Kategorija: Novice
131. SEJA VLADE
Ljubljana, 21. 4. 2011 – Na 131. redni seji je Vlada RS sprejela novelo Zakona o socialno varstvenih prejemkih, novelo Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev in novelo Zakona o volitvah v državni zbor. Vlada RS pa je prav tako sprejela mnenje o predlogu novele Zakona o poslancih in mnenje o predlogu novele Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije in stališče do mnenja Državnega sveta k istemu zakonu. Ministri so na seji sprejeli tudi Program odprave posledic neposredne škode na stvareh zaradi posledic poplav v času med 22. in 26. decembrom 2009 za leti 2011 in 2012, seznanila pa se je tudi s Poročilom o delu inšpekcije za sistem javnih uslužbencev v letu 2010 in poročilom o slovenskem predsedovanju Alpski konvenciji.
Predlog
zakona o spremembah in dopolnitvi Zakona
o socialnovarstvenih prejemkih
Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev
ureja postopek uveljavljanja pravic iz javnih sredstev, vsebinsko urejanje
določenih pravic, pa naj bi bilo urejeno v posameznih zakonih. Med pravice iz
javnih sredstev ta zakon uvršča tudi pravici do denarne socialne pomoči in do
varstvenega dodatka, ki sta vsebinsko urejeni v Zakonu o socialnovarstvenih
prejemkih. Ta zakon je začel veljati 10. 8. 2010, uporabljati pa naj bi se
začel 1. 6. 2011. Ker je izvajanje ZSVarPre vezano na ZUPJS (vrstni red
uveljavljanja pravic) in ker je v postopku predlog Zakona o spremembah in
dopolnitvah Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, s katerim se
predlaga zamik začetka uporabe zakona za pravici do denarne socialne pomoči in
do varstvenega dodatka na 1. 1. 2012, je potreben tudi zamik začetka uporabe
tega zakona na 1. 1. 2012.
Glavni razlog za
spremembo začetka uporabe zakona je v zamiku pri dokončnem oblikovanju modela
vrednotenja nepremičnin, ki naj bi bil vzpostavljen novembra 2011 ter v zamiku
pri vzpostavitvi centralne evidence udeležencev vzgoje in izobraževanj in
visokošolskega izobraževanja, kar vse vpliva na vzpostavitev informacijskega
sistema za podporo izvajanja ZSVarPre oziroma ZUPJS.
S predlaganim
zamikom začetka uporabe zakona se pričakuje, da se bo prehod na nov sistem
odločanja in dodeljevanja pravic iz javnih sredstev opravil kvalitetnejše,
hitreje, z manj zaostanki in tudi lažje za tiste, ki bodo vodili postopke
odločanja o pravicah iz javnih sredstev.
Zaradi sprememb na
področju družbenega varstva duševno in telesno prizadetih oseb se predlaga, da
se členi prehodnih in končnih določb ZSVarPre spremenijo na način, da se
pravici do nadomestila za invalidnost ali dodatka za tujo nego in pomoč po
Zakonu o družbenem varstvu duševno in telesno prizadetih oseb z novim začetkom
uporabe ZSVarPre ne preneseta v sistem socialnovarstvenih prejemkov oziroma
ostaneta urejeni v ZDVDTP in se zato iz prehodnih in končnih določb, ki urejajo
njun prenos v sistem socialnovarstvenih prejemkov, brišeta.
Vlada RS pa predlaga tudi eno
dopolnitev, in sicer, da se v lastni dohodek samske osebe ali družine, ki
uveljavlja pravico do denarne socialne pomoči oziroma pravico do varstvenega
dodatka, šteje tudi nadomestilo za invalidnost po ZDVDTP. Nadomestilo za
invalidnost po ZDVDTP namreč predstavlja sredstva za preživetje invalidov, zato
se mora navedeni dohodek šteti v lastni dohodek samske osebe ali družine.
Predlog
zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih
sredstev
Zakon o uveljavljanju
pravic iz javnih sredstev je začel veljati 14. 8. 2010, uporabljati pa naj bi
se začel 1. 6. 2011, razen določb, ki se nanašajo na državo štipendijo, znižano
plačilo vrtca, subvencijo za malice za učence in dijake, subvencijo kosila za
učence ter subvencijo prevoza za dijake in študente, ki naj bi se začele
uporabljati 1. 9. 2011.
Cilj lansko leto
sprejetega zakona je preglednejši in za uporabnika preprostejši sistem
socialnih transferjev, ki bo omogočil, da bodo pomoč dobili tisti, ki jo res
potrebujejo, preprečil bo izkoriščanje in zlorabo sistema, hkrati pa
posameznikom čim bolj poenostavil uveljavljanje posameznih pravic in zagotovil
spodbude posameznikom za aktivno reševanje njihove situacije in aktivno
vključevanje v družbo. Sprejete rešitve predstavljajo poenostavitev sistema
socialnih transferjev, odvisnih od gmotnega položaja družine, njegovo večjo
preglednost in večjo učinkovitost ter manjšo možnost zlorab. Zakon bo enotno
uveljavljanje vseh 13 pravic iz javnih sredstev omogočil:z vzpostavitvijo centralne evidence pravic iz javnih sredstev in
povezave informacijskih sistemov, z vzpostavitvijo enega mesta odločanja, s
poenotenjem elementov, ki vplivajo na odločitev o socialnih pravicah, s
spremembo kriterijev za upravičenost do socialnih pravic, pri čemer je mogoče
vključiti tudi spodbude za zaposlovanje oziroma aktivno družbeno vključevanje
prejemnikov.
S predlaganimi spremembami in dopolnitvami Vlada RS
predlaga zamik začetka uporabe zakona na 1. 1. 2012,torej za tri oziroma šest mesecev, odvisno od posamezne pravice.
Glavni razlog za spremembo začetka uporabe zakona je v zamiku pri dokončnem
oblikovanju modela vrednotenja nepremičnin, ki naj bi bil vzpostavljen novembra
2011 ter v zamiku pri vzpostavitvi centralne evidence udeležencev vzgoje in
izobraževanj ter visokošolskega izobraževanja, kar vse vpliva na vzpostavitev
informacijskega sistema za podporo izvajanja Zakona o uveljavljanju pravic iz
javnih sredstev.
Za
uspešen začetek uporabe zakona je torej potrebna vzpostavitev centralne
evidence pravic iz javnih sredstev, za pridobivanje podatkov o teh pravicah pa
je potrebno, da so ti podatki na vseh virih zagotovljeni in dostopni, sistem pa
dobro delujoč in tudi preizkušen pred začetkom njegove uporabe.
Razlogi
za kasnejši začetek izvajanja zakona so povezani tudi z zamikom pri
vzpostavitvi nekaterih ključnih evidenc ter z organizacijsko kompleksnostjo
izvedbe (prenos kadrov, izobraževanje, zagotovitev prostorov in opreme, izvedba
poskusnega – pilotnega izvajanja).
S
predlaganim zamikom začetka uporabe zakona se pričakuje, da se bo prehod na nov
sistem odločanja in dodeljevanja pravic iz javnih sredstev opravil
kvalitetnejše, hitreje, z manj zaostanki in tudi lažje za tiste, ki bodo vodili
postopke odločanja o pravicah iz javnih sredstev. Predvsem pa se bodo zmanjšale
negativne posledice za državni proračun in proračune lokalnih skupnosti v
letošnjem letu.
Več si lahko preberete na naši spletni strani v rubrili "SEJE VLADE".
* * *
< USTANOVNA SEJA OBČINSKEGA SVETA V OBČINI MIRNA