Mnenja na zakonodajo

Leto
Iskanje
  • 20.01.2025

    Pripomba na predlog Akcijskega načrta strategije Digitalna Slovenija 2030

    Združenje občin Slovenije je na Ministrstvo za digitalno preobrazbo posredovalo pripombo na predlog Akcijskega načrta strategije Digitalna Slovenija 2030.

    Med drugim ZOS opozarja, da so v zadnjem desetletju pripravljene vizije, strategije in akcijski načrti na področju digitalizacije lokalnih skupnosti, katerih rezultati so v večini ostali le črka na papirju.

    V omenjenem dopisu ZOS predlaga, da Ministrstvo za digitalno preobrazbo prevzame nalogo, in sicer občinam zagotoviti finančna sredstva – povratna ali nepovratna – ob zakonskem pogoju, da so posamezne platforme in rešitve med seboj povezljive.

    Prenesi datoteko
  • 16.01.2025

    Dodatne pripombe na predlog Zakona o gospodarskih javnih službah s področja oskrbe s pitno vodo in odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode (EPA 1881-IX)

    ZOS je na DZ RS posredovalo dodatne pripombe na predlog Zakona o gospodarskih javnih službah s področja oskrbe s pitno vodo in odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode (EPA 1881-IX).

    6.člen predloga Zakona v drugem odstavku določa, da občina za opravljanje javne službe izvajalcem obračuna najemnino za vso javno infrastrukturo, ki je potrebna za opravljanje posamezne javne službe iz prejšnjega odstavka in jo ima občina v lasti ali finančnem najemu, najmanj v višini obračunane amortizacije. Podlaga za obračun amortizacije je vrednost javne infrastrukture. ZOS zato predlaga, da se v drugem odstavku 6. člena zapiše, da se obračunava najemnina najmanj v višini obračunane amortizacije ob upoštevanju stopnje izkoriščenosti zmogljivosti infrastrukture.

      Prenesi datoteko
    1. 15.01.2025

      Pripomba na predlog Načrta varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami za leto 2025

      ZOS je na Ministrstvo za obrambo posredovalo pripombo na predlog Načrta varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami za leto 2025.

      ZOS je predlagalo, da bi bilo potrebno v Načrtu, ki povzema strukturo nacionalnega programa, in sicer:

      1. Preventivne dejavnosti,
      2. Opazovalni, informacijski, komunikacijski, logistični in drugi sistemi,
      3. Zmogljivosti in sile za zaščito, reševanje in pomoč
        a. Ocene ogroženosti (tveganj) in načrti zaščite in reševanja,
        b. Zaloge materialnih sredstev,
        c. Sile za zaščito, reševanje in pomoč,
      4. Izobraževanje in usposabljanje,
      5. Razvoj in raziskave,
      6. Odpravljanje posledic naravnih nesreč,
      7. Mednarodno sodelovanje,
      8. Zagotavljanje finančnih in drugih sredstev

      spremeniti 7. točko na način, da bi se ta glasila regijsko povezovanje in sodelovanje, vse nadaljnje točke pa smiselno zamakniti.

      Prenesi datoteko
    2. 15.01.2025

      Dodatne pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja

      ZOS je na Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj posredovalo dodatne pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja.

      ZOS je predlagalo dopolnitev četrtega odstavka 24. člena predloga Zakona na način, da se ta glasi: »(4) Program opredeljuje razvojne izzive in cilje na območju, instrumente oziroma ukrepe za dosego teh ciljev, organiziranost in način izvajanja programa, oceno predvidene višine sredstev za izvedbo ukrepov oziroma instrumentov, predvidene vire financiranja ter način spremljanja in vrednotenja programa. Program razvojnih spodbud lahko vsebuje tudi ukrepe, ki se nanašajo na ohranjanje in spodbujanje gospodarskih dejavnosti, ki omogočajo dostop do osnovnih življenjskih dobrin in storitev prebivalstvu na problemskih območjih.

      Opozarjamo namreč na izzive in težave, s katerimi se soočajo mali trgovci in združene trgovine, zlasti na podeželju in v odročnejših krajih. Zato predlagamo, da se dopolni četrti odstavek 24. člena na način, da se vzpostavi pravna podlaga za izvajanje ukrepov, vključno z viri financiranja, ki bi omogočali ohranjanje in spodbujanje gospodarske dejavnosti. Med te dejavnosti spada tudi trgovina, ki prebivalcem podeželja in odročnih krajev zagotavlja dostop do osnovnih življenjskih dobrin in storitev.

      Prenesi datoteko
    3. 15.01.2025

      Pripombe na predlog novele Zakona o financiranju občin EPA 1858-IX

      ZOS je na DZ RS posredovalo pripombe na predlog novele Zakona o financiranju občin, EPA 1858-IX.

