Kategorija: Novice
113. REDNA SEJA VLADE
Ljubljana, 24. 12. 2010 – Vlada RS je na 113. redni seji med drugim sprejela novelo Zakona o volilni in referendumski kampanji, Uredbo o emisiji snovi pri odvajanju odpadne vode iz komunalnih čistilnih naprav in Letni program športa v Republiki Sloveniji za leto 2011. Prav tako pa je Vlada RS obravnavala informacijo o delu delovne skupine za poenostavitev sistema obračunavanja in vplačevanja davkov.
Spremembe in dopolnitve zakona o volilni in referendumski kampanji
Glavni razlog za spremembo zakona je udejanjenje odločbe Ustavnega sodišča RS glede Državnega sveta RS. Ustavno sodišče je namreč z odločbo št. U-I-295/07 (Uradni list RS, št. 105/08) ugotovilo protiustavnost določbe Zakona o volilni in referendumski kampanji (Ur. l. RS, št. 41/07, 103/07 - ZPolS – D, v nadaljnjem besedilu ZVRK), ki določa, da »lahko Vlada Republike Slovenije s sklepom nameni sredstva za referendumsko kampanjo, kadar je pobudnik ali predlagatelj referenduma proračunski uporabnik«. Po mnenju ustavnega sodišča ni dopustno, da vlada po prostem preudarku odloča, ali bo dala sredstva za referendumsko kampanjo državnemu svetu ali ne (»lahko«), saj je pravica predlagati (zahtevati) zakonodajni referendum ena izmed ustavnih pristojnosti državnega sveta in mu je treba zagotoviti učinkovito izvajanje ustavnih nalog. Ustavno sodišče meni, da je »bistvenega pomena za izvedbo kampanje, da so državnemu svetu zagotovljena primerna sredstva«. Zato se z novelo predlaga sprememba, po kateri vlada mora nameniti sredstva državnemu svetu, kadar je ta organizator referendumske kampanje in kadar za sredstva zaprosi.
Med organizatorje referendumske kampanje se zaradi nejasne določbe izrecno uvršča tudi Vlado RS (oz. njeno pristojno službo), ki se ji lahko, kadar je organizator referendumske kampanje, za kampanjo nameni sredstva. Vlada kot glavna predlagateljica zakonov in kot subjekt, odgovoren za delovanje na vseh področjih v državi, mora imeti po mnenju predlagatelja možnost na aktiven način sodelovati v referendumski kampanji, vključno s porabo določenih proračunskih sredstev.
Sredstva, ki jih vlada in državni svet na podlagi te določbe lahko dobita iz proračuna, so omejena, enako je omejena njuna »najvišja dovoljena poraba« sredstev za kampanjo in sicer na znesek, ki ga dobita iz proračuna za izvedbo referendumske kampanje, saj ne smeta pridobivati sredstev iz drugih virov (kot to sicer velja za druge organizatorje referendumske kampanje). Organizatorji lahko za referendumsko kampanjo porabijo največ 0,25 EUR na volilnega upravičenca v državi, državni svet in vlada pa lahko dobita/porabita največ 25% tega zneska: to je glede na trenutno število volilnih upravičencev približno 106.700 EUR.
Sedaj veljavni zakon določa, da predvolilni shodi niso dovoljeni v prostorih državnih organov, organov samoupravnih lokalnih skupnosti, javnih zavodov in drugih oseb javnega prava ter v prostorih verskih skupnosti, razen kadar je verska skupnost organizator referendumske kampanje, novela pa v teh prostorih omejuje vsa dejanja volilne kampanje. V zakonu glede tega ostajajo določene izjeme za predvolilne shode in izjema je določena tudi za državni svet in vlado (ter lokalno skupnost), kadar sta organizatorja referendumske kampanje; za pojasnjevanje svojih stališč glede referendumskega vprašanja imata pravico uporabljati svoje prostore.
Več o sprejetih sklepih Vlade RS si lahko preberete TU.
* * *
< SEJA DRŽAVNEGA ZBORA RS