranje, preostanek pa je zagotovljen iz zmanjšanja sredstev na Ukrepu II: Pospeševanje podjetniških vlaganj, razvoj gospodarstva in odpiranje novih delovnih mest.
Iz Ukrepa II: Pospeševanje podjetniških vlaganj, razvoj gospodarstva in odpiranje novih delovnih mest pa se manjši del sredstev v višini 12.000 EUR prenese tudi na Ukrep III - Instrument III: Spodbujanja izobraževanja in usposabljanja, saj imajo podjetja že predvidene aktivnosti na tem področju.
< DOGOVORJENA VIŠINA POVPREČNINE ZA LETO 2009 JE 538,45 EUR