      ZOS med drugim izpostavlja, da je ZOS interesno združenje slovenskih občin, ki ima status reprezentativnega zastopnika lokalnih interesov in v katerega je vključenih 127 občin članic.

      V imenu 127 občin članic tako ZOS ni podpisalo Dogovora o višini povprečnine za leti 2025 in 2026 (v nadaljevanju: Dogovor), kar neenako obravnava Slovenske občine. Do podpisa pa ni prišlo predvsem, zaradi:
      • zelo spornih rešitev glede delitve dela občinskih sredstev (kršeno načelo enakosti) in
      • določbe, da se sistem izračuna višine povprečnine, uporabljen pri pogajanjih v letu 2024, predvideva sistemsko vgraditi v Zakon o financiranju občin.

      Torej predsedstvo ZOS nasprotuje načinu spreminjanja financiranja občin, kot ga predvideva Dogovor. Del sredstev se tako, po na hitro zlepljenem ključu, deli le eni tretjini občin, sam izračun višine povprečnine pa ne sloni na temeljiti analizi in izračunih, kaj rešitve prinašajo.

      Prenesi datoteko
    4. 15.01.2025

      Pripombe na predlog Zakona o gospodarskih javnih službah s področja oskrbe s pitno vodo in odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode (EPA 1881-IX)

      ZOS je na DZ RS posredovalo pripombe na predlog Zakona o gospodarskih javnih službah s področja oskrbe s pitno vodo in odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode (EPA 1881-IX).

      Med drugim je ZOS opozorilo, da je v 3. členu predloga Zakona potrebno dosledno poenotiti termine, ki določajo, kdo je lahko izvajalec javne službe (točka 9. in 10.). Po napisanem je namreč lahko izvajalec javne službe odvajanja in čiščenja odpadnih voda tudi fizična oseba. Omenjeno pa ni skladno z navedbami v ostalih členih predloga Zakona.

      ZOS je predlagalo tudi dopolnitev 20. člena predloga Zakona, saj bi komunale potrebovale, poleg števila stalno in začasno prijavljenih oseb, tudi podatek o nosilcu gospodinjstva (samo ime in priimek).

      Prenesi datoteko
    5. 10.01.2025

      Pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja

      ZOS je na Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj posredovalo pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja.

      Izpostavili smo, da, če bi želeli narediti regije bolj operativne bi poleg učinkovitega sistema regionalnega razvoja bilo potrebno zagotoviti sistemska (integralna) finančna sredstva s strani države, o katerih bi odločale regije (minimalno cca 300 milijonov). Pri tem smo predlagali, da bi bila polovica teh sredstev namenjena pravim regijskim projektom, polovica pa zmanjševanju notranjih regionalnih razlik.

      Prenesi datoteko
    6. 10.01.2025

      Pripomba na predlog Uredbe o finančnem nadomestilu občinam zaradi uvedbe začasnega ponovnega nadzora na notranjih mejah

      ZOS je na Ministrstvo za notranje zadeve posredovalo pripombo na predlog Uredbe o finančnem nadomestilu občinam zaradi uvedbe začasnega ponovnega nadzora na notranjih mejah.

      Na ZOS smo mnenja, da bi bilo potrebno finančno nadomestilo dodeliti tudi občinam,
      na območju katerih so migranti začasno nameščeni – občine, v katerih delujejo Azilni
      domovi ali njihove izpostave.

      Prenesi datoteko
    7. 10.01.2025

      Pripombe na predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o splošnem upravnem postopku

      ZOS je na Ministrstvo za javno upravo posredovalo pripombe na predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o splošnem upravnem postopku.

      S spremembo 154. člena se preprečuje procesni »avtomatizem«, da se odločbe odpravljajo, ne da bi se presojalo, ali je opustitev vplivala na odločitev. Opozorili smo, da zgolj opustitev ustne obravnave ne pomeni, da kontradiktornosti ni mogoče zagotoviti na drug način, zato je opustitev treba obravnavati v vsaki zadevi posebej in presojati njen vpliv na popolnost ugotovljenega dejanskega stanja in varstvo pravic strank v postopku.

      Prenesi datoteko
    8. 06.01.2025

      Pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o zdravstveni dejavnosti

      ZOS je na Ministrstvo za zdravstvo posredovalo pripombe na predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravstveni dejavnosti.

      Predlagli smo, da se črta tako 1. kot tudi 2. točka četrtega odstavka 28.a člena- Zos namreč pozdravlja določitev, da so v svet zavoda imenovane osebe, ki poznajo to področje, pri čemer meni, da je omejevanje z določeno vrsto izobrazbe ali pridobljenim potrdilom preostro. Osebe, ki izpolnjujejo omenjene pogoje namreč niso edini kader, ki pozna to področje.

      Med drugim je ZOS predlagalo tudi črtanje 2. in 3. točke drugega odstavka 29. člena.

      Prenesi datoteko